|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Ukręcony odpowietrznik w zacisku |
Autor |
Wiadomość |
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 21:31 Ukręcony odpowietrznik w zacisku
|
|
|
Witam chciałem wymienićpłyn hamulcowy i odpowietrzyć hamulce, odkręcam pierwszy odpowietrznik i ściął się na równi z zaciskiem, pytanie jak go teraz wyjąć, zacisk jest w bardzo dobrym stanie i nie chciałbym go wymieniać |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 21:55
|
|
|
marcinns1991 no w końcu wziąłeś się za wymianę płynu hamulcowego Możesz spróbować go w tradycyjny sposób "rozwiercić", najpierw małym później trochę większym... i czymś spróbować go wykręcić, jest takie specjalne narzędzie ale zapomniałem jak się fachowo nazywa. A jak to nic nie da to rozwierć do granic gwintu, i nagwintuj to pod inny odpowietrznik nieco większy.
Jeszcze nie próbowałem jak by naspawać coś... tak samo jak urwie się śruba, bardzo podobna metoda działeś... Ale nie wiem jak to w zacisku hamulcowym... |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 21:57
|
|
|
ukrecił się równo z zaciskiem, spawanie odpada bo widze że to chyba aluminium mogę jeździć z urwanym? nie wykręciłem go nawet o zwój
większy odpowietrznik, no właśnie tylko je się kupuje pod auto czy wg rozmiarów ? i jakie ma standardowo celina z zaciskami ATE ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:04
|
|
|
Nie powinno lecieć jak nawet go nie poluzowałeś, ale jak przyjdzie co do czego to będziesz miał problem żeby po prostu odpowietrzyć... Więc prędzej czy później to i tak będziesz musiał się tym zająć. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:06
|
|
|
asasyn18, no kupiłem 1,5 litra płynu, mam nadzieje że wystarczy tylko pierwsze koło i się ukręciło, auto potrzebne mi na codzień więc jak zaczne grzebać to musze naprawić by na rano auto było sprawne |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:10
|
|
|
Odpowietrznik ma standardową budowę stożka, więc masz coś w tym stylu. Są też inne odpowietrzniki np. o trzpieniu płaskim... ale na 99% będziesz miał na stożku. Pewnie w jakimś katalogu może np. http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl/ albo idziesz do sklepu i pytasz się |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:11
|
|
|
Ja kiedyś walczyłem z ukręconym odpowietrznikiem godzinę i ostatecznie wymieniłem cały zacisk na sprawny, bo tez chciałem załatwić temat jednego dnia. Stary odpowietrznik możesz rozwiercić a potem gdy będzie już cienki to możesz spróbowac go zeskrawać - wyjdzie w częsciach. Problemy są dwa. Jak głęboko wiercić odpowietrznik, żeby nie uszkodzić stożka i jakim wiertłem wiercić, żeby nie uszkodzić gwintu. Zacisk jest odlewem żeliwnym lub staliwnym, a odpowietrznik chyba rzeczywiście aluminiowy. Możesz kupić drugi taki odpowietrznik i wymierzić mniej więcej jak wiercić.
Na przyszłośc proponuję wkręcać odpowietrzniki kluczem dynamometrycznym, a po odpowietrzeniu układu, psiknąc w odpowietrznik WD40/CX80 lub inny penetrant, wypłukując higroskopijny płyn hamulcowy, który po kilku dniach stwarza idealne warunki do korodowania i oksydacji. O gumowym kapselku na odpowietrznik chyba nie muszę wspominać |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:16
|
|
|
jutro się wybiorę po nowe odpowietrzniki i będe potem walczył z odkeceniem każdego po kolei, co się urwie to trudno co się uda to wykręce i wkręce nowy, jak wszystkie będe miał nowe dopiero wymienie płyn a póki co będe się bawił z urwanym bo z tyłu niedawno odkrecałem więc powinien wyjśc bez problemu, z przodu prawy ukręciłem to pytanie co z lewym |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:18
|
|
|
Camel- bardzo ładnie wszystko uzupełnił . Jak będziesz się zabierał następnym razem za "odpowietrzniki" to radził bym trochę szczotką drucianą oczyścić, WD-40 i na koniec młotkiem w odpowietrznik postukać, nawet jak zaklepiesz otwór to dajesz inny i jedziesz dalej. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:25
|
|
|
asasyn18, przypomniałem sobie jeszcze o takim urządzeniu, które nakręca się wewnątrz odpowietrznika lewym gwintem, a ten z kolei powoduje moment odkręcający na sam odpowietrznik - i w ten sposób tez można czasem go odkręcić. Podobnie jak zapieczone świece żarowe (ukręcone). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:34
|
|
|
wykretaki czytałem o nic, przyniosłem do domu ten odpowietrznik i faktycznie to aluminium czyli miekki materiał, pobawię się z tym i może jakis nabije śrubokręt i wyciagnę go, przynam że zbyt agresywnie się za niego zabrałem, psiknąłem i chciałem odkręcąć,uzyłem klucza nasadowego, nie lepszy byłby płaski ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:47
|
|
|
Jeśli odpowietrznik byłby regularnie co 2 lata ruszany, a odpowietrzanie byłoby przeprowadzane zgodnie z technologią to mógłbyś go odkręcać czym chcesz
Niestety w Polsce olej to zmienia każdy, ale płynu w chłodnicy albo w ukł. hamulcowym już nie... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 22:58
|
|
|
Camel- napisał/a: | Niestety w Polsce olej to zmienia każdy, ale płynu w chłodnicy albo w ukł. hamulcowym już nie... |
Trzeba by przeprowadzić jakąś kampanię informacyjną dla ludzi
Zmiana płynu u co niektórych następuję tylko na etapie "odpowietrzania", a o zmianie płynu w układzie sprzęgła to zapomnij. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 24 Marzec 2014, 23:06
|
|
|
no własnie auto posiadam od 2 lat i pierwszy raz ruszam odpowietrzniki, chciałem na wiosnę wszystkie płyny wymienić, hamulcowy miał być pierwszym, jeżeli mam zapowietrzone hamulce to sprzęgło tez będzie zapowietrzone ? jakie sa obawy zapowietrzonego sprzęgła ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 25 Marzec 2014, 01:43
|
|
|
marcinns1991, wykrętakiem powinno dać radę bez problemu, a co do odkręcania to nie lepiej kluczem do przewodów hamulcowych? takie oczko rozcięte ale 6-kątne, a no i ręczny impulsownik kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym ale mały też mile widziany żeby to wzruszyć wszystko tak jak asasyn18 pisał |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,129 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|