Spadające Obroty Po Ponownym Odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 13:05 Spadające Obroty Po Ponownym Odpaleniu
|
|
|
Witam,
Pozwoliłem sobie utworzyć nowy temat, nie znalazłem na Forum nic podobnego z czym mam problem w swoim MB. Poniżej opis co się dzieje.
Od paru dni zauważyłem że po chwilowym postoju mimo uruchomienia MB gaśnie. Wygląda to tak.
Stoi MB 12 - 24 godziny, rano odpalam (pali od strzała), przejadę około 5 km. Postawię dosłownie na 2 - 3 minuty, chcę go odpalić na nowo owszem uruchomi się ale obroty spadną i zgaśnie MB. Ponawiam próbę znów to samo uruchomi się ale obroty spadną i zgaśnie MB. Za trzecim razem opalam z lekkim dodaniem gazu wszystko jest jak należy, uruchomi się.
Przejadę około 10 - 15 km postawię (owszem u mnie jest ten problem że długo kręci na ciepłym silniku - do tej pory nie udało się ustalić co to może być) przyjdę za 10 czy 20 min pokręci dłużej i odpali, ale nie spadną obroty i nie zgaśnie MB.
Dzieje się tylko tak jak postoi MB (po nocy) ujadę nie wielką odległość i postawię MB na chwilkę.
Przyznam się że nic nie sprawdzałem, nie wiem za bardzo od czego zacząć.
W czym Koledzy może być problem?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 13:50
|
|
|
Na początek sprawdź czy po podpięciu pod komputer nie pokazuje jakiegoś komunikatu. |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 13:54
|
|
|
Rustyrose, myślisz o podpięciu pod komputer że tak powiem ten co jest okrągła wtyczka?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 15:27
|
|
|
Dokładnie tak. Mam takie wrażenie że prawdopodobnie jest to jakiś błąd więc proponuje zacząć od tego. |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
MateM
WDB2020181A183369
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 900 Skąd: Bytom - Miechowice
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 16:10
|
|
|
tak jak pisze Rustyrose, najlepiej podpiąć pod SD i sprawdzić co w trawie piszczy. Ja problem z nietrzymaniem wolnych obrotów miałem przez wadliwą sondę lambda, tylko u mnie nie trzymał obrotów cały czas (czy to na zimnym czy na ciepłym silniku). |
_________________ W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 18:34
|
|
|
Podjadę na komputer żeby podpiąć MB i zobaczę czy coś tam jest nie tak.
MateM napisał/a: | z nietrzymaniem wolnych obrotów miałem przez wadliwą sondę lambda |
tylko czy sonda lambda objawiała się by tym że po nocy odpali na dotyk MB, a przejadę krótki odcinek i dopiero za trzecim razem by odpalił?.
Tak sobie jeszcze pomyślałem czy czasami te problemu z uruchomieniem nie są spowodowane jakimiś śladami wody w benzynie?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Grudzień 2017, 19:25
|
|
|
Opcji może być naprawdę dużo. Najszybciej się dowiesz na SD, jeśli tam nic nie wyjdzie to wtedy dopiero zacząłbym się martwić. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 15:15
|
|
|
Koledzy byłem na komputerze i... zero totalne błędów, nic nie wykazał komputer żeby były błędy . |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 18:44
|
|
|
Sytuacja dzieje sie na benzynie czy na gazie? |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 18:50
|
|
|
Rustyrose, dzieje się to wszystko na PB. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 21:17
|
|
|
Hmm... nieciekawa sytuacja, tak na moje, jak będziesz miał chwilę to sprawdź kilka rzeczy:
- Dolot (może gdzieś jakieś lewe powietrze)
- Wypnij przepływomierz i zobacz jak będzie się zachowywał.
- Sprawdź zaworek podciśnienia i wężyk czy nie jest gdzieś zagięty. |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 22:39
|
|
|
Rustyrose, a możesz napisać gdzie znajduje się zaworek podciśnienia i wężyk?.
Dolot to ta plastikowa rura?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Rustyrose
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 152 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 30 Grudzień 2017, 00:12
|
|
|
asziatko napisał/a: | Rustyrose, a możesz napisać gdzie znajduje się zaworek podciśnienia i wężyk?.
Dolot to ta plastikowa rura?. |
Tak, dolot to ta rura.
Szczerze to w benzyniaku nie wiem gdzie dokładnie może być ten zawór Ale jak otworzysz maske to rozejrzyj się po prawej stronie silnika, prawdopodobnie gdzieś tam będzie. Jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi |
_________________ Mercedes-Benz W202 2,5D 113KM Classic 1993r.
WDB2021251A018376
Gość zerknij
EX |Fiat Brava ZFA18200004231122
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZWR006345
EX |Seat Toledo VSSZZZ1LZTR060819 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 30 Grudzień 2017, 12:55
|
|
|
Rustyrose, to co przepatrzyłem rurę dolotową jest wszystko dobrze, siedzi dobrze, nie ma jakiś pęknięć, czy źle włożonej/założonej rury/dolotu.
Patrzyłem też po prawej stronie gdzie jest zaworek podciśnienia, nie znalazłem, nic takiego nie namierzyłem ani po prawej ani nigdzie co by wskazywało na zaworek podciśnienia, przyznam że nie wiem nawet jak on wygląda. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|