|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 18:56 |
Pompa wysokiego ciśnienia CDI |
Autor |
Wiadomość |
noc
Non omnis morial
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 265 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Luty 2017, 22:28
|
|
|
Setki razy klenci prosili mnie o dokładne "wykalibrowanie" wskaźnika temperatury w różnych modelach dam.Bardzo rzadko coś poprawiałem.Wskaźniki MB w granicach 80-100°C mieszczą sie w tolerancji 2-3°C.
W innych autach poprawiałem nagminnie.
Przypomnę, że wskaźnik oparty jest na ogół na innym czujniku niz silnik.
W związku z tym ................ itd. |
_________________ Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
|
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 24 Luty 2017, 23:03
|
|
|
kubus838 napisał/a: |
Pyra napisał/a: | Witam
kubus838 napisał/a: | Niestety nie. Są już lepsze i bardziej dokładne na bazie pirometru. Wszelkie wskazania temperatury na bazie elementów termicznych dawno wyszły z "mody" |
Przepraszam, ale możesz to poprzeć jakimiś przykładami?
Pozdrawiam |
Np. pirometry. Chociażby używane w szpitalu. Chociażby używane do pomiaru temparatury kół w samochodach sportowych. |
Ja wiem, gdzie się je stosuje, ale nie widzę żadnych zalet poza "bezdotykowością" pomiaru. Chodziło mi o konkretną przewagę nad innymi metodami pomiarów w zastosowaniach motoryzacyjnych.
Sam proces pomiaru, jest dość skomplikowany, gdyż trzeba dokładnie określić emisyjność powierzchni, która nota bene zmienia się, podczas np. pokrywania się mierzonej powierzchni innymi substancjami. Poza tym, podczas ciągłego pomiaru, element pomiarowy nagrzewa się od przepływającego przezeń prądu, co powoduje jego nagrzewanie i kolejne błędy. Dlatego pomiary pirometrem, nie są ciągłe, lecz krótkotrwałe z długim interwałem. Nadal najdokładniejsze, są metody kontaktowe, i właśnie są to skompensowane mostki rezystancyjne, często w wersji scalonej.
A w szpitalach... no cóż, albo trzeba by mieć spory zapas klasycznych termometrów, albo za każdym pomiarem dezynfekować, więc stosuje się metody bezkontaktowe. A dokładność rzędu 0,1°C to żadna rewelacja. Sam projektowałem cyfrowe termometry wielokanałowe, do kolumn destylacyjnych, o rozdzielczości 0,01°C i dokładności wskazań, nie gorszej niż 0,3°C, w zakresie pomiarowym, od 0 - 110°C.
Krótko mówiąc, pirometry, nie są ani lepsze, ani dokładniejsze, mają zastosowanie w specyficznych warunkach.
Pozdrawiam
PS: Coś mi się kołacze pod czaszką, że wskazówki we wskaźnikach, są sterowane silnikami krokowymi... |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Luty 2017, 23:48
|
|
|
Pyra napisał/a: |
Ja wiem, gdzie się je stosuje, ale nie widzę żadnych zalet poza "bezdotykowością" pomiaru. Chodziło mi o konkretną przewagę nad innymi metodami pomiarów w zastosowaniach motoryzacyjnych.
Sam proces pomiaru, jest dość skomplikowany, gdyż trzeba dokładnie określić emisyjność powierzchni, która nota bene zmienia się, podczas np. pokrywania się mierzonej powierzchni innymi substancjami. Poza tym, podczas ciągłego pomiaru, element pomiarowy nagrzewa się od przepływającego przezeń prądu, co powoduje jego nagrzewanie i kolejne błędy. Dlatego pomiary pirometrem, nie są ciągłe, lecz krótkotrwałe z długim interwałem. Nadal najdokładniejsze, są metody kontaktowe, i właśnie są to skompensowane mostki rezystancyjne, często w wersji scalonej.
