Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:43
Bierze Olej
Autor Wiadomość
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 08:21   

bartosz109, czujnik poziomu oleju? ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
bartosz109 

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 08:54   

A jak sprawdzić czy jest to wina czujnika?
_________________
190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r.
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 09:03   

bartosz109, odpal auto, i niech ktoś patrzy na zegary kiedy Ty np. poruszasz kablami przy nim.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
bartosz109 

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 22 Czerwiec 2015, 09:36   

A można jakoś miernikiem?
_________________
190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r.
 
 
Veterinarius

Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lipiec 2016, 22:29   

Witam,

mam pytanie, gdyż ostatnio zauważyłem, że zużycie oleju jest u mnie dość spore.

Od kwietnia do dnia dzisiejszego przejechałem 8 tys. km. Dolałem do silnika w tym czasie w sumie 4 L Mobil One Diesel (zawsze jak dioda pokazuje niski poziom, sprawdzam miernikiem i i dolewam 1 L).

Wychodzi zużycie 0,5 l na 1000 km.

Najszybciej olej schodzi mi na autostradzie, gdzie przy 160 km/h pracuje na obrotach 3,5 tys. Zauważyłem jeszcze jeden problem, przy ostrym gazowaniu, zostawiam za sobą chmurę ciemnego dymu.

Czy to jest ok? Co może być nie tak i czy konieczne jest zabieranie się za to? Jakie koszty?
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 27 Lipiec 2016, 23:45   

Veterinarius napisał/a:
Czy to jest ok?


Nie jest. Diesel jak bierze olej to już coś jest nie tak. Mój KOMBAJN bizon który mamy od nowości 87r do tego rocznika kosi co rok po 40h a jest tylko serwisowany co rok i olej zmieniamy co 2sezon i żadnych dolewek czy ubytków :P

A co do CDI - nie może brać oleju, mój jeździł na 10w40 ... zmieniłem na 5w40 i dalej tak samo - czyli zero ubytku. Na 10w40 przejeździłem 18tyś km i ciągle bagnet na full :) A swojego nie oszczędzam.

Teraz pytanie , jaki masz olej zalany ? Czarny dym nie musi byc koniecznie wynikiem brania oleju... mój też kopci i to nawet sporo jak go tak miesiąc "przymulę" to później jak wystrzelę z 2biegu to nic za mną nie widać , ale do sedna.

Turbo - w jakim jest stanie? Może przepuszczać. Zrób tak - zdejmij rurę od intercoolera , jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie na dole pod zderzakiem i zobacz czy coś oleju wyleci z tego ...

Ubytki - czy gdzieś nie ma wycieków

zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów... Ale co ten silnik musiał przejść żeby brać w takich ilościach olej ... CDI są silnikami które nie są aż tak olejo pitne ;P
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Veterinarius

Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 08:55   

Dandiee napisał/a:
Veterinarius napisał/a:
Czy to jest ok?

Teraz pytanie , jaki masz olej zalany ?


MOBIL SUPER 2000 X1 DIESEL 10W40 <- używam go od kilku lat

Dandiee napisał/a:

Turbo - w jakim jest stanie? Może przepuszczać. Zrób tak - zdejmij rurę od intercoolera , jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie na dole pod zderzakiem i zobacz czy coś oleju wyleci z tego ...


Samochód będzie tydzień u mechanika, bo jestem na wakacjach, to sprawdzi przy okazji.

Gdyby to było turbo? To co wtedy? Regeneracja? Jakie koszty?

Dandiee napisał/a:

zużyte pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów... Ale co ten silnik musiał przejść żeby brać w takich ilościach olej ... CDI są silnikami które nie są aż tak olejo pitne ;P


Ile zabawy przy pierścieniach tłokowych i jaki koszt? A jak to wygląda, gdyby w grę wchodziły uszczelniacze zaworów?

Kurde, silnik chodzi w miarę ładnie. Przebieg 340 tys. (znając życie pewnie 0,5 mln ma) Oprócz wymiany uszczelki pod wtryskami raz na rok, nic poważniejszego się nie dzieje.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 09:23   

No turbo standardowo 1000 z hakiem. Do uszczelniaczy min. zdjęcie wałków rozrządu. Pierścieni bez remontu generalnego nie warto zmieniać.

