Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:19 |
Mój temat naprawczy - uszczelka pod głowicą M111 C 200 |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 28 Luty 2014, 21:41
|
|
|
domelfm napisał/a: | Ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w silniku 2,3 kompresor ?
U mnie ok 10 bar i przy próbie olejowej 13 bar. Dodam iż ciśnienia nie były idealnie równe.
U kumpla 13 -14 na sucho i ponad 19 z olejem ale on ma c180... |
Ciśnienie masz dobre. Z tego co wygrzebałem to ciśnienie sprężania dla tego silnika to
stan normalny 7.5 - 10.5 (bar)
minimum 7.5 (bar)
C180 ma większe bo Twój kompresor jest odprężony i ma stopień sprężania 8,8 : 1, gdzie C180 ma 9,8 : 1.
A Ty Piotrek nie strasz chłopaka |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2 Marzec 2014, 03:09
|
|
|
A teraz mamy poważny problem
Zdecydowałem się samemu wymienić uszczelkę pod głowicą i niestety wymontowałem napinacz a potem kolega pokręcił kołem korbowodu i łańcuch przeskoczył na wałkach ...
Jak prawidłowo w takiej sytuacji ustawić rozrząd ?
Jestem przerażony jak na dziś ... |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 2 Marzec 2014, 08:21
|
|
|
domelfm, w benzynie troche łatwiej bo nie ma pompy wtryskowej. No po prostu krecisz z powrotem walem korbowym na znak i na walkach przkladasz łańcuch tak zeby ustawiły sie w swoje miejsce. Są tam przeciez jakies znaki? A moze sami sobie tez jakos oznaczyliscie?A poza tym jak nie sciagales glowicy jeszcze to olej to po prostu i ściągnij glowice- bedziesz mial wszystko na wierchu i sobie ustawisz. Bedziesz widzial gdzie pierwszy tłok jest w GMP i kiedy zawory na tym cylindrze są zamkniete. Takze tragedii nie ma. A to kolega nie wie ze sie nie kreci walem jak napinacz wyjety??!! |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2 Marzec 2014, 12:26
|
|
|
domelfm napisał/a: | a potem kolega pokręcił kołem korbowodu |
Czym pokręcił? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2 Marzec 2014, 16:02
|
|
|
kołem założonym na wał korbowy
Tak to jest jak piwko się leje przy robocie w sobotę |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
domelfm
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 172 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 3 Marzec 2014, 12:51
|
|
|
Całe szczęście bez strat efekt prac jest pozytywny.
Głowica już w zakładzie będzie dopieszczona chyba...
Z ustawieniem rozrządu już sobie poradziłem wiec spoko.
Pytanie czy obudowy rozrządu składać na jakieś pasty czy na sucho ?
Uszczelkę pokrywy zaworowej przykleić na smar (przynajmniej wg wisu).
Pozdrawiam
[ Dodano: 5 Marzec 2014, 04:19 ]
Niestety remont przerodził się praktycznie w generalny
Pierścienie tłokowe nie bardzo trzymały.
Po wlaniu nafty w cylindry ona sobie spłynęła w czasie krótszym niż 2 h ...
Jedyne co to cylindry i ich gładzie wyglądają ok i nie ma konieczności szlifowania ich .
Jedyne co mnie dziwi to to ze nie brał oleju , chyba ze diagnoza jest błędna ?
Ktoś może doradzić jak sprawdzić pierścienie przy zdjętej głowicy ? |
_________________ C230 Kompressor ASB kombi 99r ESPRIT...
WDB2020851F922520 |
|
|
|
|
aful
aful
Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 5 Październik 2014, 18:24
|
|
|
Witam wszystkich
Otóż też przezylem wymiane uszczelki pod glowica, ale do czego zmierzam, po zlozeniu silnika niby wszystko okej ale czasami przy odpaleniu szczegolnie na cieplym sie dlawi i odpala z trudnoscia, ponadto czuc ze jest jakby slabszy, jak juz odpali po tych trudnosciach to silnik chodzi pieknie ale mimo tego nie ma tego przyspieszenia co mial zawsze...
Pytanie moje czy jak mine sie z rozrzadem o jeden zabek to auto adpala i niby chodzi ale cos mu dolega...czy w ogole sie nie uruchomi. sprawy elektryki raczej bym w to nie mieszal chociaz nigdy nie wiadomo przewody podcisnieniowe itp. posprawdzalem nawet jednego nie podlaczylem i tak jezdzilem ale po podlaczeniu roznicy nie bylo dalej cos go boli.
Prosze o pomoc jakies sugestie itp.
pzdrawiam |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 5 Październik 2014, 19:02
|
|
|
aful, możliwe, że jest przestawiony o ząbek.zdejmij pokrywę zawórów razem z prozdem i sprawdź. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2014, 08:41
|
|
|
aful napisał/a: | przewody podcisnieniowe itp. posprawdzalem nawet jednego nie podlaczylem i tak jezdzilem ale po podlaczeniu roznicy nie bylo |
Jesli nie było różnicy, znaczy wciąż gdzieś bierze lewe powietrze. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
aful
aful
Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 6 Październik 2014, 17:36
|
|
|
dzieki pany za porady spr. rozrzad jeszcze raz bo na niego bym obstawial w pierwszej kolejnosci. jak zrobie poinformuje
pozdrawiam
[ Dodano: 6 Październik 2014, 17:37 ]
co do lewego powietrza spr. jeszcze raz ale juz 3 razy spr. a noz widelec |
|
|
|
|
gobin
Gobin
Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Witków
|
Wysłany: 2 Grudzień 2014, 21:02
|
|
|
przypadkiem wpadłem na ten post przed wczoraj i dziś padła mi uszczelka.... co z zrzędzenie losu.
Powiedzcie czy jest faktyczna różnica(poza ceną) między zestawem uszczelek z ASO 460zł brutto a np, GOETZE 350brutto.? Jestem początkujący na forum więc proszę o wyrozumiałośc |
_________________ Mercedes W202 c180 Elegance Automat 1994r.
WDB2020181A159563 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 2 Grudzień 2014, 21:06
|
|
|
gobin, napewno jest! Wymieniałem uszczelke u siebie i niestety nie dogadałem się ze sprzedawca, a mogłem mieć oryginał w tych samych pieniądzach. Oryginal na zdjęciach nieco sie różnił |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|