Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont blacharski mercedesa
Autor Wiadomość
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 5 Maj 2015, 20:35   Remont blacharski mercedesa

Cześć!
Po trwającej kilka dni walce polegającej na odszczurzaniu wnętrza auta z kurzu który tam się sukcesywnie zbierał od '94 roku przychodzi czas na kolejny etap, czyli blacharkę. Termin już mam ustalony, zakres prac całkiem spory ale jest to najlepsza okazja aby zrobić to co dopiero zaczyna wychodzić. Mercedes ma obecnie 155 tys. przebiegu (autentycznego przebiegu) a w karoserii dziur jeszcze żadnych a jedynie ogniska korozji ale już na wielu elementach. Korozja oczywiście bierze wszędzie tam gdzie są jakieś gumy, listwy, uszczelki więc część rzeczy będzie trzeba powymieniać na nowe i podejrzewam że podczas remontu będę częstym klientem ASO. Chciałbym abyście podpowiedzieli mi na co zwrócić uwagę, gdzie zajżeć, co warto zakonserwować. Postaram się dodać zdjęcia jeszcze w tym tygodniu bo to by było chyba najbardziej pomocne rozwiązanie, poniżej wypiszę to co będzie naprawiane:

1. Na pewno konserwacja nadkoli - wygląda to nieźle, od fabryki nie ruszane - rdza standardowo pojawia się na łączeniu nadkola ze zderzakiem (na razie tylko pęcherze), dodatkowo z tyłu przyuważyłem że nadkola zaczynają puchnąć w miejscach gdzie są okrągłe gumowe zaślepki - jedna mi wpadła do środka po jej dotknięciu.

2. wszystkie cztery drzwi - pęcherze rdzy przy dole , ewentualnie na rantach. przy jednych drzwiach rdza się pojawia pod listwami tak więc wszystkie cztery będzie trzeba zdjąc i zweryfikować. drzwi kierowcy mogą się okazać do wymiany (lekko skrzywione i duże ogniska rdzy) + rdza pojawiła się na jedenej czarnej listwie, tej pionowej przy słupku

3. błotnik przedni (był naprawiany, trzeba polakierować w kolor samochodu)

4. Progi! z obydwu stron, w miejscach gdzie są zaczepy na gumową listwę progu, praktycznie przy każdym mocowaniu pęcherze rdzy. Korozja również jest pod kapslami na oryginalny lewarek.

5. błotniki przednie i tylne (wszystkie cztery)

Czyli około 10 elementów do naprawy + nadkola



teraz moje pytanie. na pewno część rzeczy będzie trzeba powymieniać:
- zaślepki na lewarek
- wszystkie mocowania na gumowe listwy w progach
- gumka pod antenę (rdzy tam jeszcze nie ma ale guma już sparciała)
- gumki w nadkolach tylnych (niewiem czy to wogle dostępne czy od razu lepiej otwory zaspawać)

i no właśnie co jeszcze, co może okazać się niezbędne. Prosiłbym o wszelkie rady gdzie zajżeć, sprawdzić, co na pewno zabezpieczyć przed korozją, wszelkie pomysły mile widziane
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Lech1939 
lech1939

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 19
Skąd: Będzin
Wysłany: 5 Maj 2015, 21:01   

progi napewno do wymiany/przerabiałem to bo mój jest z 94 r.i teraz walcz ę z korozją i doświadczam z hamerajtem bo po innych środkach po roku jest rdza
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 5 Maj 2015, 22:42   

Warto przejrzeć otwory techniczne w podłodze zaślepione okrągłymi gumkami. Potrafi się woda pod nimi zbierać jeśli jest źle zakonserwowane podwozie lub gumka nie trzyma szczelności.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 6 Maj 2015, 04:57   

Puzel, niewiele sie dowiesz chyba bo wiele zostało już pokazane i wyjaśnione. Zapraszam do działu Nasze MB. Mój temat i temat kolegi assasyn.

[ Dodano: 6 Maj 2015, 04:58 ]
Poza tym bez rozbiórki nie zobaczysz nic
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Puzel

Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 49
Skąd: Dupsk
Wysłany: 6 Maj 2015, 07:46   

staram się sukcesywnie przeglądać forum ale czasu w dobie coraz bardziej mi brakuje. zdaję sobie sprawę że przy rozbiórce będzie widać wszystko na tacy. Przed oddaniem do lakiernika na pewno przejrzę stan podwozia i zrobie kompleksowe mycie auta. Z podwoziem może nie być tragednii bo przez 13 lat swojego życia nie widział zimy na oczy. Co do progów to znalazłem tu na forum posty, że jest problem ze spasowaniem zamienników. Co do naprawy blacharskiej to martwi mnie jedynie to że rdzę zdzierają mechanicznie a nie przez piaskowanie
_________________
W202 2,2D '94
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 4 Marzec 2016, 18:52   

Witam
Puzel napisał/a:
...martwi mnie jedynie to że rdzę zdzierają mechanicznie a nie przez piaskowanie

Ale piaskowanie, to też metoda mechaniczna...

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9