Pompa Lucas-ustawienie |
Autor |
Wiadomość |
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Marzec 2014, 20:41
|
|
|
perzu126, jutro dzwonie do pompiarza, bo zdaje sie, ze mechanicznie wszystko jest ok natomiast zauwazylem, ze przewody przy pompie typowo sie obraly z izolacji i moze cos zwiera. Oczywiscie porozdzielalem mniej wiecej ale pewnosci nie ma. Trzeba sie wpiac urzadzeniem do pomiaru elektrycznego pompy i prawda wyjdzie na jaw.
Z konsultacji z mechanikami z mercedesa wychodzi na to, ze pompa wzgledem walu raczej dobrze ustawiona. Co do zasysania paliwa... Wezyk gumowy zasilajacy pompe, ten, ktory wchodzi do zaworu zwrotnego mial lekko spekana koncowke. Zmienilem na przezroczysty i zarowno w nim jak i w wezyku wchodzacym do filtra paliwo sie pojawilo wiec byla nieszczelnosc, natomiast podczas odpowietrzania ukladu slabo dawalo wrecz sie tylko skraplalo z przewodow wysokiego cisnienia przy wtryskach. Domniemam, ze zawor stop podczas odpalania na chwile sie otwiera po czym zamyka doplyw paliwa. Moze to wlasnie te przewody bez izolacji gdzies zwieraja ale dopoty dopoki nie sprawdzi sie pompy pod tym katem, to sie nie dowiem. Jezeli moj pompiarz bedzie robil lucas'y, to wyjmoje pompe i wioze do niego
[ Dodano: 17 Czerwiec 2014, 16:45 ]
Niestety auto w dalszym ciagu stoi. Moj pompiarz ani nie robi tych pomp ani nie ma probnika do niej. Wiem, ze mozna podpiac komputer ale w moim przypadku przy elentualnym zwarciu na przewodach przy pompie moze nic ciekawego nie wykazac... A nawet jak odizoluje przewody, to co, pokarze mi np. zawor do wymiany i co 1300zl do wydania a za chwile znowu problemy.
Coraz bardziej dojrzewam do zmiany na niezawodna pompe boscha.
Rozwazam zakup pompy od w124/2.0L diesel (wiem jakie sa plusy i minusy i jakich przerobek mniej wiecej trzeba dokonac-reszta wyjdzie w praniu) Koszt pompy to 150zl od znajomego no i reszta przerobek. Jezeli bede robil, to sam wiec koszty nie wielkie a noz widelec sie uda. Jestem dobrej mysli, bo lucas dal mi juz do wiwatu a wydanie 2000zl (cena u magikow w Szczecinie i to po rabacie) plus laweta 150zl jakos mi sie nie usmiecha... Panowie mechanicy chyba zapominaja, ze ceny tych modeli spadly na leb na szyje. Taka przerobka nie powinna wiec kosztowac wiecej jak max.1200zl !!!
[ Dodano: 18 Czerwiec 2014, 22:16 ]
Pompa juz kupiona, na dniach jade do pompiarza na sprawdzenie i na zwiekszenie dawki na kazdej sekcji.
Teraz musze wykombinowac obudowe filtra oleju, bo ja mam z chlodniczka oleju a potrzebuje bez, bo inaczej pompa nie wejdzie. Ciekawe od czego podejdzie... Mam juz swoich faworytow.
Co do pompy od 124/2.0, to jest sposob na radykalne zwiekszenie cisnienia i dawki, tylko, ze to rzezba, bo trzeba przerabiac tloczki na wieksza srednice itd.
Narazie sprobuje zrobic na tej pompie, odpalic i przez jakis czas bede jezdzil z mniejsza moca a jak sie trafi dobra pompa od 2.3L/vito/sprinter, to tylko je podmienie. Wszak grunt juz bedzie przygotowany.
I zdaje sie, ze mam pomysl na tzw. "zabkowanie" auta ale dopoki dopoty nie sprawdze, to nic nie napisze |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
mercedesw202
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 36 Skąd: polska
|
Wysłany: 18 Czerwiec 2014, 22:31
|
|
|
No to sie ciekawie zapowiada. Trzymam kciuki, bo sam stoje przed dylematem; naprawa lucasa vs bosch |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2014, 22:27
|
|
|
To zalezy co Tobie poszlo w tym lucas'ie...?
Tak sie panowie zastanawiam że jeżeli lukas jest smarowany tylko i wyłącznie paliwem a rzedowka boscha od gory paliwem a od dolu olejem silnikowym, to jak to rozwiazac w silniku 2.2 skoro od powicia przygotowany byl on pod pompe bez takiego smarowania?
Bo jak tak patrze na pompe boscha, to nie widze specjalnie jakiegos kanalu czy otworu do smarowania olejem silnikowym. Moze ktos mnie oswiecic? |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2014, 09:38
|
|
|
adi469 napisał/a: | Bo jak tak patrze na pompe boscha, to nie widze specjalnie jakiegos kanalu czy otworu do smarowania olejem silnikowym. Moze ktos mnie oswiecic? |
Pompa jest smarowana w ten sposób
a czy OM604 jest w stanie w to miejsce dostarczyć olej to bardzo dobre pytanie, ale pewnie tak, w końcu tysiące przerobionych silników jakoś działa. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2014, 23:19
|
|
|
Javoreczek,
Dzieki. Dzis przyjrzalem sie lukasowi i tez ma podobny otworek od gory pewnoe do smarowania lozyska ma walku.