[ Dodano: 28 Lipiec 2016, 09:24 ]
0,5l to jeszcze bez tragedii. Ciemny dym to objaw złego spalania ropy.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Krivan1 

Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: Police
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 12:56   

Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.

Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe?
_________________
Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8
Ostatnio zmieniony przez Krivan1 29 Grudzień 2019, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thepaniq 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:01   

uszczelka pod głowicą była ruszana? u mnie do momentu sprzedaży przy przebiegu 328 000km (w moich rękach przez ponad 40 000km) nie dolewałem ani razu, więc najprawdopodobniej coś jest na rzeczy ;-) jeździłem na 10W40, nawet jak się okazało, że z tyłu głowicy cieknie, to był to na tyle mały wyciek, że na bagnecie nie szło tego zauważyć między wymianami
_________________
'03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111


EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093

EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
 
 
Krivan1 

Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: Police
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:24   

thepaniq napisał/a:
uszczelka pod głowicą była ruszana? u mnie do momentu sprzedaży przy przebiegu 328 000km (w moich rękach przez ponad 40 000km) nie dolewałem ani razu, więc najprawdopodobniej coś jest na rzeczy ;-) jeździłem na 10W40, nawet jak się okazało, że z tyłu głowicy cieknie, to był to na tyle mały wyciek, że na bagnecie nie szło tego zauważyć między wymianami


Przed chwilą Dolalem 0.5 l oleju. Nagle mam cały bagnet... Co jest?
_________________
Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8
 
 
thepaniq 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 519
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:40   

a w wodzie nie masz oleju? może się płyny mieszają i raz przybywa a raz ubywa? ;-)
_________________
'03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111


EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093

EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 13:53   

Krivan1 napisał/a:
Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.

Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe?

Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować.
Ciekawe jak mają się uszczelniacze zaworowe?
Dolał bym środka do silnika, który powoduje, że gumowe uszczelki staja się elastyczniejsze. Np. Stop Leak Oil K2, koszt około 9zł. Nie robię reklamy, bo tych środków jest cała masa. Ja użyłem tego i powiem, że na własne oczy widziałem co robi z uszczelkami.
 
 
 
Krivan1 

Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 37
Skąd: Police
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 14:11   

thepaniq napisał/a:
a w wodzie nie masz oleju? może się płyny mieszają i raz przybywa a raz ubywa? ;-)


Ani w płynie chłodniczym, ani w silniku nie ma mieszanki chłodniczego i oleju, w chłodniczym również nie ma spalin. Uszczelka cała.

[ Dodano: 29 Grudzień 2019, 14:11 ]
polofix napisał/a:
Krivan1 napisał/a:
Witam. Mam pytanie, a mianowicie. Moje w202 zaczęło brać olej, trochę mnie to martwi. Jest minimalny wyciek z okolic uszczelniacz wału. Przejechałem 8 tys kilometrów i stan na bagnecie pokazuje trochę poniżej połowy bagnetu. Czy jest to normalna sprawa w 26 letniej w202 z 93 roku. Silnik 1.8 olej Mobile.

Edit : Dolalem pół litra oleju i mam cały bagnet. Sprawdzałem 5 razy. Jak to możliwe?

Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować.
Ciekawe jak mają się uszczelniacze zaworowe?
Dolał bym środka do silnika, który powoduje, że gumowe uszczelki staja się elastyczniejsze. Np. Stop Leak Oil K2, koszt około 9zł. Nie robię reklamy, bo tych środków jest cała masa. Ja użyłem tego i powiem, że na własne oczy widziałem co robi z uszczelkami.


Wlewa się to normalnie do silnika?
_________________
Mercedes-Benz C180 w202 1993. Silnik 1.8
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 15:07   

Tak, dokładnie. Wlewasz, odpalasz, jeździsz. Środek na prawdę godny polecenia.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,196 sekundy. Zapytań do SQL: 12