C200 Kompressor - wypadanie zapłonów |
Autor |
Wiadomość |
hugo91
Dołączył: 21 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Październik 2017, 19:51 C200 Kompressor - wypadanie zapłonów
|
|
|
Witam, jak w temacie,mam problem z silnikiem M111.944,a mianowicie wypadanie zapłonu powyżej 3-3.3tyś obr/min podczas mocnego przyśpieszania.Auto zaczyna pracować na 2-3 cylindry i pomaga jedynie wyłączenie i ponowne włączenie silnika.Gdy przyśpieszam bardzo delikatnie,da radę dociągnąć prawie do odcinki.
Warsztatowa diagnostyka CDIF pokazuje błędy:
wypadanie zapłonu p0300
wypadanie zapłonu cyl.4 p0304.
Sprawdzone ciśnienie sprężania (wszędzie po 11bar). Wymienione świece,podmieniane cewki,przewody,podmieniane ze 4 przepływomierze,odłączałem nawet instalację gazową by wykluczyć usterkę sterownika gazowego. Zrobiłem ponad 100km na benzynie z myślą, że na gazie nauczył się głupot,ale to też nic nie dało.Odłączanie akumulatora na pół godziny,oraz kasowanie metodą zapłon-pedał gazu-wyłączenie zapłonu też nic nie dało.
Odłączałem poszczególne czujniki,sondę,zmienne fazy rozrządu i zawsze jest tak samo. Olej filtry wymieniane co 10tyś km,tak samo dzieje się na benzynie i na gazie. Zwiększanie/zmniejszanie dawki w instalacji gazowej też nic nie zmieniło.
Auto ma zmienione kółko na kompressorze,wymiar 77mm,oraz przeniesiony przepływomierz wyżej. Od maja wszystko śmigało bez zarzutu. Pewnego dnia odpaliłem auto i po prostu zaczęło się krzaczyć.
Przed zmianą kółka wypluło na hamowni 175KM i 260Nm na benzynie i 164KM i 250Nm na gazie.
Po zmianie kółka oraz reduktora i wtrysków gazu,katalizatora(sportowy - metalowy o zwiększonym przepływie) wypluło 190KM i 293Nm na benzynie oraz 190KM i 301Nm na gazie.
Dzięki instalacji gazowej sprawdziłem ciśnienie w kolektorze ssącym - na seryjnym kółku max 1.5bara, po zmianie kółka dochodziło do 1.8 - 1.9bara.
Poprzednio przy 3.5tyś obrotów czasy wtrysków były na poziomie 20ms i ciśnienie około 1.7bara , a teraz,gdy zaczęło się krzaczyć, przy tych samych obrotach czasy dochodzą do max 16ms i ciśnienie do 2.25bara. Przepływ powietrza nie przekracza 90g/s pod obciążeniem. Wygląda jakby nie jechał bo było mu za ubogo.
W związku z tym szukam inspiracji co sprawdzić,gdzie szukać. Czy mapy w sterowniku się rozjechały,czy mam szukać kogoś z SD w Trójmieście, żeby zwiększył dawkę ?
Zostaje mi jeszcze zmiana kółka kompressora na seryjne i sprawdzenie czy to coś zmieni, co postaram się wypróbować w tym tygodniu.
Jedynie kiedy da radę przyśpieszać z gazem w podłodze to sytuacja przy otwartej przepustnicy do filtra powietrza (odpięta wtyczka,albo czujnik położenia wałka rozrządu) ale wtedy auto nie ma mocy.
Przepraszam za ilość tekstu ale chciałem opisać szczegółowo problem
irytujące jest że na co dzień klientom auta naprawiam a ze swoim nie mogę sobie poradzić |
_________________ W202 C200 kompressor 192KM 1999r
WDB2020251F854083 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 10 Październik 2017, 20:06
|
|
|
hugo91, u mie w 2.3k wypadanie zapłonów było przez padniętą przepływke, na postoju ok, przy głaskaniu gazu ok a jak dałeś dużo gazu to wypadanie zapłonów. Odepnij kostkę od przepywki, zapal samochód. Powinien szarpać, telepać się przez około 10-15s. Jak się ustatkuje to się przejedź. Powinien być słaby, ale nie będą wypadały zapłony. Jak sprawdzisz to daj znać co i jak |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
hugo91
Dołączył: 21 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Październik 2017, 20:28
|
|
|
po odpięciu przepływki nie załącza kompressora z tego co kojarzę,więc zapłony nie będą wypadały. testowałem auto na 4 różnych przepływkach,wyciąganych ze sprawnie jeżdżących aut i nic to nie zmieniało |
_________________ W202 C200 kompressor 192KM 1999r
WDB2020251F854083 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Październik 2017, 13:45
|
|
|
Czyżby kolejna ofiara Lepszego Power-a? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Październik 2017, 14:17
|
|
|
Bez porządnej diagnostyki na SD raczej się nie obędzie...
Szkoda czasu i kasy na wymienianie/podmienianie w ciemno części. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
hugo91
Dołączył: 21 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Październik 2017, 15:15
|
|
|
Daniel, LPG ? całkiem możliwe,że przez to silnik sam z siebie nie ma takiej sprawności. Auto przy 100 000km miało założony gaz,który max 160KM by wydusił z siebie,od tego czasu minęło 10 lat i 100 000km więc obstawiam że zawory mogą być powypalane - to by tłumaczyło słabą moc przed zmianą kółka.
usterka wystąpiła z dnia na dzień,więc nie obwiniałbym LPG, które od maja powinno 240-250 KM obsłużyć w obecnym setupie,zwłaszcza że była raczej na bogato ustawiona |
_________________ W202 C200 kompressor 192KM 1999r
WDB2020251F854083 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13 Październik 2017, 13:36
|
|
|
hugo91, tak jeszcze mi się przypomniało:
piszesz, że przed awarią było:
hugo91 napisał/a: | ciśnienie około 1.7bara |
a teraz :
hugo91 napisał/a: | ciśnienie do 2.25bara |
Przeanalizowałeś skąd ten wzrost ciśnienia? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
hugo91
Dołączył: 21 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Październik 2017, 19:56
|
|
|
teraz już wiem.
Super zajebiaszczy sportowy metalowy kat firmy AWG wylądował w tłumiku środkowym kompletnie go zapychając,spaliny próbowały uciekać każdą możliwą dziurą,pewnie też nie nadążały opuszczać komory spalania.
Obstawiam że miał za bogato na gazie,dopalał mieszankę w wydechu,przez co stopiło katalizator i go przepchnęło. |
_________________ W202 C200 kompressor 192KM 1999r
WDB2020251F854083 |
|
|
|
|
pajak2444
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Długołęka
|
Wysłany: 16 Październik 2017, 20:31
|
|
|
Albo miał za bogato,strzelił w wydech raz drugi i trzeci i to spowodowało wyplucie katalizatora dalej.
Więc winny jest kierowca,hehehe, jakbyś dał cały wydech przelotowy , to by się części kata nie miały gdzie zatrzymać. |
|
|
|
|
hugo91
Dołączył: 21 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Październik 2017, 21:34
|
|
|
chciałem być pro ekologiczny jak widać proste rozwiązania są najlepsze - bez kata nie będzie miało się co zepsuć
metalowy kat w tłumiku środkowym
|
_________________ W202 C200 kompressor 192KM 1999r
WDB2020251F854083 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Październik 2017, 22:31
|
|
|
hugo91, pajak2444, są produkowane silniki o pojemności 1.6 i mocy 270 KM, które jednocześnie spełniają aktualne normy emisji spalin.
I jakoś katalizatorów nie wypluwają |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|