Przyczyny wahan obrotow biegu jalowego |
Autor |
Wiadomość |
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:42
|
|
|
to fakt ze nie przeszkadza to zbytnio ale nic innego mi sie nie psuje i to mnie tylko zastanawia |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 01:48
|
|
|
a ja swojego czasu mialem tak, ze gdy jechalem i bylo np. 3000obr/min
zmieniam na wyzszy bieg, wciskam sprzeglo i oborty spadaja do 500 potem 750, znowu 500 potem 1000, i ustawily sie na 750,
dzieje sie tak jak jade szybko a w szczegolnosci z gorki nie wiem co to moze byc hehehe, |
|
|
|
|
qbapascal
-=qban=-
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 08:26
|
|
|
Panowie mialem to samo w swoim C180 obroty szalały ale auto nie gasło...na nich. pojechałem do "szpeca" od razu dobrał mi sie do miejsca obok przepustnicy bo w tym modelu nie ma przepływomierza tam był jakis mikroprzełącznik przy którym podłubał i wszystko dziala juz pół roku bez tego problemu jeżdzę . do tego zrobił bledy na kompie i w sumie nic nie wykazalo procz SRS-u ale to normalka jezeli ktos jest z dolnego slaska i ma takie halo to smialo moge polecic goscia robił to jakies 40minut skasował 100zł co chyba nie jest duzą kwotą za tą usterke i skasowanie bledów. pozdro
kolega wyzej podał link do youtube'a gdzie pokazane jest jak obroty leciutko tylko sie zmieniają.. u mnie potrafily spaść do 700 i wzrosnąć nawet do 1500 ... |
_________________ -=qban=-
w202 '95 elegance 1,8 benz , lpg
MONDEO 96' TDi
MITSUBISHI COLT 89' 1,8D
GOLF MK1 79' 1.1 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 4 Luty 2008, 09:24
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 4 Luty 2008, 10:25
|
|
|
grucha383 napisał/a: | Aha jeszcze moge powiązać fakt, że na zimnym silniku obroty nie faluja i samochód pali od razu. Na rozgrzanym obroty mi faluja i samochod dlugo kreci. Ewidentnie cos z dopływem paliwa jest nie tak, tylko czemu po nagrzaniu. |
Czesc
Jesli masz problemy z paleniem na cieplym silniku, nawet po krotkim postoju ok 15 minut to na bank stawiam na zawor podcisnieniowy na listwie wtryskowej.
Jest nieszczelny i paliwo zasysa wezykiem do kolektora i poprostu zalewa silnik i trzeba chwile krecic rozrusznikiem aby odpalil. Poszukaj postow byla opisywana przycyzna i nawet zalaczone zdjecia !!! U mnie bylo to samo - wymiana usunela problem !
Tutaj masz opisany problem i zdjecia sa - pierwsze zdjecie ukazuje wlasnie ten zaworek polaczony wezykiem z trojnikiem i drugim zaworem i przepustnica. Po odpaleniu auta i dluzzszej pracy wylacz silnik i sciagnij ten wezyk i sprawdz czy nie ma benzyny w nich.
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=zaw%F3r
co do zaworow podcisnieniowych to moge zalatwic nowy oryginal boscha po dobrej cenie |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 4 Luty 2008, 10:35
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 4 Luty 2008, 17:35
|
|
|
Tak to ten zaworek, on jest wyjmowanyz listy od gory, pierw trzeba sciagnac szczypcami specjalnymi pierscien zabezpieczajacy segera i potem wyciagnac zaworek.
Nieiwem jak w twoim silniku ale u mnie w c180 sa 2 zawory takie ; jeden na poczatku tak jak na twoim zdjeciu a drugi na koncu listwy.U mnie wymianie wymagal wlasnie ten na poczatku co zaznaczylem zas drugi byl ok i nie ciekla benzyna z niego.
Po wymianie na nowy juz benzyna nie wycieka i pali bez problemu, najgorzej bylo latem podczas upalow - wtedy benzyna szybciej parowala do kolektora i zalewalo silnik.
Co do ceny ktora podales to moj zaworek ma inny numer 000 078 15 89 i cena jego na tej stronce to 280 zl. ja dalem cos kolo 195 zl za org boscha.
niewiem na ile ten cennik jest aktualny, lepiej zadzwonic do aso i zapytac
Daj znac jak cos bedziesz wiedzial
75012.jpg zaworek |
|
Plik ściągnięto 7689 raz(y) 3,47 KB |
|
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 10:14
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 12:10
|
|
|
zamiennik boscha ma numer 0 280 160 587 i mniej wiecej takie parametry DR 2.1 3,8 bar. jesli to ten co cena na stronie boscha prawie 300 zl, orginaly w ASo tez sa robione przez Boscha a roznia sie tylko dodatkowym znaczkiem i numerem MB, jesli by ci ten typ podpasowal to cena kilkadziesat zl byla by nizsza
zobacz w epc lub wis jakie moga byc org dla twojego numeru vin |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 12:48
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 15:58
|
|
|
grucha383 napisał/a: | To jest z mojego vinu epc ale nie wiem właśnie po czym poznać, chyba musiałbym wyciągnąc regulator i sprawdzić numer
|
Numer mozna bez problemu odczytac bez sciagania go, znajduje sie na samej gorze "grzybka" regulatora.
Czy na drugim koncu listwy tez masz poodbny regulator? sprawdz na wszelki wypadek czy tez nie puszcza paliwa, u mnie do wymiany byl tylko ten 1 na poczatku.
Jak mozesz to podaj pelnego vina i nr silnika- najlepiej na priva - popatrze w orginalnym epc z programu bo ten ze strony chyba ma jakies braki
750192.jpg numerek |
|
Plik ściągnięto 7628 raz(y) 6,66 KB |
|
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 19:47
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
prazmo
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Luty 2008, 21:34 hm?
|
|
|
U siebie wyczyściłem tylko przepustnicę ..i narazie pomogło ..czy nie ma to nic wspólnego ze skrzynią, podciśnieniami? (automat)
A propos "czegoś głośnego", to gdy przekroczę temperaturę 82oC, to coś się odpala, ale zakładam, że to chłodnica..
Pytanie jakie jeszcze mogę skierować, to -gdzieś słyszałem, że MB z automatem ma dwie chłodnice (pomijając tę od klimy) -jest ponoć taka co oddzielnie chłodzi skrzynię .. -prawda czy fałsz? |
_________________ Mercedes-Benz C180 Esprint ATP Tour Sport; automat, 1996r, gaz STAG 300, VIN: WDB2020181F541044 |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 6 Luty 2008, 21:35
|
|
|
Cytat: | to gdy przekroczę temperaturę 82oC, to coś się odpala, ale zakładam, że to chłodnica.. |
zalacza sie tzw wiskoza czyli sprzeglo wentylatora |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 8 Luty 2008, 11:17
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|