Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduszki powietrzne mamy czy nie.
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 11:13   

Sido69 napisał/a:
zawsze jest jakieś ale i co jesli dostajesz w tył? i walisz w poprzedzającą furę? hmmm ciekawe czy może urwać głowe :shock:


Jeżeli masz prawidłowo wyregulowany zagłówek to nie.

Sido69 napisał/a:
Nie będę dalej brnął w ten temat nie ma sensu takie gdybanie ale na pomyśl Daniel jak misiek w takiej sytuacji może potencjalnemu pacjentowi zmasakrować facjatę,


Wydaje mi się, że chcesz udowodnić tezę która nie ma pokrycia w rzeczywistości. Już pisałem to - poduszka "odpali" wcześniej niż głowa dotknie kierownicy - można to zaobserwować wyraźnie na wielu filmikach prezentujących działanie poduszek w czasie kontrolowanego zderzenia.

Sido69 napisał/a:
nie może dojść do sytuacji ,w której system ratujący życie ma narażać na jego utratę kierowcę/ pasażera to jest bez sensu i żadna firma z renomą nie pozwoli sobie na to


Pamiętaj o jednym - żaden producent nie zabezpieczy kierowcy/pasażera przed brakiem zdrowego rozsądku - zapinanie pasów (tym bardziej, że mają jeszcze napinacze) zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo wyjścia z samochodu bez szwanku. Nie zapięcie pasów natomiast często jest powodem kalectwa.

Javoreczek napisał/a:
Zapewne dysponujesz schematem elektrycznym z którego to wynika, chętnie się zapoznam.
w każdym razie przed liftem takowych nie ma na pewno, po lifcie już sie nie upieram.


Też z chęcią zapoznam się.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 11:21   

Sido69 napisał/a:

Nie będę dalej brnął w ten temat nie ma sensu takie gdybanie ale na pomyśl Daniel jak misiek w takiej sytuacji może potencjalnemu pacjentowi zmasakrować facjatę, nie może dojść do sytuacji ,w której system ratujący życie ma narażać na jego utratę kierowcę/ pasażera to jest bez sensu i żadna firma z renomą nie pozwoli sobie na to


Wcale nie musisz gdybać, wystarczy przeczytać uważnie instrukcję obsługi.

Tak w ogóle, to polecam czytanie instrukcji, 90% bezsensownych wypowiedzi na forum bierze się właśnie z nieznajomości instrukcji (bo przecież po co czytać, wszystko i tak wiem... :? )

Poduszki kierowcy w sytuacji awaryjnej, którą przewidział producent w oprogramowaniu sterownika odpalą ZAWSZE, niezależnie od tego, czy ktoś ma zapięte pasy, czy nie i niezależnie od tego, czy pasy mają czujniki zapięcia, czy też nie.
Poduszka pasażera natomiast otworzy się lub nie w zależności od stanu czujnika zajętości fotela pasażera lub systemu AKSE.
W bardziej nowoczesnych autach, czujniki zapięcia stanowią część algorytmu otwierania poduszek kilkustopniowych. Ogólnie mówiąc, jeśli ktoś nie ma zapiętych pasów, poduszka nigdy nie otworzy się w całości, ale zawsze się otworzy.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Sido69 
Marcin

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 13:31   

Kolega Javoreczek myli się, twierdząc, że przed lf nie było czujników! Są tak jak powiedział Waldek500 przy napinaczach! :mrgreen:

[ Dodano: 25 Styczeń 2010, 14:18 ]
Koledzy pomyślcie trochę! Jak masz nie zapięte pasy podczas wypadku nawet przy małych prędkościach ciało kierowcy/ pasażera jest całkowicie bezwładne misiek, który wypali z prędkością 300 km/h daje mniejsze szanse na przeżycie niż czołowe zderzenie ze składem kolejowym :idea:

[ Dodano: 25 Styczeń 2010, 14:22 ]
Dla ciekawych tematu może coś wyjaśni
www.uwm.edu.pl/mkzk/upload/referaty/40_srs.doc

012510120043.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 439 KB

012510120021.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 441,35 KB

012510115952.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 404,55 KB

_________________
C280 SPORT AMG 94'
202 028 1F 098 610
https://plus.google.com/109718316023911912026/posts/138WEhEaZB7
 
 
pool82 
Chudini

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 15:18   

Cytat z powyższego artykułu:
"Warunkiem wykorzystania walorów systemu SRS podczas wypadku jest zapięcie pasów bezpieczeństwa. Uruchomienie poduszek gazowych przy niezapiętych basach bezpieczeństwa może być bardziej niebezpieczne niż sam wypadek, dlatego nowoczesne konstrukcje systemu SRS nie inicjują uruchomienia poduszek gazowych w przypadku niezapięcia pasów."

Niestety w202 nie należy do nowoczesnych rozwiązań a to co pokazałeś Sido69 to tylko kable podłączone do ładunku który się odpala przy wypadku i napina pas. Służą również do informacji zwrotnej od pasa do centralki która to mierzy oporność (2,2 Ohma) i sprawdza czy ładunek pasa jest ok. Zatem niezależnie czy jest zapiety pas czy nie poduchy strzelają. Podsumowując - proponuje zapinać pasy ;)
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 25 Styczeń 2010, 20:23   

pool82 nie masz racji. choć głowy nie dam jak jest przed liftem. po lifcie na bank nie strzelają.
jeżeli ktoś chce się założyć ustalimy kwotę, :lol: podłączymy stara zdiagnozujemy czy wszystko jest ok i ja rozbije swoje. nie ma problemu. :lol:

pozdro.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Sycylek 

Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 181
Skąd: wawa
Wysłany: 2 Marzec 2011, 18:46   

A mocno wgnieciona belka przednia tuż przed wentylatorem chłodnicy nie uruchomiła poduszek w mym aucie przy zderzeniu czołowym. To normalne?
_________________
Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego>
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2 Marzec 2011, 19:33   

Sycylek napisał/a:
A mocno wgnieciona belka przednia tuż przed wentylatorem chłodnicy nie uruchomiła poduszek w mym aucie przy zderzeniu czołowym. To normalne?

Witam,

IMO jak wszystko miałeś z poduszkami ok, czyli są na swoim miejscu i kontrolka SRS gasła prawidłowo etc. to może to być normalne. Może akurat uderzenie trafiło na element, który pochłonął dużo energii uderzenia sam się zginając i może czujniki uderzenia nie zostały uruchomione tj. było za słabe bum - gdybyś trafił na podłużnicę to by pewnie strzeliły.
No i koszt naprawy masz mniejszy, więc jak są poduszki a nie zaślepki to się cieszyć pozostaje. :mrgreen:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Marzec 2011, 22:59   

Mocno wgięta ta belka? Bardziej jak o poduszki bałbym się o zgubienie gemoetrii. Belka mogła pociągnąć za sobą podłużnice :?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
biz129 

Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 15:28   

Cześć. Mam do was pytanie...zdemontowałem deske rozdzielcza i kierownice z poduszką. Czy jest jakis sposob zeby odpalic teraz samochod w celu wlaczenia nawiewu?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 17:26   

Zanim podłączysz akumulator odłącz sterownik poduszek.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
biz129 

Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 22:01   

ale jak wlacze nawiew skoro stacyjka jest w desce? :?
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 23:16   

biz129, Napisz ze masz rybkie i każdy będzie wiedział a tak zabawa w Ciuciubabka
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
biz129 

Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 3 Lipiec 2015, 07:40   

Sorry...jest rybka. Ogolnie 220 Cdi 99r. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,214 sekundy. Zapytań do SQL: 11