Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Odma górna/dolna/sprężarka
Autor Wiadomość
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Maj 2009, 17:17   Odma górna/dolna/sprężarka

Ostatnimi czasy od ok ostatnich 4 tyś km zauważyłem zwiększone zużycie oleju, jakieś 0,5l/1000 km. Wcześniej od wymiany do wymiany nic nie dolewałem. Olej Mobil 1 10W40. Sprawdziłem separator mgły olejowej i jest jak najbardziej drożny. Czytałem coś na temat dolnej odmy, ale gdzie się ona znajduje? Czy w ogóle występuje w moim silniku 2,2 cdi '98. Jeszcze jedno, po zdjęciu przewodu dolotowego do sprężarki zauważyłem trochę mokry przewód w miejscu wejścia odmy z pokrywy głowicy. Ale chyba to nie jest powodem pożerania oleju ponieważ po zdjęciu przewodu odmy nie sadzą spaliny jedynie delikatnie coś tam się wydobywa. Co do sprężarki, to chwyciłem ją za wirnik i zauważyłem lekki luz promieniowy i osiowy ok 0,5 mm, czy to juz może być sygnał do regeneracji? Dzięki za wszelką pomoc.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 10 Maj 2009, 20:39   

Ten luz oznacza, że silnik ma juz swój solidny przebieg i tulejki turbiny się nieco zużyły... Normalnym wtedy zjawiskiem jest gubienie oleju przez turbinę... zastanawia mnie tylko czemu tak dużo. Mam podobny luz na wirniku i od wymiany do wymiany (20kkm) muszę wlać ok. litra...

Może masz jeszcze gdzieś nieszczelność, gdzie silnik gubi olej...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
ayek 
POLIZEI

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 467
Skąd: PJA ****
Wysłany: 10 Maj 2009, 20:45   

a moze pierscienie sie juz konczą ?? ;)
_________________
MB C-250TT"97 "manual"
:mrgreen: BŁĘKITNY GROM :mrgreen:

WBD2021881F571508

....ciesz się z tego co masz

www.remontyjarocin.pl
 
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Maj 2009, 20:55   

No właśnie mnie też to zastanawia. Silnik z zewnątrz jest suchutki. Zużycie pojawiło się praktycznie nagle. Teraz na liczniku posiadam jakieś 267kkm, ale podejrzewam jakieś 100kkm więcej ma przelatane. jjankeillo jaki olej wlewasz? Bo może jest to wina oliwki? Wcześniej lałem Castrola i było ok, teraz zalałem Mobila i to może spowodowało rozszczelnienie. Teraz to typowo teoretyzuję, bo nie potrafię tego wytłumaczyć. Aha, jeszcze jedno, w przewodzie giętkim przed kolektorem ssącym na kolanku oprócz zaolejonych lekko ścianek dało się odczuć małe ziarenka czegoś twardego, lecz to nie było nic metalowego bo nie chciał przyciągać tego magnes. A równie dobrze mógł to być aluminium bądź brąz. Boję się, że awaryjnie sypnęła się turbinka :|

[ Dodano: 10 Maj 2009, 20:57 ]
ayek napisał/a:
a moze pierscienie sie juz konczą ?? ;)


To by były przedmuchy w skrzyni korbowej i jednocześnie odmą by sadziło jak z rury wydechowej a tak nie jest.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 10 Maj 2009, 21:34   

Zalewam Orlen Platinum 10W40... do obu aut...

Te drobinki to faktycznie mogą być fragmenty łopatek turbiny. Obejrzyj je dokładnie (łopatki) z obu stron. Ze strony ssącej po zdjęciu rury (tak pewnie zresztą sprawdzałeś luz) oraz od strony wydechowej, po odkręceniu wydechu... Jeśli sypią się łopatki, to na pewno to zauważysz...

Stan pierścieni można sprawdzić wykonując próbę olejową...

Również uszczelniacze trzonków zaworowych mogą odpowiadać za zużycie oleju...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Maj 2009, 14:35   

W związku z nieotrzymaniem informacji n/t dolnej odmy ponawiam pytanie: gdzie i czy w ogóle taka sie znajduje?
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 11 Maj 2009, 14:51   

u mnie w benzyniaku jest z prawej strony jak stoisz przodem do silnika pod pompą wspomagania kierownicy, wężyk od kolektora ssącego szedł w dół i po nim doszedłem do odmy, było trochę gimnastyki.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2 Listopad 2014, 21:40   

Odświeże "troszke" temat bo nie chce kolejnego tematu zakładać... :) Gdzie w silniku 1.8 M111.921 znajduje się dolna odma? Dobrze kojarzę, że pod sprężarką od klimy?
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
mieleo2 
WDB2021211A482160

Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 116
Skąd: Pasłek
Wysłany: 10 Czerwiec 2015, 18:11   

czy w silniku 604 910 znajduje sie dolna odma?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,114 sekundy. Zapytań do SQL: 9