Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie dotyczące ASB
Autor Wiadomość
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 18:20   Pytanie dotyczące ASB

Panowie, oglądałem dzisiaj W208 3,2, jak wiadomo samochód ten wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów. Nie posiadam dużego doświadczenia w tym temacie, więc chcę zapytać. Kiedy przyjechałem go oglądać samochód był ciepły, świeżo jeżdżony. Lewarek zmiany biegów na postoju pracuje lekko, tak jak powinien. Podczas przełączania z P na R delikatnie spadły obroty, po wrzuceniu R wróciły do wartości początkowej, nie było czuć żadnego szarpnięcia, samochód ruszył gładko do tyłu. Przy wrzucaniu D również lekko spadły obroty, samochodem delikatnie szarpnęło. Podczas jazdy biegi przerzucał płynnie, bez zacięć, kickdown działał idealnie, dosłownie wgniatał w fotel przy wciśnięciu pedału w podłogę. Podczas jazdy skrzynię było lekko słychać - szczególnie na 1 i 2 biegu, to był taki dźwięk pracujących przekładni, nie był głośny, ale zauważalny. Nie były to żadne zgrzyty czy uderzenia, tylko taki "świszczący dźwięk". Taki sam dźwięk słychać dosyć głośno w autobusach miejskich, ale to zupełnie inne konstrukcje i ciężary. ;)

Mam małe doświadczenie w ASB, powiedzcie mi, czy tak powinna działać ta skrzynia? Przemyślę go sobie, jutro albo pojutrze będę chciał z nim podjechać do mechanika, jeśli wszystko będzie w miarę OK to go biorę. ;)
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Biały 
Trumna


Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 99
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Kwiecień 2015, 20:25   

Sprawdź skrzynie na zimnym silniku, moja po rozgrzaniu też chodzi dobrze ale jak jest zimna to się "ślizga" na 1 biegu (wchodzi na wyższe obroty).
_________________
C 200 Kompressor LPG STAG 300 Plus
WDB2020821F649890
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 29 Kwiecień 2015, 21:13   

Witam
Skrzynia jak jest zimna, to "rozgrzewa olej" czyli kręci do wyższych obrotów. Miałem uszkodzony czujnik temperatury oleju w skrzyni, i jak załapał błąd to na każdym biegu, gonił do ponad 3 tys. obrotów.
Delikatne szarpnięcie przy zmianie kierunku, jest normalne, kasują się wszelkie luzy, jednak samo przełączanie biegów musi być płynne. Czasem może wystąpić delikatne szarpnięcie przy zmianie biegów w dół, przy ostrym zwalnianiu.
"Ślizganie" najlepiej widać na wolnych obrotach, na płaskiej drodze, auto powinno jechać do przodu bez dodawania gazu. Pod górkę może nie podjechać, ale nie powinien się cofać.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29 Kwiecień 2015, 21:17   

Mi na zimno przeciąga na trójce, często pod 3000obr dochodzi zanim przełączy na 4 bieg, potem już chyba normalnie przełącza... Z 1 na 2 i z 2 na 3 fajnie koło 2000 przełącza.
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Kwiecień 2015, 22:28   

Dzięki za porady. Jutro jadę go oglądać dokładniej i ostatecznie podejmuję decyzję, więc może pojawi się nowy temat w dziale "Nasze MB". :)

Właściciel właśnie wspominał, że na zimnej skrzyni wyżej zmienia biegi, ale z tego co mówicie tak powinno być.

Aha, jeszcze jedno pytanie - czy te dźwięki o których pisałem to normalne podczas pracy skrzyni?
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29 Kwiecień 2015, 22:49   

777, A jaka to skrzynia :?: bo w tym modelu występowały dwie
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Kwiecień 2015, 22:18   

Nie wiem jaka to skrzynia, to jest przedlift z 1999 roku. Ogólnie byłem dzisiaj, wpłaciłem zaliczkę. Miałem ochotę wziąć go od razu, ale mimo wszystko chcę podjechać do jakiegoś warsztatu żeby go jeszcze na komputer wzięli, obejrzę go sobie od spodu, jeśli będzie w miarę to płacę i odjeżdżam.

A co do skrzyni to zwróciłem uwagę - na płaskiej drodze na D po puszczeniu hamulca jedzie do przodu, po dodaniu gazu w początkowej fazie ruszania ma dosyć mocny zryw. Po zakupie obowiązkowo olej i filtr do wymiany bo ostatnia zmiana była robiona 50 000 km temu.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 30 Kwiecień 2015, 23:14   

Witam
777 napisał/a:
- na płaskiej drodze na D po puszczeniu hamulca jedzie do przodu, po dodaniu gazu w początkowej fazie ruszania ma dosyć mocny zryw.

Element zwany często "sprzęgłem", "bulbą" itp, jest przekładnią hydrokinetyczną. lub przetwornikiem momentu obrotowego. Jedną z jego właściwości, jest bowiem, zmiana wielkości momentu (zwiększenie) obrotowego przekazywanego przez silnik. Wspomniane "wzmocnienie" jest zależne od różnicy prędkości obrotowej pomiędzy pompą a turbiną.
Krótko mówiąc, im większe obciążenie (ruszanie, przyspieszanie) tym moment dostarczany na koła jest większy, niż wynikało by to z przełożenia przekładni klasycznych. Nota bene, w automacie, jest kilka sprzęgieł klasycznych, których zadaniem jest wyhamowywanie elementów przekładni planetarnych, lub przekazywanie momentu obrotowego.
Mercedes, BMW i Opel, stosują skrzynie oparte na starych amerykańskich konstrukcjach. Niestety sterowanie hydromechaniczne, zastąpiono elektroniką... :cry:

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Maj 2015, 13:37   

Pyra dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Wydaje mi się, że wszystko z tą skrzynią jest OK, co prawda jeździłem nią 2 razy tylko krótki odcinek, może z 5 km., ale przecież nie będę ciągnął właściciela w trasę 100 kilometrów żeby sprawdzić skrzynię. Tak jak wspomniałem, wpłaciłem za niego zaliczkę, wczoraj wieczorem nie było już gdzie jechać do serwisu, wolałem się jeszcze wstrzymać do poniedziałku.

Jeszcze mam tylko jedno pytanie już nie o ASB - czy wspomaganie kierownicy w W208 jest trochę słabsze niż w W202? Wydaje mi się, że trochę ciężej kręci się w tym CLK kierownicą niż w mojej C-klasie. Może to kwestia kół - ja miałem 15" na stalówkach a tutaj są 16" na alufelgach.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,069 sekundy. Zapytań do SQL: 6