Wymiana tulei przedniego wahacza bez zdejmowania sprężyny. |
Autor |
Wiadomość |
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 14 Luty 2012, 21:11 Wymiana tulei przedniego wahacza bez zdejmowania sprężyny.
|
|
|
Witam.
Wymieniłem dzisiaj tuleję dolnego wahacza przedniego tą tylną /silent-block tak było napisane na paragonie za dwie szt.79zł Febi /. Wymieniłem obie tuleje bez ściągania wahacza tzn. nawet koła nie odkręcałem. Cała operacja miała być bardzo trudna i długa a okazało się, że zajęło mi ok. 1 godziny na stronę bez pośpiechu.
Potrzebne materiały;
1. Długa nagwintowana śruba fi 12 twardość 8,8 ok.14zł mb,
2. Nakrętki fi 12 2szt,
3. Podkładki fi12 2szt, małe i w miarę grube,
4. Podkładki otwór fi 12 na zewnątrz średnica ok. 65mm i grubość ok5mm, 2szt.,
5. Od strony wciskania tulei użyłem starego koła pasowego od alternatora,
6. Od strony, w którą tuleje się wciska, czyli oparcie na wahaczu użyłem starego łożyska,
Pracę zaczynamy od odkręcenia dwóch nakrętek wahacza dolnego klucz 22 i zdjęciu podkładek, następnie wybijamy śrubę silent-blocka / bez obawy, że coś będzie się działo ze sprężyną puki, co jest bezpiecznie/. Następna czynnością jest UWAGA!!! wybicie śruby w przedniej części wahacza,/tą od dwóch tulei metalowo gumowych/ ale tylko tak żeby śruba wyszła z tylnego oczka. W żadnym razie nie możemy jej wybić całkowicie. Ta śruba jest naszym zabezpieczeniem przed wywaleniem sprężyny. Odciągamy wahacz w dół jak będą małe problemy to użyć trzeba większego śrubokręta żeby podważyć. Starą tuleję usuwamy poprzez użycie brzeszczota do metalu wkładamy go do środka tulei przecinamy bez żadnego większego problemu aluminium i lekkim uderzeniem młotka tulejka wypadnie. Następną czynnością jest posmarowanie obficie smarem gniazda w wahaczu i oczywiście silent-blocka. Bierzemy nową tuleję ustawiamy odpowiednio /litera v w kierunku koła/ i kilkoma lekkimi uderzeniami młotka ustalamy ją w wahaczu uderzamy w środek tulei tak, aby się trzymała, co ułatwi nam założenie ściągacza. Tuleję łatwiej jest wciskać od strony tyłu samochodu z drugiej strony jest niewygodnie. Ściągacz trzeba trochę posmarować gwint i małe podkładki. Po wciśnięciu tulei żeby łatwiej dopasować otwory pod śruby pomogłem sobie małym lewarkiem. Zamieszczę kilka bardzo słabych fotek mój Mio A701 ma tylko 1,3Mpix.
Powodzenia.
wahacz.jpg
|
|
Plik ściągnięto 49013 raz(y) 52,53 KB |
img051.jpg
|
|
Plik ściągnięto 750 raz(y) 170,8 KB |
img047.jpg
|
|
Plik ściągnięto 740 raz(y) 185,89 KB |
img045.jpg
|
|
Plik ściągnięto 707 raz(y) 149,38 KB |
img042.jpg
|
|
Plik ściągnięto 733 raz(y) 159,7 KB |
img040.jpg
|
|
Plik ściągnięto 560 raz(y) 193,82 KB |
|
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 15 Luty 2012, 14:25
|
|
|
Dzieki za manuala i dobra robota
Mam pewne watpliwosci czy wskazane jest uzywanie typowego smaru w kontakcie z elementami gumowymi. Smar jest agresywyny dla elementow gumowych na dłuższa mete. Moze lepiej kremu na bazie wody lub innego srodka co nie niszczy gumy ?> |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16 Luty 2012, 00:42
|
|
|
Przemek napisał/a: | Dzieki za manuala i dobra robota
Mam pewne watpliwosci czy wskazane jest uzywanie typowego smaru w kontakcie z elementami gumowymi. Smar jest agresywyny dla elementow gumowych na dłuższa mete. Moze lepiej kremu na bazie wody lub innego srodka co nie niszczy gumy ?> |
Smarujemy tylko aluminium na zewnątrz tulei, oraz gniazdo wahacza. Można użyć wazeliny technicznej bezkwasowej, która konserwuje gumę /stosowana do uszczelek w drzwiach/. |
|
|
|
|
ayek
POLIZEI
Pomógł: 14 razy Dołączył: 03 Maj 2007 Posty: 467 Skąd: PJA ****
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2012, 23:14
|
|
|
o,temat na topie u mnie ,czas na wymiane tuleji....własnie padła
dzieki za manuala |
_________________ MB C-250TT"97 "manual"
BŁĘKITNY GROM
WBD2021881F571508
....ciesz się z tego co masz
www.remontyjarocin.pl |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 13:24
|
|
|
witam, o co chodzi z prawidłowym włożeniem tulei bo u mnie z każdej strony wygląda tak samo ?