A w szpitalach... no cóż, albo trzeba by mieć spory zapas klasycznych termometrów, albo za każdym pomiarem dezynfekować, więc stosuje się metody bezkontaktowe. A dokładność rzędu 0,1°C to żadna rewelacja. Sam projektowałem cyfrowe termometry wielokanałowe, do kolumn destylacyjnych, o rozdzielczości 0,01°C i dokładności wskazań, nie gorszej niż 0,3°C, w zakresie pomiarowym, od 0 - 110°C.
Krótko mówiąc, pirometry, nie są ani lepsze, ani dokładniejsze, mają zastosowanie w specyficznych warunkach.
Pozdrawiam
PS: Coś mi się kołacze pod czaszką, że wskazówki we wskaźnikach, są sterowane silnikami krokowymi... |
Są różne pirometry i z różnym interwałem czasowym. W szpitalach są inne, w samochodach są inne a promach kosmicznych jeszcze inne. Jednym z wielu przykładach jest bolid f1 gdzie temperature opon czy tarcz hamulcowych mierzy się przez cały czas jazdy samochodu, dokładnie tak samo jak temperature silnika. Może nie jest wymagana dokładność 0,001 ale wymagany jest pomiar stały. Z kolei w promach kosmicznych przy silnikach rakietowych wymagany jest pomiar jak najbardziej dokładny - również w silnikach sterujących/manewrujacych. Ta metoda pomiaru ma swoje plusy: jest zasilana z odrębnego akumulatora. Więc nie może mieć wpływu na inne urządzenia elektroniczne i odwrotnie.
A z naszego domowego podwórka to zastowanie pirometr ma przy pomiarach temperatur w drukarkach 3d. Gdzie trzeba dokładnie określić temperature stołu i głowicy - dokładność do 2/3 stopni. Ale w przypadku drukarek 3d - takich jak ostatnio wydrukowano proteze stawu biodrowego i ją 3 dni temu wstawione pacjentce. Dokładność temperaturowa wymagana jest bardzo duża - około 0.25 do 0,5 stopnia ze względu na materiał.
A może wrócimy do tematu czyli pompy wysokiego ciśnienia.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 25 Luty 2017, 00:19
|
|
|
Witam
kubus838 napisał/a: | A z naszego domowego podwórka to zastowanie pirometr ma przy pomiarach temperatur w drukarkach 3d. Gdzie trzeba dokładnie określić temperature stołu i głowicy - dokładność do 2/3 stopni. Ale w przypadku drukarek 3d - takich jak ostatnio wydrukowano proteze stawu biodrowego i ją 3 dni temu wstawione pacjentce. Dokładność temperaturowa wymagana jest bardzo duża - około 0.25 do 0,5 stopnia ze względu na materiał. |
Poddaje się.... szkoda "strzępić język"
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Luty 2017, 02:29
|
|
|
Pyra napisał/a: |
Poddaje się.... szkoda "strzępić język"
Pozdrawiam |
l
Próbujesz wytłumaczyć coś tylko brak Ci argumentów. Dlatego masz racje szkoda "strzępić" język.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 25 Luty 2017, 07:19
|
|
|
kubus838 napisał/a: | łączone ogrzewanie i leci zimne powietrze przez cały czas. Tylko słuchać taki cichy gwizd, który po przejechaniu kliku dziesięciu kilometrów "wbija" się w mózg i strasznie wk....wia. |
Co to za gwizd?
kubus838 napisał/a: | Ale to jest chyba DPF z możliwością wymiany ceramiki i regeneracją układu zapłonowego służącego do wypalania resztek sadzy - mnie to w ten sposób tłumaczono. Jego rzeczywiście można rozłożyć na dwie części. |
Wg WIS to katalizator z DPF. Zreszta widać po przekroju kanalików. W jednej części są przelotowe w drugiej natomiast naprzemiennie zaślepione jak to w DPFie |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Krzysiek87
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Marzec 2017, 21:25
|
|
|
Jak kogoś to jeszcze ciekawi to najnowszy pomiar wyszedł mi 11,2. Dla mnie jest to do przyjęcia i nie drążę tematu dalej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,203 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|