Praca silnika 2,2 CDI |
Autor |
Wiadomość |
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 6 Marzec 2015, 22:14 Praca silnika 2,2 CDI
|
|
|
Witam , czy ta praca silnika 2.2 Cdi jest poprawna ? Co tak syczy? od razu mówię że to nie webasto dogrzewacz bo mam niesprawny Dźwięk z okolic turbo
http://tinypic.com/player...=8#.VPoWwuG7-IR (Proszę kliknąć) |
|
|
|
|
Saigon
Bogdan
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Marzec 2015, 08:11
|
|
|
ściągnij pasek ,odpal i będzie wiadomo , możemy strzelać spadła pękła rura turbo-ic
łożyska alternatora |
_________________ W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 7 Marzec 2015, 16:06
|
|
|
yhmm , węże od dolotowe sprawdziłem - są w dobrej kondycji i nie słychać syczenia w tych okolicach - jedynie wąż od turbo do filtra powietrza jest dziurawy , czy to może być winowajca ? Mam pytanie , co to jest za rurka idąca od tego węża do góry ? (zaznaczyłem kolorem)
Czy wasze CDI też się tak zastanawiają czy mają jechać? Jadę np na trzecim biegu obroty jakieś 1.500 albo i 1.800 wcisnę pedał do końca to jego moc wzrasta stopniowo (jak rezonans w 2t albo coś takiego) kumpel w 330d ma tak że wciśnie gaz do końca i od razu strzał .. a mój CDI się zastanawia - później dmuchnięcie turbo i leci |
|
|
|
|
Piotrek.sz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 555 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 7 Marzec 2015, 16:18
|
|
|
Co prawda automat ale fajnie i równo zwiększa obroty, to tylko 125KM to cudów nie ma ale tez nie żeby jakaś szczególnie zauważalna zwłoka:) |
_________________ Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447
|
|
|
|
|
Saigon
Bogdan
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Marzec 2015, 19:16
|
|
|
rurka odmy odpowietrzenie :):)
z trzeciego biegu i 1500 obr trochę muli ? to wina turbiny bez zmiennej geometrii niestety |
_________________ W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW |
|
|
|
|
jacekm7
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 159 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 7 Marzec 2015, 19:18
|
|
|
Saigon, a to 2.2 CDi nie ma turbiny ze zmienną geometrią? |
_________________ W210 2.2CDI
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Marzec 2015, 21:41
|
|
|
jacekm7 napisał/a: | Saigon, a to 2.2 CDi nie ma turbiny ze zmienną geometrią? |
Co prawda nie mnie pytasz, ale odpowiem. NIE. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Saigon
Bogdan
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Marzec 2015, 07:57
|
|
|
tylko dodam,że w TYM modelu ( W202) 102/125 nie ma VNT ale w innych modelach 2,2 (2,1) cdi ma VNT |
_________________ W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 8 Marzec 2015, 11:03
|
|
|
Mi się i tak zbliża wymiana turbo - czyli rzecz biorąc tutaj gdzie mamy turbo bez zmiennej geometrii - wsadziłbym ze zmienną geometrią to by podeszło ? Np słyszałem że z 2.7 cdi podejdzie .. albo z tego 2.1 CDI jak się nie mylę z w210 |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Saigon
Bogdan
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Marzec 2015, 14:43
|
|
|
jak ogarniesz sterowanie zmienną geometrią to dlaczego nie
ps dzisiaj sprawdzałem jak przyśpiesza mój mieczysław i na trzecim biegu od 1200-1500 obr
bardzo dobrze żadnego zawahania , dziury itp |
_________________ W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 53 razy Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 481 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 8 Marzec 2015, 21:36
|
|
|
Jak się nagle depnie do "dechy", to turbo potrzebuje chwilę żeby się "rozpędzić".
Jak się wciska pedał gazu energicznie, ale płynnie, to wtedy nie ma "turbodziury'.
Taki urok turbosprężarki bez zmiennej geometrii. Kwestia przyzwyczajenia.
pozdr. |
_________________ C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Grudzień 2017, 20:54
|
|
|
Panowie.
Taka sytuacja po regeneracji wtryskiwaczy.
Silnik pracuje równiutko, nie kopci a nawet dymka nie puszcza. Odpala od strzała. Ale...
Coś jakby przymulił po tej operacji. Gorzej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia (tak jakby się turbodziura powiększyła. Mniejsza dynamika, przyspieszenie.
Dla użytkownika CDI bez chipu była by to norma, ale mój ma wirusa zapodanego. I hmmm. Jeździ tak jak by mu go zdjęli... ale w serwisie zaprzeczyli by coś zmieniali...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 12:16
|
|
|
badmojo, Ja tak miałem na poprzednich wtryskach właśnie. Nie kopcił (nie ważne co byś mu zrobił) pracował równo - ale miał mniej mocy niż po (teraźniejszej) zmiane na używki wtryski. Zawiozłem moje stare wtryski do sprawdzenia i każdy dawał za mało paliwa... ciekawe |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 21:48
|
|
|
Dandiee, Hmmm... ale przyczyny zbyt małej dawki nie znasz...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 30 Grudzień 2017, 10:12
|
|
|
Z tego co się orientuję to pompa za zadanie wytworzyć ciśnienie, a wtryski to dawkować ... Sterowanie? Wątpię, bo wszystko jest ok. Wymiana wtrysków przyniosła poprawę także ciężko mi powiedzieć co było akurat nie tak w tych wtryskach. Jeżeli chcesz, mogę Ci podesłać dokumentację każdego wtrysku po diagnostycę i najwyżej pojedziesz gdzieś do boscha i Ci pomogą to rozszyfrować - zawsze jakiś trop
Tylko miałem jeszcze jeden dziwny objaw. Kopcenie na niebiesko... Dymił na niebiesko i taką kuwa jakby niespaloną ropą. Oleju nie bierze do tej pory!! Miałem komenty, że padnięty motor . Przykład -> Jak trzymałem na 1.800obr to strasznie rzucało silnikiem i z wydechu leciał właśnie taki dym (foto przed zmianą wtrysków) I STRASZNIE falował na obrotach po zapaleniu (czasami cały czas aż nie dałem mu gazu)
Wtedy wymieniłem wtryski na używki, zmieniłem czujnik ciśnienia na szynie rail i teraz jakieś 2lata odpukać jest wszystko ok! To co mogłem to powiedziałem Wybierz się lepiej na kompa i będzie coś wiadomo |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
|