Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód |
Autor |
Wiadomość |
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 10:57
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Filtr paliwa, a może smok w baku zatkany? |
Filtr paliwa wykluczony. Smok, to może być jakiś trop, bo z 3 razy zdarzyło mi się wyjeździć paliwo do końca z powodu wadliwego wskazania poziomu paliwa.
I z tego co kojarzę, to zdarza się to jak paliwa w baku jest poniżej połowy.
Jak go sprawdzić...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 14:22
|
|
|
perzu126, a wiesz jak sprawdzić smok...? Jest jakiś dostęp do zbiornika...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 18:23
|
|
|
badmojo napisał/a: | Smok, to może być jakiś trop, bo z 3 razy zdarzyło mi się wyjeździć paliwo do końca z powodu wadliwego wskazania poziomu paliwa. |
Nie ma związku pomiędzy pustym bakiem a zapchaniem przewodów. Ewentualne osady i zanieczyszczenia osiadają zawsze na dnie baku, więc nie mają wpływu na układ paliwowy.
Piszesz też o kodzie błędu "niskie ciśnienie doładowania" - rozumiem, że to pomyłka i chodziło o niskie ciśnienie paliwa na listwie?
Mimo wszystko odwiedziłbym ponownie SD i zobaczył co się zapisało.
badmojo napisał/a: | wiesz jak sprawdzić smok...? |
Dmuchnij powietrzem w przewody (tylko delikatnie) od strony silnika przed filtrem paliwa. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 20:04
|
|
|
Daniel, jak w Sprinterze brakło mocy, tzn po prostu zgasł pod obciążeniem to odrazu podpiolem pod SD, bo akurat wracałem z oglądania auta. Wyskoczyło dokładnie "brak zasilania na listwie wtryskowej". Piszesz, że problemy zaczynają się poniżej połowy baku. Czyżby syndrom 1/4baku? Dlatego zalecam szukać tutaj przyczyny a nie we wtryskach i pompie. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 21:57
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Czyżby syndrom 1/4baku? |
To może być najtrafniejsza przyczyna i element do sprawdzenia. Tylko wydawało mi się, że to jest utrapienie W203. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 22:01
|
|
|
Daniel napisał/a: | Ewentualne osady i zanieczyszczenia osiadają zawsze na dnie baku, więc nie mają wpływu na układ paliwowy.
| uwaga bo wyślesz go w kosmos
Daniel napisał/a: | Piszesz też o kodzie błędu "niskie ciśnienie doładowania" - rozumiem, że to pomyłka i chodziło o niskie ciśnienie paliwa na listwie?
| Prawdziwe SD odeśle w pierwszej kolejności ( przy takim błędzie ) do czyszczenia zbiornika paliwa |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Marzec 2016, 22:56
|
|
|
Daniel, tak pomyłka - na listwie.
[ Dodano: 30 Marzec 2016, 23:08 ]
madzara31, co polecasz...?
Mam za sobą:
1. Wymianę regulatora ciśnienia na listwie - poszło na pierwszy strzał.
2. Wymiana wszystkich przewodów paliwowych.
3. Wymiana pompy wysokiego ciśnienia.
I oczywiście za każdym razem myślałem, że problem z głowy....
Tropy i domniemania...:
1. Bak
2. Pompa niskiego ciśnienia (zawór zwrotny...?)
3. "Potencjometr" w pedale gazu (ale nie wiem czy dotyczy w202...?)
4. Przelewające wtryski.
Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy szarpanym wyprzedzaniu. Nigdy płynnym. Czyli daję buta, a później delikatnie odpuszczam i znów sandał. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 31 Marzec 2016, 06:55
|
|
|
madzara31 napisał/a: |
uwaga bo wyślesz go w kosmos |
Nie sądzę. Ten mit o zaciąganiu zanieczyszczeń z dna baku po opróżnieniu go to trochę taki "urban legend". Pompa ssie przy dnie baku - wszystkie zanieczyszczenia są pobierane "na bieżąco".
madzara31 napisał/a: |
Prawdziwe SD odeśle w pierwszej kolejności ( przy takim błędzie ) do czyszczenia zbiornika paliwa |
A to jest inny temat - oczywiście ani Ty, ani ja nie wiemy co przez ostatnie kilkanaście lat było tankowane - zrzucić bak w warunkach warsztatowych nie jest mistrzostwem świata.
badmojo napisał/a: | 3. "Potencjometr" w pedale gazu (ale nie wiem czy dotyczy w202...?) |
Tak, dotyczy Twojego silnika. Jednak do sprawdzenia przez SD. Ponadto ten element układu sterowania jest wyposażony w mechanizm autodiagnozy, więc nie ma możliwości "fałszywych" alarmów.
badmojo napisał/a: | 4. Przelewające wtryski. |
Ten przelewowy to przysłowiowe kilka minut - zawsze jakaś informacja.
I jeszcze jedno - Cytat: | (Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS | - wywal chipa |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 31 Marzec 2016, 07:18
|
|
|
badmojo, zostaw potencjometry w spokoju. Problemy z elektroniką byłyby wyłapane odrazu prze kompa. Przelewy możesz sprawdzić w pierwszej kolejności ale ja stawiam na bak. Te braki mocy są tylko przy mocno rozgrzanym silniku? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 31 Marzec 2016, 07:21
|
|
|
badmojo napisał/a: | Dodam jeszcze, że to zdarza się tylko przy szarpanym wyprzedzaniu. | Itd. itd....
Identyczne objawy jakie miałem okazję przerabiać.Wymienisz wszystko w układzie paliwowym, a zostawisz bak ..... i beret.
Jak coś to dryndnij 669-895-532 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Marzec 2016, 19:05
|
|
|
perzu126, tak tylko przy rozgrzanym silniku, w dłuższych trasach i nigdy jak jadę sam. Zawsze ktoś z tyłu jedzie + bagaż...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 31 Marzec 2016, 19:25
|
|
|
badmojo, czyli inaczej mówiąc - pod obciążeniem.
Moim zdaniem powinieneś umówić się na live data na SD - wyjechać na autostradę i popatrzeć co się dzieje z parametrami zasilania paliwa.
No i to co pisałem wcześniej - Chip - to może być czarny koń tego przypadku.
perzu126 napisał/a: | madzara31, pochwal się gdzie leży problem |
Też czekam na rozwiązanie problemu |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|