Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:13 |
Zapowietrzenie układu paliwowego |
Autor |
Wiadomość |
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 6 Marzec 2014, 19:11
|
|
|
Greg_G napisał/a: | Odebrałem auto po wymianie uszczelek na sekcji. Pompa,czysta, sucha, ale stuka jak C-330, długo tak będzie ? |
Nie powinno być wcale. Mi to wygląda na za mocno dokręcone sekcje.
Zapytaj mechanika jakim momentem je dokręcał, bo jak za mocno dowalił to będzie taki efekt. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 6 Marzec 2014, 20:34
|
|
|
Ja sam u siebie wymieniałem gumki na sekcjach, to po odpaleniu chodził normalnie, nie wydawał innych dźwięków. Polecam to samemu zrobić, bo parę ładnych złotych zostaje w kieszeni. A klucz odrobiłem po przez dospawanie nasadowego klucza do zabezpieczenia |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 8 Marzec 2014, 08:09
|
|
|
Witam;
Jeśli było coś majstrowane z zaworem "stop", /np. wymiana oringów wewnątrz tego zaworu/ to jest możliwe że uszkodzeniu uległ rezystor odpowiedzialny za odczyt temp. paliwa. Objawia się to wtedy charakterystycznie "twardą" pracą silnika. Natomiast po samym uszczelnieniu sekcji, "twarda" praca silnika powinna ustąpić po przejechaniu paru kilometrów.
Pozdrawiam. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 9 Marzec 2014, 18:45
|
|
|
Była uszczelniana tylko sekcja.
zibi_43, ma rację, wszystko wróciło do normy po dosłownie kilku kilometrach |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
biz129
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11 Marzec 2014, 11:51
|
|
|
cześć,
miałem tak samo w moim 220 CDI. 2 razy wymieniałem filtr paliwa i za każdym razem nie chciał potem odpalić. Raz psiknąłem autostartem i za chwilę załapał...ale za drugim razem było znacznie gorzej. Dopiero w warsztacie pomogło dmuchanie z kompresora do baku i autostart...ale trochę się namęczyliśmy. W moim przypadku więc samo zalanie filtra nie rozwiązało problemu.
Teraz czeka mnie prawdopodobnie wymiana wstępnej pompy paliwa... |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 11 Marzec 2014, 13:29
|
|
|
biz129 filt najlepiej się wymienia z stanem paliwa 3/4 i wiecej |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 12 Marzec 2014, 21:29
|
|
|
biz129 napisał/a: | cześć,
miałem tak samo w moim 220 CDI. 2 razy wymieniałem filtr paliwa i za każdym razem nie chciał potem odpalić. Raz psiknąłem autostartem i za chwilę załapał...ale za drugim razem było znacznie gorzej. Dopiero w warsztacie pomogło dmuchanie z kompresora do baku i autostart...ale trochę się namęczyliśmy. W moim przypadku więc samo zalanie filtra nie rozwiązało problemu.
Teraz czeka mnie prawdopodobnie wymiana wstępnej pompy paliwa... |
Witam;
Po wymianie filtra, bądź wszelkich pracach związanych z "otwarciem" układu paliwowego, najlepszym rozwiązaniem jest użycie plaka /działa jak samostart a nie jest tak detonacyjnie spalany/. I nie psiknięcie, tylko stałe dozowanie w przewód dolotowy do kolektora aż do momentu gdy silnik zacznie równomiernie pracować /5-10 sek/. Oszczędza to rozrusznik i akumulator. Proste i skuteczne. Chyba wszyscy pompiarze tak robią.
Pozdrawiam. |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
biz129
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16 Marzec 2014, 23:35
|
|
|
Bak miałem prawie że pełny, filtr zalany, a co do psikania to robiłem własnie tak, jak pisałeś. I nic...pomógł dopiero znajomy z kompresorem. Zastanawiam się czy nie wymienić tej pompki, chociaż jest dosyć droga. Ale żeby nie było tak, że pewnego dnia w ogóle nie ruszę będąc gdzieś za miastem
Pozdro |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 17 Marzec 2014, 00:45
|
|
|
biz129 o której pompe mowisz |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
biz129
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17 Marzec 2014, 20:48
|
|
|
O pompce wstępnej paliwa. Bosch 0 440 020 088, właśnie sprawdzałem. |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 18 Marzec 2014, 11:49
|
|
|
biz129 po czym wnosisz ze jej wina tam sa tylko 2 trybiki i jedna sróba od regulacji |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
biz129
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 13 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18 Marzec 2014, 19:36
|
|
|
hm bo nie za bardzo wiem co innego może być przyczyną tego, że po dostaniu się minimalnej ilości powietrza do układu, paliwo stoi w miejscu i ani rusz :/ a po drugie mam czasami taki problem, że przy odpalaniu silnik na ułamek sekundy rusza, po czym gaśnie, tak jakby nie dostawał paliwa. Jeśli można sprawdzić coś innego to oczywiście chętnie spróbuję najpierw innych sposobów |
|
|
|
|
wąsu
Dołączył: 17 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Lubawka
|
Wysłany: 11 Sierpień 2017, 07:29
|
|
|
Witam.
Odświeże temat bo nas też dopadł problem zapowietrzonego układu.
Przy jeździe pod górkę mesiu przy dodaniu gazu zamiast na obroty zaczął się dławić aż zgasł.Skoro było paliwo na rezerwie to dolaliśmy z banieczki ale od tego czasu cały czas w wężyku który idzie od zbiornika do filtra jest powietrze i to czym większe obroty to więcej.
Jak zapali to chodzi dobrze ale non stop powietrze. Pojeździłem po uruchomieniu i było dobrze. 2 dniu później nie zapalił.Paliwo zlaliśmy dmuchając w przewód paliwowy zasilający sprężarką ale pierścieni pod zbiornikiem ze cholerę nie daliśmy rady odkręcić. Przy kręceniu odkręcaliśmy wtryski coby paliwo się przelało i zaskoczył. Chodzi równo ale cały czas powietrze z wężyku od strony baku. Czy możliwe że ze zbiornika zaciąga powietrze ? czy może stalowy wężyk ma nieszczelność i powietrze z paliwem ciśnie ? Jest coś jeszcze przed filtrem gdzie wchodzi gumowy przewód paliwowy (może jakiś zawór ciśnieniowy) czy to też może powodować zasysaniu powietrza?
Potrzebna szybka pomoc bo za 4 dni wyjazd
Za wszelką pomoc dziękuje tel 535887000 |
_________________ C 250 TD classic/96r |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 12 Sierpień 2017, 16:04
|
|
|
Ja zawsze po wymianie filtra paliwa trzymam samochod po odpaleniu na obrotach 1500-2000 przez 5-10 minut i nigdy nie mialem problemow z powietrzem. |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
|