W124/W210 |
Autor |
Wiadomość |
siekier
Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Październik 2016, 17:22
|
|
|
Kolejne 2 W210 obejrzane. Oboma się jeździło dobrze. Blacharsko dramat, i srebrny i czarny mimo że poliftowe a więc i młodsze to dużo bardziej zeżarte niż te co oglądałem wczoraj. Standardowo nadkola, doły drzwi, no i nie wiadomo jak progi i spód.
Jest sens się pchać w mechanicznie dobre auto ale pordzewiałe? Ile kosztowała by taka kompleksowa naprawa zardzewiałych miejsc + lakierownie całości? |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 16 Październik 2016, 19:16
|
|
|
siekier, w210 zawsze będzie gdzieś rdza jeśli będzie na nadkolach to spoko. Jeśli nie ma Bąbli czy tam Purchli a sam nalot to nie ma tragedii, te auta mają 20 lat nie oszukujmy się szukać ideału nie jest łatwo jeśli się znajdzie to będzie drogi. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 16 Październik 2016, 19:22
|
|
|
Np. moje w210 paliło w trasie 7,5-8L w mieście 10L. 1JZ, a wiesz czemu twój automat jest fajniejszy bo Ty masz już "tiptronica" z przełączaniem biegów +/- a Ja ten poprzedni model i turbo jednak daje się odepchnać z dołu jak jest poniżej 3tyś obr. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
brys
Mustang 2012 ;)
Pomógł: 32 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 2215 Skąd: Monako
|
Wysłany: 16 Październik 2016, 20:36
|
|
|
Zgadza się, że W210 i W124 to inna epoka. Jadąc W210, szczególnie po lifcie, ma się wrażenie jazdy nowoczesnym samochodem dobrej klasy i przyjemność z jazdy wynika głównie z tego. W W124 jest to już ewidentne odczucie jazdy klasykiem. Ja jeździłem W210 kilka lat, a teraz kupiłem W124 i zdecydowanie wolę to drugie, ale może to efekt znudzenia i chęci bycia oryginalnym
Oglądałem trochę jednych i drugich i śmiem twierdzić, że W210 z dolnego pułapu cenowego są dużo bardziej zeżarte przez rdzę, niż te jedne z tańszych W124.
Manual wg mnie jest całkowicie nieakceptowalny, może ewentualnie w benzynowej 300 lub 320.
Reasumując - uważam, że najfajniejszym wyborem jeśli chodzi o auto do jazdy na co dzień, byłoby znalezienie w bardzo dobrym stanie W124 320, z gazem, automatem i klimatyzacją. Więcej do szczęścia nie trzeba |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 17 Październik 2016, 11:30
|
|
|
BIZONIK5 napisał/a: | Np. moje w210 paliło w trasie 7,5-8L w mieście 10L. 1JZ, a wiesz czemu twój automat jest fajniejszy bo Ty masz już "tiptronica" z przełączaniem biegów +/- a Ja ten poprzedni model i turbo jednak daje się odepchnać z dołu jak jest poniżej 3tyś obr. |
Obie skrzynie są w porządku. Wiem bo jeżdżę obiema.
Przełączanie biegów +/- podczas jazdy?
Nie wiem po co ktoś to wymyślił, ale to jest tylko bajer i to bardzo mało potrzebny.
Stara skrzynia jest na pewno mniej awaryjna , nowsza już taka nie jest.
Z wymianą oleju też są problemy i koszty.
Z resztą na forum jest opisane. |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17 Październik 2016, 18:53
|
|
|
BIZONIK5, przecież skrzynia z 'TipTronic'iem' to ta sama skrzynia co ma 4-3-2-1 tylko inaczej się ją obsługuje. Równie dobrze, możesz sobie zrzucić na '2' jak chcesz mu depnąć i wyjdzie na to samo. Ja również uważam, że manual to nieporozumienie, a automatem wystarczy kilkaset kilometrów i myślę, że każdy bardziej kumaty ogarnie jak trzeba jeździć żeby było dynamicznie |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
siekier
Dołączył: 09 Paź 2016 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Październik 2016, 19:11
|
|
|
Po jakimś już czasie poszukiwań widzę, że kupno Mercedesa to nie prosta sprawa. Najwyraźniej ludzie zainteresowani zakupem znają się na temacie. Trzeba być szybkim i zdecydowanym żeby coś dobrego trafić. Trupy i po korodowane auta wiszą na portalach ogłoszeniowych tygodniami i nikt ich nie bierze tylko cena topnieje, a dobre sztuki schodzą z dnia na dzień... |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 20 Październik 2016, 20:21
|
|
|
Muciek, że niby nie jestem kumaty? dzięki...