Ok wiem już o co biega, WIS pomógł więc wrzucam tutaj dla potomnych:
Tuleja tylna:
Tulejki przednie:
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 16:10
|
|
|
Przednie też nie są pełne i mają wypustki tak jak na zdjęciu |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 18:52
|
|
|
A ja proponujie zalozyc tulejie z 208 oby dwie przod tyl sa pelne i gwarantujie wytrzalosc podwujna Zapytajcie Adama ja takie wsadzile. do siebie wymiar jest taki sam wytrzymalosc 300% |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
cak87
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 278 Skąd: Łapy/k. Białegostoku
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 15:27
|
|
|
Panowie a takie pytanie, czy podczas przykręcania wahacza auto musi być opuszczone z lewarka czy można dokręcać gdy jest w gorze? kiedyś mechanik mówił mi, że dokręca się na opuszczonym aucie. |
_________________ C180 Esprit 94 Ex
C280 Sport 94 WDB2020281A003401
Suzuki GSF 600 N Bandit 00
Yamaha yzf-R6 00
i Romet Ogar 205 88
nawet porządne zapalniczki są na benzynę. |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 15:35
|
|
|
Jesli chodzi o przod to w gorze bo sprezyna tak nie naciska ale sa rozne sposoby i zalezne od wysokosci sprezyny |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2015, 16:59
|
|
|
cak87, zawsze się dokreca jak auto jest opuszczone, żeby złapać stan neutralny tulejek i wydłużyć ich żywotność: mniej więcej takie same ugięcie przy dociążeniu co i odciążeniu. Mechanik dobrze prawi. W praktyce możesz sobie zasymulować obciążenie i podstawić coś pod wahacz a potem opuścić auto, na tyle ile by siadło na kole i przy lepszym dostępie dokrecic śruby. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Kamil'90
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 335 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:14
|
|
|
Panowie, przymierzam się do wymiany w listopadzie owych tulei i mam dwa pytania:
1) Czy element 16B z poniższego schematu ostatecznie będzie pomiędzy tulejami tak jak trzymam na zdjęciu czy ma się on schować pół na pół w obu tulejach? Pytam, bo różnica w szerokości otworu w 16a a elementu 16b to 0,5mm (16b szerszy) niby niedużo, ale nie wiem czy tak powinno być. Kupiłem najtańsze zamienniki z allegro (wiem, że dupowato, ale kiepsko z hajsem), mam nadzieje, że nie poznam smaku powiedzenia chytry traci dwa razy...
2) Czy ktoś mógłby opisać mi łopatologicznie w jakich momentach jaki element ma być podtrzymany lewarkiem? Czy auto ma być podniesione na lewarku tj koło ma być luźne, czy postawić koło na np bloczkach M6? |
_________________ C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:25
|
|
|
Kamil'90, co tam bede pisał ma się schować
to są przedie |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Kamil'90
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 335 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Październik 2016, 20:18
|
|
|
Marek, a jak wygląda sprawa z podnoszeniem auta i czy wahacza? Co? Jak? |
_________________ C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656 |
|
|
|
|
|