Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:06
Sztywne przewody hamulcowe
Autor Wiadomość
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 10 Październik 2015, 23:56   

U mnie identyczny objaw był przy dziurawym sztywnym, stalowym przewodzie.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
kurozukin 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 279
Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
Wysłany: 11 Październik 2015, 09:41   

Miedziane to z metra taniej wychodzi niż zamawiać gotowce :D
_________________
W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś!
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 11 Październik 2015, 15:33   

kurozukin napisał/a:
Miedziane to z metra taniej wychodzi niż zamawiać gotowce :D

Są uniwersalne różne długości. Ja kupowałem do w124 4,5 metra chyba [najdłuższy] i kosztuje w sklepie niecałe 50zł. Z tym że okazało się że fabrycznie jest on łączony z przodu i długość mogła być krótsza o wiele.
 
 
 
WaldazZz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:12   

wiskontii napisał/a:
WaldazZz, a ze zbiorniczka ubywa duzo, ja usiebie pierw robilem tyl caly, po misiacu zabralem sie za przod , odrazu mowie gietkie do wymiany bo usiebie niebylo szans aby to rozkrecic, a kupowalem z metra miedziaki i koncowki mi odrazu zarobili ile na strone to w moim temacie

Jak przyhamowałem w miejscu 3 razy do oporu to z 50ml zlało na chodnik. Dzisiaj rano już była plama pod samochodem śr. 15cm. Odpaliłem, zapaliła się kontrolka z wykrzyknikiem. Jakoś dojechałem do mechaniora, całe szczęście z 400m.
Gadałem ze znajomym, że można taniościowo odciąć przed dziurą, zarobić końcówkę i tylko jakiś1-1,5 m założyć, a resztę obejrzeć, czy nie korodują. Co myślisz? Całość w miedzi nowe + elastyczne, czy łączyć i kombinować? Warto?
_________________
C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:30   

Witam
WaldazZz napisał/a:
Gadałem ze znajomym, że można taniościowo odciąć przed dziurą, zarobić końcówkę i tylko jakiś1-1,5 m założyć, a resztę obejrzeć, czy nie korodują.

Tak to można kombinować z przewodem paliwowym, ale nie hamulcowym. Auto które stoi, nie jest niebezpieczne, auto którego nie można zatrzymać, już tak, i to nie tylko dla Ciebie.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
WaldazZz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:35   

Wiem, też nie widzę jakoś druciarstwa. Pytam, czy tak można. Bo wymieniać po całości można. Jak zrobi się jedna rysa na lakierze to lakierować po całości. Tylko po co? Pytam o sensowność wymiany całych przewodów.
_________________
C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:46   

W sklepach motoryzacyjnych jest możliwość zakupu tzw. łączników przewodów hamulcoych. Taki łącznik składa się z tulejki gwintowanej i dwóch wkrętek. Te dwie wkrętki zakłada się na końcówki przeciętego przewodu i kielicharką zarabia się przewody miedziane. Całość skręca w gwintowaną tulejke. Taki sposób naprawy jest honorowany przez ASO w Unii Europejskiej a co z tym idzie na przeglądzie nie ma żadnego problemu.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 11 Październik 2015, 21:49   

Witam
WaldazZz napisał/a:
Jak zrobi się jedna rysa na lakierze to lakierować po całości.

Tylko, że nie chodzi o rysę, ale o rdzewiejącą blachę. Jak wychodzi purchel na lakierze, to z drugiej strony, już często nie ma blachy...
Wymieniając kawałek przewodu, ciężko mieć pewność, że reszta jest dobra, że nie cieknie, jeszcze...
Przez analogię do rysy, gdyby przewód się ułamał, lub zerwał, z przyczyn zewnętrznych, to inna sprawa.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
WaldazZz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Październik 2015, 22:28   

OK, wymiana się szykuje po całości. Dam znać po wszystkim jakie koszty. Elastyczne też wyrzucać i zakładać nowe? Czy to już przerost formy... ??
_________________
C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Październik 2015, 07:38   

WaldazZz, ja już robiłbym po całości, z tego co pamiętam w zeszłym roku do innego auta kupiłem całą szpulę (10m) przewodów miedzianych + końcówki do zarabiania + płyn oczywiście i nie wyszło jakoś kosmicznie :) za to poczucie psychiczne bezcenne ;)
Weź oceń jak Twoje elastyczne wyglądają i tyle, od Ciebie zależy decyzja :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 12 Październik 2015, 15:38   

WaldazZz napisał/a:
OK, wymiana się szykuje po całości. Dam znać po wszystkim jakie koszty. Elastyczne też wyrzucać i zakładać nowe? Czy to już przerost formy... ??

Pisałem że niecałe 50zł kosztuje uniwersalny i pół godzinki naprawa. Zobaczysz jak zdejmiesz rurkę, Będzie do połowy spruchniała i nie łącz czegoś takiego.
 
 
 
WaldazZz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Październik 2015, 22:10   

Auto u mechaniora. Wjeżdża miedź. Sztywne całe od przodu, elastyczne do weryfikacji. Jak będą choć troszkę podejrzane to ma wrzucić nowe. A jak to z płynem? Odpowietrzanie tak jak przy wszystkich, bo czytałem, że przy skrzyni biegów coś jeszcze trzeba odpowietrzać, bo płyn ten sam jest w skrzyni :?: :?: :?: Pomysł mechanicznie bez sensu, ale wolę pytać.
_________________
C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 12 Październik 2015, 22:46   

Płyn hamulcowy ma tyle wspólnego ze skrzynią biegów, że używany on jest do załączania sprzęgła ;) Ale z doświadczenia wiem, że sprzęgła po wymianie płynu hamulcowego nie trzeba odpowietrzać, choć wypadałoby to zrobić :)
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
WaldazZz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Październik 2015, 22:21   

kamil_0793, dzięki za info. Sprawdzę, czy mechanior wiedział. Jak wiedział to chyba go polubię. ;)

[ Dodano: 14 Październik 2015, 19:45 ]
Niby wiedział, ale sam nie wiem. Płynu jest w opór, a pedał bierze znacznie niżej, niż przed wymianą przewodów. Sprzęgło działa ok. Taki mały OT. Pomysły?
_________________
C220CDI Elegance \'99 WDB2021931F822697
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Październik 2015, 09:53   

WaldazZz, biegi chodza dobrze?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,151 sekundy. Zapytań do SQL: 10