|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Olej w płynie chłodniczym |
Autor |
Wiadomość |
kamilpotaki
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 73 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 7 Sierpień 2016, 18:15
|
|
|
spuść olej z silnika i zobacz czy masz w nim płyn chłodniczy. |
_________________ w202 c280 m104 |
|
|
|
|
kam2128
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 84 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 10 Sierpień 2016, 20:38
|
|
|
Dzisiaj zlokalizowałem wyciek płynu po zdjęciu osłony silnika i skrzyni biegów, kapie sobie spod usczelki pod głowicą, z prawej strony silnika z tyłu. Tak więc chyba trzeba głowicę ściągać.. Po za tym blok też jest brudny od oleju. |
|
|
|
|
wodnik szuwarek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 90 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 12 Sierpień 2016, 23:51
|
|
|
Witam, tydzień temu wymieniałem uszczelkę pd głowicą, ubywało płynu chłodniczego, rano puszczał biały dymek i wąż od chłodnicy był twardy, nie było oleju w płynie , osadów.
Byłem u kilku mechaników, każdy mówił inaczej, np, termostat, jakiś wyciek, może pompa wody, korek zbiorniczka itp. Dziwi mnie że ci mechanicy nie potrafili jednoznacznie zdiagnozować dość prostej rzeczy?
Wymieniłem w domu (książka sam naprawiam od str.25), po wymianie wszystko ok,
Ciekawe że śruby od głowicy od strony kabiny można było odkręcić praktycznie grzechotką, a pozostałe były nieźle dowalone, może tam tam nie było dostępu kluczem pneumatycznym, miał ktoś takie spostrzeżenia?
Obrobiły się ząbki na jednej śrubie, świeca była zapieczona, gówniana robota, nie polecam.
Chciałem planować głowice ale trzeba wyciągać zawory i gniazda wtrysków kluczem serwisowym którego nikt nie ma, wymieniał ktoś bez planowania, jakie doświadczenia? |
_________________ C220D '95
WDB2021211F229863
C330 '80 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 00:00
|
|
|
wodnik szuwarek, wymiana uszczelki bez planowania głowicy.... odważny krok |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 01:02
|
|
|
wodnik szuwarek, też u siebie wymieniałem uszczelkę. Ogólnie jest troche roboty, ale w 2,2d nie ma wielkiej komplikacji. Wszystkie śruby głowicy powinny być dokręcone równo. Czyli jakis moment moment a na końcu o 90st, czyli tak naprawę dowalone ale bez przesady. wodnik szuwarek napisał/a: | Chciałem planować głowice |
Gowicy nie trzeba planować jeśli po sprawdzeniu okaże się prosta. Ja planowałem bo był minimalny wżer, albo przegrzejesz motor i może sie zwichrować.
Generalnie głowicę ściągałem sam, ale na dokładne prace związane z planowaniem, docieraniem gniazd itp zawiozłem juz do zakładu. Do pewnych rzeczy trzeba mieć narzędzia po prostu. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 12:15
|
|
|
perzu126, śruby nie tylko powinny być dokręcone tym samym momentem obrotowym, ale rownież w odpowiedniej kolejności.
Głowica czy jest prosta? Szybciej jest ja splanowac nic sprawdzać np. na płycie traserskiej.
Znam przypadki wymiany uszczelki pod głowica w warunkach wyłącznie domowych - jednak czy oto właśnie chodzi? W przypadku braku szczęścia kupę roboty do wykonania jeszcze raz a i dodatkowe koszty związane z np. nowa uszczelka. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 14:05
|
|
|
Daniel, ile to przyłożyć głowicę do płyty traserskiej? Uważam, że jeśli nie jest to konieczne to szkoda planować głowicę. Poza tym raz zdjęta głowica plus UPG zamiennik oznacza spadek trwałości całości i nie wytrzyma tyle co fabryka. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 15:41
|
|
|
perzu126, oczywiście trudno nie przyznać Tobie racji, ale jak zwykle jest zawsze "ale", wiec po kolei:
- samo przygotowanie powierzchni głowicy do sprawdzenia na płycie to cała masa roboty - należy wyczyścić wszystkie pozostałości po starej uszczelce - nawet podczas tej operacji możesz uszkodzić powierzchnie i cała robota idzie w d...e
- pózniej sprawdzenie samej powierzchni, i jak znam życie, znowu najpierw mozolne usuwanie pozostałości po starej uszczelce
- jak już będzie wszystko przygotowane to najcześciej okazuje sie, ze jednak warto by "liznąć" bo kto to wie...
