Dmuchawa |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 2 Listopad 2006, 20:45 Dmuchawa
|
|
|
Witam!
Mam mianowicie taki problem posiadam klimatyzacje manualnai gdy wlacze nawiew to cos piszczy!domyslam sie ze to wiatrak od dmuchawy bo sie pewnie tulejki juz wycieraja i pasiloby go nasmarowac i teraz takie pytanie gdzie znajduje sie w w202 ten wentylator od dmuchawy??
w w201 wiem ze jest on pod przednia wycieraczka i trzeba ja demontowac zeby sie do niego dostac bo juz przerabialem ten temat ale nie wiem jak jest w w202 bo nigdy nie rozbieralem podszybia bo nie bylo potrzeby? prosze o konkretne odpowiedzi i z góry bardzo dziekuje! |
|
|
|
|
Adam8203
C-180 sport
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Listopad 2006, 21:02
|
|
|
Nad nogami pasażera , przed filtrem kabiny. 3 wkręty i 2 zasówki i go masz. Jak zrobisz to daj znac co zrobiłeś bo mi tez popiskuje czasami rano |
|
|
|
|
C 200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 56 Skąd: karkonosze
|
Wysłany: 2 Listopad 2006, 21:04 Dmuchawa
|
|
|
Witam - silnik dmuchawy znajduje się z prawej strony pod schowkiem obok filtra kabinowego - tak jak do wymiany filtra najpierw trzeba zdjąć osłonę pod schowkiem - jeżeli wymieniałeś filtr kabinowy to wieszo co chodzi - dostać się do silnika dmuchawy można otwierając taki dekiel na suwanych plastikowych zapięciach potem trzeba odłączyć przewody zasilające wentylator i wyjąć odpinając takie również suwane zapinki cały silnik - pozdrawiam. |
_________________ C 200 Sport/ 94'/136KM - benzyna. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 2 Listopad 2006, 23:42 Re: Dmuchawa
|
|
|
C 200 napisał/a: | jeżeli wymieniałeś filtr kabinowy to wieszo co chodzi -. |
Jeżeli bym wymieniał filtr kabinowy, to jest raczej mało prawdopodobne, żebym przeoczył obecność SILNIKA DMUCHAWY... |
|
|
|
|
C 200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 56 Skąd: karkonosze
|
Wysłany: 3 Listopad 2006, 09:09 Re: Dmuchawa
|
|
|
Gerri napisał/a: | C 200 napisał/a: | jeżeli wymieniałeś filtr kabinowy to wieszo co chodzi -. |
Jeżeli bym wymieniał filtr kabinowy, to jest raczej mało prawdopodobne, żebym przeoczył obecność SILNIKA DMUCHAWY... | Witam - żle mnie zrozumiałeś Gerri pisząc "jeżeli wymieniałeś filtr kabinowy wiesz o co chodzi" miałem na myśli zdjęcie osłony pod schowkiem nie zaś to że człowiek powinien wiedzieć gdzie jest silnik dmuchawy tak że niepotrzebnie się irytujesz - na ile potrafię staram się pomóc taka jest przecież idea tego forum - tak na marginesie to po zdjęciu tej osłony pod schowkiem silnika dmuchawy poprostu nie widać trzeba otworzyć tą pokrywę zamykaną na suwaki - pozdrawiam. |
_________________ C 200 Sport/ 94'/136KM - benzyna. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 3 Listopad 2006, 09:24
|
|
|
Wcale się nie irytuję (o czym świadczy ikona emocji w tekście)
Po prostu odniosłem się do Twojej wypowiedzi - jeżeli ktoś miał do czynienia z wymianą filtra kabinowego, to musiał osłonę zdjąć, a jak ją już zdjął, to musiał silnik zobaczyć - innej możliwości nie ma...
O.K.: forum jest po to, żeby sobie pomagać, Ty się starasz, a ja się nabijam. Przepraszam (do następnego razu...) |
|
|
|
|
Adam8203
C-180 sport
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Listopad 2006, 10:41
|
|
|
Właśnie nasmarowałem silniczek dmuchawy.
