Dmuchawa |
Autor |
Wiadomość |
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 21:53
|
|
|
ok masz racje. ale to moze piszczy ci spod maski?? |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 22:06
|
|
|
być może ale ciężko zlokalizować miejsce tego dźwięku i chyba pozostaje wizyta u mechanika.
Natomiast mam pytanie, czy są jakieś siłowniki pod kokpitem które jak włącza się klimę sterują nawiewem? |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
borys
borys
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 31 Październik 2007, 19:46
|
|
|
witam wszystkich serdecznie
mam bardzo " piszczący" problem, a mianowicie po włączeniu dmuchawy zaczyna piszczeć
przestaje dopiero na 5-tym biegu - silnik odpada bo wymieniłem na nowy
proszę wszystkich o pomoc |
_________________ C200 2,2cdi esprit 99 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 31 Październik 2007, 19:50
|
|
|
moze jakis listek sie zawieruszył |
|
|
|
|
makan
Jacek
Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 6 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 3 Listopad 2007, 21:22
|
|
|
rabinson,
Witam
Mam podobny przypadek popiskiwania nieregularnego. Występuje ono nawet gdy dmuchawa jest wyłączona. Pojawił się po wymianie opornika rezystora włączenia dmuchawy i silnika dmuchawy. Nie mogę go zlokalizować. Jest to bardzo denerwujące poopiskiwanie. Może rozwiązałeś już ten problem? |
_________________ W202 C220 benz 1993 sport LPG STAG 300 |
|
|
|
|
borys
borys
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 17 Listopad 2007, 08:36 No i po bulu
|
|
|
trochę to trwało ale w końcu się udało.
wymiana opornicy (jeża) załatwiła sprawę.
myślę że to koniec niespodzianek.
Pozdrawiam |
_________________ C200 2,2cdi esprit 99 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 10:37
|
|
|
borys napisał/a: | po włączeniu dmuchawy zaczyna piszczeć
przestaje dopiero na 5-tym biegu - silnik odpada bo wymieniłem na nowy
|
Usterka zostałą usunięta, ale nie została prawidłowo zlokalizowana. Silnik jest jedynym ruchomym elementem w układzie nawiewu -CO MOŻE PISZCZEĆ INNEGO???
Mnie to wygląda na jakiś zbieg okoliczności...
borys napisał/a: |
wymiana opornicy (jeża) załatwiła sprawę.
|
Nazwa "jeż" pochodzi z czasów W 124 (z klimą automatyczną)
Wtedy regulator dmuchawy wyglądał dokładnie jak jeż - zwierzak. Teraz to podobieństwo się trochę zatraciło |
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Listopad 2007, 18:08
|
|
|
Miałem to samo. Wentylator nadmuchu jest pod schowkiem. W lutym nie działał na 1 i 2 biegu - takie miał opory na łożyskach. Wcześniej nieco ćwierkał jak ptaszek i cicho popiskiwach Potem, po dość długiej agonii stanął.
Jak rozwiązałem problem? Łożyska wypłykałem rozpuszczalnikiem (strzykawka i igła) i wpuściłem olej sinikowy gdy rozpuszczalnik wysechł. To było w kwietniu. Generalnie pomogło...
Po 6 miesiącach rozebrałem wentylator ponownie i tym razem zastosowałem silikon w sprayu. Efekt zaskoczył mnie! Zero pisków. Na razie wiatrak działa. Niestety nie mam filtra przeciwpyłkowego i ciągle leci kurz na łożyska...
Opis tyczy się do W202 bez klimy. Wentylator ma 2 końcówki zasilające (mam 4 biegi). Na początku podejrzewałem awarię rezystorów na 1 - 2 bieg. |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
k.adamczyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 20:59
|
|
|
Czy ktoś posiada numery łożysk lub tulejek do silnika dwuchawy? Smarowałem już silniczek 2 razy i po kilku godzinach problem piszczącej dmuchawy powraca jak bumerang. Nie wiem jak sobie z nim poradzić. Muszę wymienić tulejki lub łożyska tylko gdzie je kupić? Sam pracuję u dystrybutora części zamiennych lecz nie wiem jak te tulejki dobrać od czego? |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.
|
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Luty 2008, 23:49
|
|
|
Regeneracja łozysk olejem była robiona przeze mnie 3 razy - i teraz mam od października spokój! szok! płynny olej silikonowy pomógł. Zwykły silnikowy powodował że po miesiącu znów rzeźbiło. I jedno ważne: jeżdzę cały rok na 1 biegu dmuchawy. Próbój - moja miała stan agonii - nie kręciła się na 1 i 2 biegu! A teraz? Jest miodzio!
(nie mam filtra przeciwpyłkowego - w łożyskach jest jak w worku z odkurzacza ) |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
k.adamczyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 6 Luty 2008, 01:33
|
|
|
A czym aplikowałeś? Strzykawka i igła z każdej strony tulejki -łożyska??? |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.
|
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 6 Luty 2008, 01:40
|
|
|
Wyczyściłem brud. Silikon był w sprayu i miał rurkę jak w WD40 ... Potem szybki bieg na 4-ce (wymontowany wisiał na kablach), spryskanie ponowne. Oczywiście celowałem w łozyska, wytarłem nadmiar szmatką. Komutator czyściłem benzyną. Po sprawdzeniu zamontowałem... I tak juz 4 miesiące śmiga!
Jestem dumny - w sklepie nowy 600 zł. Na szrocie - szrot taki jak mój 100-200 zł (popękany) więc nie ma sensu! Lepiej naprawić! |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
k.adamczyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 19:42
|
|
|
No i ja sie podpinam do dmuchawy. Wyciągałem ok 10 razy kilkukrotnie czyściłem wymywałem sprayem do elektroniki, wymywałem łożyska po czym smarowałem smarami CRC w spray'u olejem syntetycznym i co po ok 30 minutach pracy dmuchawa za każdym razem zaczyna piszczeć na 1 i 2 biegu. Dostaję szału od tego. Czy ktoś nie wie jak mozna dobrać te tulejki może jakiś numer lub cos co pomoże. Już nie mam siły! |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Luty 2008, 20:52
|
|
|
Rozbierałeś u siebie łożyska? Bo u mnie przy wymianie silnika się troche rozjechały, a oglądając obudowę wentylatora (silnik Bosch) to wygląda na taki, że jak rozbiore, to już nie złoże...
Dla jasności: u mnie też piszczało - wymieniłem na inny. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
k.adamczyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 113 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 23 Luty 2008, 11:34
|
|
|
Camel- napisał/a: | Rozbierałeś u siebie łożyska? Bo u mnie przy wymianie silnika się troche rozjechały, a oglądając obudowę wentylatora (silnik Bosch) to wygląda na taki, że jak rozbiore, to już nie złoże...
Dla jasności: u mnie też piszczało - wymieniłem na inny. |
Nie rozbierałem... bo nie złożę! hehe |
_________________ C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.
|
|
|
|
|
|