- i ja sie pytam? - dlaczego od razu nie wrzucić głowicy na frezarkę i zakończyć temat w przysłowiowe kilka minut
Ja bym sie bawił w płyte traserskiej w przypadku np. głowic jednocylindrowycg silników motocyklowych - w tym przypadku przygotowanie powierzchni do pomiaru trwa nieporównywalnie krócej niż w przypadku głowicy silnika wielocylindrowego. Ponadto płyta można sie bawić gdy mamy silnik do remontu z jakiegoś RR i producent albo nie przewidział planowania głowicy, albo była już pare razu liźnięta - wtedy po prostu nie ma innej możliwości i trzeba sie bawić - pomijam koszt takiej usługi - na pewno musi boleć. Tym bardziej, ze przecież mając płytę traserska można pobawić sie w korekcje równości płaszczyzny metoda warsztatowa za pomocą skrobaków.
Piszesz o spadku trwałości - tutaj tez sytuacja nie jest taka oczywista. Jeżeli sama głowica nie została uszkodzona a jedynie sama uszczelka, to po prawidłowym wydaniu roboty i założeniu dobrej uszczelki nie ma to wpływu na trwałość takiego złożenia. Najcześciej problemy wynikają wtedy, gdy jest uszkodzona głowica (np. pęknięta) a ścianki są chude ... Wtedy rzeczywiście duży wpływ ma sama dokładność naprawy, są warsztaty które naprawdę dobrze robią tego typu uszkodzenia, jednak zawsze pozostaje doza niepewności. Wiec wszystko zależy od rzetelności danego warsztatu - na to ani Ty ani ja wpływu nie mamy
Myśle, ze można sie zgodzić, ze najlepszym rozwiązaniem (przy poważnym uszkodzeniu głowicy) jest poszukanie dobrej głowicy ze sprawnego samochodu niż naprawie starej zwłaszcza w przypadku zwykłych dupowozow z popularnymi silnikami. Jednak nawet wtedy nie unikniesz podstawowego zakresu robot - sprawdzenie prowadnic, wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych, docieranie gniazd, sprawdzenie szczelności, no i oczywiście planowanie |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kam2128
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 84 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 21:47
|
|
|
Ja w przyszłym tygodniu zaprowadzam na wymianę uszczelki pod głowicą, bo jak pisałem wyżej nie dość że olej jest w zbiorniczku to zaczęła kapać mi jeszcze woda spod głowicy na skrzynię.
Pytanie teraz, co warto jeszcze sprawdzić lub zrobić przy tej okazji ? |
|
|
|
|
wodnik szuwarek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 90 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 13 Sierpień 2016, 22:17
|
|
|
Daniel napisał/a: | dlaczego od razu nie wrzucić głowicy na frezarkę |
Też tak myślałem, to nieduży koszt, , ale wyciąganie gniazd wtrysków, 16 zaworów, a głowica wyglądała idealnie, na 4 tłoku było coś tam widać, potrzebowałem szybko to naprawić więc zaryzykowałem.
Jakie macie doświadczenia w takiej sytuacji z tym silnikiem?:) |
_________________ C220D '95
WDB2021211F229863
C330 '80 |
|
|
|
|
kam2128
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2016 Posty: 84 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2016, 11:35
|
|
|
Witam, uszczelka jednak była walnięta na kanale olejowym, cały koszt wyniósł mnie aż 1320zł, mam nadzieję że teraz już będzie ok. |
|
|
|
|
pawel_202
W202 & W201
Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28 Styczeń 2017, 21:47
|
|
|
Witam, mam problem z cieknącym olejem po bloku, pokazuje się za kolektorem wydechowym i też zza pompy wtryskowej i na niej. Dodatkowo lekko kapie płyn chłodzący na łączeniu bloku z głowicą. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą. W202 2.0 DIESEL OM601 75km manual 1993r. Miał może ktoś podobny problem w tym silniku? Czy słusznie podejrzewam uszczelkę? |
_________________ Mercedes-Benz W202 C200D 1993r.
WDB2021201A007316
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=23050
Mercedes-Benz w201 (190) 2.0D 1986r.
WDB2010241F257670
http://www.w201w124.com/f...pic.php?t=33601 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|