Jeździłem 2.2D 95 koni i chyba mam pojęcie jak sprawnie wyprzedzać samochody.
Chętnie bym ustawił 2.0 w manualu i 2.0 w automacie i jestem ciekaw gdzie by ten automat został...
Rozumiem ze automat jest fajny bo nie trzeba machać ręką i wciskać sprzęgła...
Ale wystarczy w danych technicznych zobaczyć jak przyspiesza automat a jak manual.
Nie będę wspominał o dynamicznym starcie ze świateł. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 21 Październik 2016, 09:01
|
|
|
BIZONIK5 napisał/a: | Muciek, że niby nie jestem kumaty? dzięki...
Jeździłem 2.2D 95 koni i chyba mam pojęcie jak sprawnie wyprzedzać samochody.
Chętnie bym ustawił 2.0 w manualu i 2.0 w automacie i jestem ciekaw gdzie by ten automat został...
Rozumiem ze automat jest fajny bo nie trzeba machać ręką i wciskać sprzęgła...
Ale wystarczy w danych technicznych zobaczyć jak przyspiesza automat a jak manual.
Nie będę wspominał o dynamicznym starcie ze świateł. |
Stań na światłach swoim manualem a ja automatem.Jak zaświeci się pomarańczowe to zanim ty puścisz sprzęgło i dasz gaz to ja już będę 50 metrów przed tobą i zapięty 3 bieg.
Co do przyspieszenia to to są mikroskopijne różnice, max 0,5 sekundy do 100. A w przypadku skrzyń ASB 5 biegowych jest na korzyść automatu.
W mieście nie masz żadnych szans ze skrzynią automatyczną. |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Październik 2016, 11:13
|
|
|
Jeśli chodzi o sam start to podejrzewam, że tutaj właśnie wyjdzie przewaga manuala, bo automat trochę przymula i nawet na kickdownie szczególnie w benzynie zanim złapie odpowiednie obroty żeby się odepchnąć też trochę minie. Manual ma o tyle lepiej, że może od razu np. z 3000 obr. wystrzelić. Przydałby się jakiś launch control Ale za to jak wspomniałeś polofix różnica będzie prawie żadna w typowym sprincie, a jeśli chodzi o dynamikę jazdy to już zależy od umiejętności. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 21 Październik 2016, 11:53
|
|
|
siekier napisał/a: | Ile kosztowała by taka kompleksowa naprawa zardzewiałych miejsc + lakierownie całości? |
Od paru tysięcy w górę
siekier napisał/a: | Blacharsko dramat, |
Takie są W202 i w210 w większości przypadków...
polofix napisał/a: | Przełączanie biegów +/- podczas jazdy? |
BIZONIK5 napisał/a: | a wiesz czemu twój automat jest fajniejszy bo Ty masz już "tiptronica" z przełączaniem biegów +/- |
Ile razy mozna pisać? To żaden tiptronik! W 722,6 to blokada biegów. Wrzucisz na 3 a skrzynia i tak działa w trybie auto tylko, że do 3 biegu |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Październik 2016, 11:58
|
|
|
perzu126, w automacie wpływu na to nie masz, dajesz gaz do oporu i czekasz na dobry humor auta w manualu owszem, już kierowca musi dobrze wystartować, co nie zmienia faktu, że biorę pod uwagę takiego zwykłego - dobrego kierowcę, który raczej z dobrym startem nie powinien mieć problemu. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
1JZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 739 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Październik 2016, 16:29
|
|
|
Muciek, mozesz startowac z dwoch pedalow- taki prymitywny launch control
Ogolnie ile razy sie nie scigam z szybkimi i wściekłymi z manualnymi skrzyniami, to zawsze zostaja z tylu...a sytuacji, ze komus bieg zgrzytnal i nie wskoczyl to juz nie zlicze.
perzu126, niby nie tiptronik, ale jak plusujesz na d to zmienia biegi wyzej i to jest moim zdaniem najfajniejsza roznica w porownaniu z konikiem |
_________________
E320 CDI Avantgarde |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 21 Październik 2016, 18:54
|
|
|
perzu126, napisałem w cudzysłowie tiptronic.....
polofix, jakby automat byl tak zajebisty jak opisujecie to by byl uzywany w sportach motorowych a nie wykorzystywane bylby np Manetki.
Chętnie bym się ustawił z Tobą i byś poczuł smak spalin. Nie opowiadaj mi ze szybciej wystartujesz automatem bo to nie prawda...
Napisałem jedynie co uważam a niektórzy tak się napieli ze mało żyłka nie pękła... 1JZ, masz rację bo nawet jesli zrobisz tak, to i tak nie wystartujesz szybciej. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
|