Jak otworzysz te dwa suwadełka i zobaczysz silnik to przygotuj się na 5 śróbek tak zwanych gwiazdek , po ich odkręceniu będziesz miał silnik w ręku. Prawdopodobnie ta górna tulejka jest przyrdzewiała u mnie tak było.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 3 Listopad 2006, 17:13
|
|
|
Wielkie dzieki chlopaki! Dobrze ze nie rozkrecalem podszybia jutro bedzie operacja
Jeszcze raz dzieki |
|
|
|
|
marekzer
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 50 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 29 Styczeń 2007, 19:16
|
|
|
Podczepię sie do tematu.
Miałem takie piszczenie i elektromechanik twierdzi, że wymienił tulejki w silniku dmuchawy, po czym piski ustały.
ALe teraz mam problem taki, że dmuchawa na drugim biegu działa z prędkością taką jak na pierwszym biegu. Na trzecim juz dmucha dobrze. Na pierwszym zresztą też dmucha dobrze.
Brakuje mi tego pośredniego miedzy 1 a 3 nawiewu.
Tenże elektromechanik powiedział, ze należy wymienić opornicę za conajmniej 250 zł.
Troche to duzo.
Moze to być może cos innego? |
_________________ C180 LPG Elegance 1995
WDB2020181A219045
pierwszy - sprzedany
E300 TD kombi 1999
WDB2102251A907976
drugi - sprzedany
W220 320CDI 2000 r.
WDB2200261A144053
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 30 Styczeń 2007, 13:29 Silnik dmuchawy
|
|
|
Witam , znalazłem fajny opis jak naprawić silnik dmuchawy , często popiskujący na niskim biegu co często denerwuje , dużo fotek , nie musicie się wczytywać . Opis dotyczy starszej siostry 202 ale idea ta sama
pozdr. Jarek
http://www.w201club.com/forum/viewtopic.php?t=1008 |
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 18:13
|
|
|
Witam,
Jeżeli można to też podczepiłbym się do tematu wentylatora, chociaż mój przypadek jest nieco inny, łączy je tylko pisk. Bardzo proszę jeżeli ktoś może mi pomóc w moim problemie to będę zobowiązany, otóż sam wentylator chodzi bez problemu, przynajmniej słychać że po przełączaniu na wyższy poziom pracuje coraz szybciej ale w kabinie nie odczuwa się większego wtłaczania powietrza. Natomiast po włączeniu klimatyzacji po kilku sekundach słychać pisk dochodzący spod środkowej części deski rozdzielczej, a po wyłączeniu klimy pisk ustępuje po około pół minuty. Może to jakiś siłownik sterujący klimą, ale zupełnie nie jestem w temacie. Będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 19:51
|
|
|
nie bardzo jasne... z tego linku nie dowiedziałem się co może być przyczyną pisku po włączeniu klimy, jak też dlaczego nawiew jest słaby mimo pracy wentylatora.
pzdr |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 20:02
|
|
|
1. Piszczy silnik więc go wyjmij i nasmaruj najlepiej smarem do smarowania łańcuchów motocyklowych. link był po to zebys wiedzial jak wyjąc.
2. słabo dmucha bo jest brudny filtr kabinowy, który znajaduje sie obok silnika dmuchawy.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 21:51
|
|
|
Waldi, dzięki za pomoc ale jak z 2 punktem się mogę zgodzić, że filtr może być brudny to do 1 punktu nie bardzo. Jak pisałem wentylator od 1 do 5 stopnia działa OK, bo jak się przełącza to pracuje coraz szybciej i nie piszczy. Pisk słychać dopiero po włączeniu klimy i jest to pisk nieregularny i zanika dopiero kiedy się klimę wyłączy, gdyby była to wina nienasmarowanego wentylatora to piszczałby cały czas.
pozdrawiam |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
|