Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:22 |
Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury |
Autor |
Wiadomość |
przemo83
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 17 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2016, 23:54
|
|
|
Podkopnik napisał/a: | Ja mam u siebie bardzo rzadko ale tak samo. Abstrahuje, że dwie kontrolki mi się świecą mimo, że z czujnikami jest wszystko ok oraz nie działa mi wskazówka od paliwa. Bardziej to jest wina samych zegarów wg mnie. Jak się zbiorę i wymienię u siebie to dam znać
Taki mechanik jak Twój zaraz Ci silnik wymieni. Skąd pomysł z uszczelką??? |
tez wlasnie zauwazylem ze moze to byc cos z zegarami, po lekkim klepnieciu w deske wskazowka wraca do normy (aby sie upewnic czy to na 100% wskazniki da sie to jakos sprawdzic/naprawic w domowych warunkach?) jednak niepokoja mnie "miekkie" weze od chlodnicy
pomysl z uszczelka z tad iz samochod "bierze wode" ok 1l na 1000-1500km z tad stwierdzil ze to pewnie uszczelka - pod korkiem nie ma "mleka" olej tez wyglada normalnie
poza tym od ok 2lat pali mi sie kontrolka "niski poziom plynu w ukladzie chlodzenia silnika" - jednak ja ignorowalem bo zaczela sie palic zaraz po wymianie chlodnicy na nowa + wentylatorow i doszedlem do wniosku ze pewnie "cos zle podlaczyli" - wentylator dziala prawidlowo
PS
zna ktos jakiegos uczciwego mechanika w Katowicach lub okilicy? |
|
|
|
|
wojtekjasiek
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 573 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2016, 06:45
|
|
|
nie wiem jak ze wskazówką ale pomarańczowa kontrolka od płynu może się zapalać jeśli jest mało płynu do spryskiwaczy , czytałem to kiedyś gdzieś w czeluściach forum, że powodem tego jest fakt że są na jednym obwodzie czy jakoś tak |
_________________ Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2016, 17:05
|
|
|
Bo tak jest. U mnie nagle się zaczęła świecić kontrolka od płynu chłodniczego a winny był czujnik płynu do spryskiwaczy. |
|
|
|
|
przemo83
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 17 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2016, 17:25
|
|
|
tak jak pisalem nie przejmuje sie ta kontrolka bo swieci caly czas od wymiany chlodnicy, co ze wskazowka od temperatury? jakies rady? |
|
|
|
|
adam1968
WDB2021941F921088
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Październik 2016, 17:26 jest jeden mechanik co same mercedesy robi merc lux rzymski
|
|
|
przemo83 napisał/a: | tak jak pisalem nie przejmuje sie ta kontrolka bo swieci caly czas od wymiany chlodnicy, co ze wskazowka od temperatury? jakies rady? |
[ Dodano: 18 Październik 2016, 16:24 ]
zaświeciła mi się kontrolka i załączył się wentylator , tak było przez kilka dni jak kontrolka się zaświeciła to włączał się wentylator aż kontrolka świeciła się bez przerwy i wentylator chodził bez przerwy potem wentylator przestał chodzić a kontrolka świeci się nadal płynu mam tyle ile ma być nigdzie nie ubywa płyn do spryskiwaczy jest czujniki płynu w zbiornikach oba sprawne wentylator na krótko śmiga i nadal nie wiem co wymienić byłem na komputerze wyświetliło błąd wentylatora ale wentylator śmiga pytałem speca od MB to gadał że straciła mi się masa co wy na to ? proszę o pomoc co dalej zrobić bo na forum nie mogę nic sensownego znaleźć .
przepraszam za błędy i znaki i bardzo dziękuje za wszelkie wypowiedzi ! pozdrawiam |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 16:23
|
|
|
Podepnę się pod temat Koledzy.
Zauważyłem ostatnio że u mnie wskazówka temperatury nie co dziwnie opadła, i nie chcę dojść do 80C, wygląda to tak jak na zdjęciu
Kliknij By Powiększyć
Zdjęcie jest z 3 stycznia 2017 roku co jeszcze nie było takich ujemnych temperatur co teraz. Ale co więcej problem zauważyłem już jak byłem na Sylwestra (co wprawdzie już były solidne temperatury rzędu -14 - 16 stopni w nocy) i jeżdżąc po okolicy to wskazówka nie dobija do 80C.
Wszystko było dobrze do tej pory, nawet jeszcze 4 stycznia 2017 roku podmieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego ale tak samo wskazówka pokazuje na tym co mam jak i na podmienionym czujniku.
Temperatura otoczenia + jazda pęd szybkości by tak wpływała że silnik nie osiąga swoich 80C?.
Dodam jeszcze że nawet jak ma taką temperaturę co na zdjęciu to po wyłączeniu zapłonu i przekręceniu dosłownie za 10 sekund lekko jeszcze opadnie ku dołowi.
W czym może być problem?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
joni082006
Dołączył: 29 Lis 2016 Posty: 61 Skąd: CZERWIN
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 16:40
|
|
|
Moim skromnym zdaniem to wina leży po stronie termostatu. Ja od tego zacząłbym poszukiwania. |
_________________ W202 220D
VIN WDB2021211A210666 |
|
|
|
|
amq
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Kielce.
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 22:21
|
|
|
Hej ,asziatko przejechałem dzisiaj dwa razy po 40km przy -14 . Przy spokojnej jeżdzie miałem podobne wskazanie temp. Uważam ,że jest ok. Pozdr amq. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 23:05
|
|
|
Hm... ot to jest pytanie, sugestia termostatu też może być jak najbardziej ale czy właśnie temperatura zewnętrzna/otoczenia też nie wpływa że nie nagrzewa się do 80C?.
I jeszcze u mnie to śmigło/wisko ciągle kręcące się nie schładza go dodatkowo?.
amq, a jaki miałeś nadmuch wewnątrz samochodu - ciepły, czułeś ciepłe powietrze?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 23:39
|
|
|
To nie jest normalne. Tu nie ma co się za przeproszeniem 'spuszczać' nad tym tematem tylko kupować termostat i wymieniać a objaw przejdzie bankowo. Dla przykładu ja dzisiaj ponad 80 stopni miałem już po 2-3km przy temperaturze zewnętrznej -12 a z nawiewu waliło gorące. Koszt termostatu to 70-90zł, wymiana 5-10 minut i po kłopocie. Temat wałkowany 1000 razy. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 23:48
|
|
|
Muciek, nie mówię że nie jest to wina termostatu, chodź jeszcze tu mam zawahanie nad tym czy wisko kręcące się u mnie nie powoduje obniżenia temperatury.
Koszt termostatu podany przez Ciebie to 70 - 90 zł to jest wkład czy cały termostat?.
Dwa to czy do wymiany termostatu jest potrzeba spuszczania płynu chłodzącego?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
amq
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Kielce.
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 23:53
|
|
|
Moje wisko ,które regenerowałem rok temu ,przy owej temp.kręci się "swoim życiem". Zwiększenie obrotów silnika nie powoduje ,przy tej temp, zwiększenia obrotów wisko. Temp. w wewnątrz ustawiona chyba na 21.Auto jest z Włoch,kompresor. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 6 Styczeń 2017, 23:55
|
|
|
amq, ale też byś miał coś z termostatem że też miałeś taką temperaturę jak ja poniżej 80C?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
amq
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2016 Posty: 58 Skąd: Kielce.
|
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 00:30
|
|
|
Być może nie jest idealnie z wisko lub termostatem.Ponieważ latem z temp. bylo b.dobrze - na razie nie kombinuję. |
|
|
|
|
|