A jest gdzies gotowy tutorial jak krok po kroku przerobic ta pompe na boscha, no nigdzie nie znalazlem gotowca... ?
Poza tym zauwazylem, ze walek pompy lucas'owej jest dluzszy od walka pompy boscha o ok. 1.5cm. Jak to sie przelozy na os zebatki napedowej w stosunku do lancucha rozrzadu jak ja dokrece? Bedzie w osi lancucha rozrzadu czy bedzie kombinacja? Bo mam jiz na to jakis pomysl ale wolal bym wysluchac opini kogos bardziej obeznanego... |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
mercedesw202
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 36 Skąd: polska
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 21:52
|
|
|
I co z tym walkiem? Bo 1,5cm roznicy, to chyba znaczna roznica?
Sledze temat przerobki i nie jestem pewny ale chyba trzeba zalozyc przyspieszacz zaplonu jak ma byc bosch ale skoro walek jest krotszy, to zastanawiajace jak ma tam wejsc kolo zebate z dodatkowym ustrojstwem... No no, widze, ze robi sie pod gorke... |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2014, 22:10
|
|
|
Jako takiego tutoriala krok po kroku nie ma. Ale prwne info mozna znalesc u nas na forum, na w210 czy Elektrodzie. Fajnie byloby gdybys Ty zrobił taki tutorial, bo wiele osob chciałoby gotowca a jak juz cos zrobia sami to sie nie pochwala. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 11:59
|
|
|
No i mam juz przyspieszacz wtrysku w reku i nawet jak na sucho wkladam na walek pompy od 124 to walek dochodzi tylko do polowy frezu w przyspieszaczu. Nie wiem jeszcze jak to bedzie wygladalo na samochodzie ale dziwi mnie, ze kolko fabrycznie przygotowane pod ta pompe tak nie pasuje...
Wie ktos cos na ten temat jak to powinno wygladac? |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
mercedesw202
Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 36 Skąd: polska
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 23:24
|
|
|
adi469,
Jakies postepy?
Pany no nikt nie pomoze?
Temat jak najbardziej na topie a tu taka dziwna cisza... |
_________________ W202 C220 2.2Diesel 1996r. |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 09:36
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Fajnie byloby gdybys Ty zrobił taki tutorial |
Manual/tutorial jak przerobic/przelozyc pompe wtryskowa lucas na bosch juz sie tworzy, wszystko bedzie opisane w kazdym najdrobniejszym szczegole od A do Z (jest juz 85% tekstu) ale czy bedzie zainteresowanie?
Ile osob potrzebuje taki manual...? Dwie, trzy...
Bo jak tak patrze na udzielanie sie w temacie, to nie wiem czy warto sie poswiecac, bo jednak jest tego troche a zainteresowanie niewielkie... |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 12:23
|
|
|
adi469 taka wiedza zawsze się przydaje, prędzej czy później będzie potrzebna, będzie dla potomnych. Sam widzisz, że nie ma informacji za wiele na ten temat. Ja jestem ciekaw jak taka operacja Lucasa===>Boscha wygląd |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 13:10
|
|
|
adi469 napisał/a: | perzu126 napisał/a: | Fajnie byloby gdybys Ty zrobił taki tutorial |
Manual/tutorial jak przerobic/przelozyc pompe wtryskowa lucas na bosch juz sie tworzy, wszystko bedzie opisane w kazdym najdrobniejszym szczegole od A do Z (jest juz 85% tekstu) ale czy bedzie zainteresowanie?
Ile osob potrzebuje taki manual...? Dwie, trzy...
Bo jak tak patrze na udzielanie sie w temacie, to nie wiem czy warto sie poswiecac, bo jednak jest tego troche a zainteresowanie niewielkie... |
Sa ludzie obserwujący nie udzielajacy sie i.t.d. sam masz mało postów a jesteś od dos dawna
Dla mnie rew-elka ze zajełes sie podmiana pomp nie pisze nic w Twoim temacie bo nie mam wiedzy a Ci co to robią to dla nich wiedza pieniężna
Dlatego jak najbardziej Tobie kibicuje i czekam na grube sprawozdanie krok po kroku i wrzucaj zdjęcia bo to bardzo ważne
Pozdrawiam |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 19:16
|
|
|
adi469 napisał/a: | Bo jak tak patrze na udzielanie sie w temacie, to nie wiem czy warto sie poswiecac, bo jednak jest tego troche a zainteresowanie niewielkie...
_________________ |
Ale liczysz że nagle pojawi sie 100wpisów? Załóz temat w dziale Zrób to sam i zobaczysz ile wyświetlen będzie. Wszelkie tematy z Lucasem, gdzie sa konkretne rzeczy sa mile widziane- zobacz na temat konradkara o uszczelnieniu Lucasa ile ma wyświetleń
Takze nie poddawaj sie wrzucaj opis a jak bedą problemy to może cos uda sie podpowiedzieć. Takie naprawy to dośc powazna ingerencja w silnik i w sumie nie kazdy sie tego podejmie samodzielnie. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 23:36
|
|
|
No Panowie-przerobilem! Dzis odbylo sie pierwsze odpalenie-test. Po odpwietrzeniu ukladu paliwowego silnik pracuje pieknie jak cholera, jest cichszy, od pol obrotu odpala i to bez grzania swiec!!! Jestem pod wrazeniem co te moje raczki nawyczynialy! Mozg tez sie przydal, hihi
Jak dopracuje szczegoly przedsiemwziecia, to pomysle nad tym manualem wszak juz jest w 85% gotowy Zdjecia tez beda |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
|