Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 08:46
Oswietlenie wnetrza.
Autor Wiadomość
Abdul 


Pomógł: 188 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3159
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Kwiecień 2016, 06:39   

Kamil'90, słonecznik - daszek nad Twoją głową, który odchylasz jak świeci słońce ;) występowały z podświetleniem jak i bez ;)

Tak, to jest wtyczka C2 ale moim zdaniem ona ma się nijak do podświetlenia drzwi ;)
_________________
W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

↓ Pomogłem?
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwiecień 2016, 13:09   

Abdul, masz chyba rację, bo raz przez jeden wieczór oświetlenie działało poprawnie.

I daje nie mam pomysłu jak o naprawić...
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
 
 
Abdul 


Pomógł: 188 razy
Wiek: 29
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3159
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Kwiecień 2016, 13:15   

Kamil'90, a łączenia w drzwiach itd.? Czyszczenie styków? Blaszki w lampce?
_________________
W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

↓ Pomogłem?
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwiecień 2016, 13:44   

Krańcówka ok, to stykając kabelki na krótko nadal brak światła.
Blaszki w lampce? Tutaj nie bardzo rozumiem co masz Abdul na myśli. Jeśli o blaszki do żarówki to ok, bo światła w innych pozycjach świecą.

Analizując to:

Pyra napisał/a:
Witam
Według schematu:
Wtyczka C1
1-
2- (brązowo, szaro żółty) tylne światełko tutaj jest napięcie
3- (niebiesko szary) do "pompki" pin nr 4,
4- (szaro niebieski) podświetlanie "zegarów",
5- (brązowo żółty) przednie czujniki drzwi, moduł kontroli zapięcia pasa kierowcy, ja mam tutaj cały czas napięcie
6- (pomarańczowo niebieski) cały czas pod napięciem (+) z aku. tutaj nie mam napięcia
7- (brązowy) masa,
8- (czerwono szary) + zasilania "po stacyjce". napięcie cały czas
Wtyczka C2
1- (brązowy) masa
2- (brązowo czerwony) + zasilanie na podświetlanie "słoneczników".

Na przewodach włączników drzwiowych, jest cały czas napięcie (+), one zwierają do masy, i to powoduje zaświecenie żarówek. brak napięcia

Pozdrawiam


Analizując to... nic nie wiem...[/b]
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
Ostatnio zmieniony przez Kamil'90 2 Kwiecień 2016, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 23 razy
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 991
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 1 Kwiecień 2016, 15:07   

Witam
Kamil'90 napisał/a:
Jeśli tak, to jestem już krok dalej, bo wtyczki do tych bolców nie mam.

Nie wiem co kryje się pod określeniem ''słoneczniki''

"Słoneczniki, to osłony przeciwsłoneczne, klapy, daszki itp, czyli coś, co leży na podsufitce, a jak cię słońce razi, to opuszczasz na dół.

Napięcie na krańcówki wysyłane jest z modułu lampki, pin nr 5 kabel brązowo żółty. Masa jest brana z karoserii przy włącznikach. Aha, napięcie tam jest tylko przy zamkniętych drzwiach, czyli wciśniętych końcówkach.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwiecień 2016, 13:05   

Walka trwa.

1. Brak napięcia w każdej pozycji drzwi pod numerem 5

Według schematu:
Wtyczka C1
1-
2- (brązowo, szaro żółty) tylne światełko tutaj jest napięcie
3- (niebiesko szary) do "pompki" pin nr 4,
4- (szaro niebieski) podświetlanie "zegarów",
5- (brązowo żółty) przednie czujniki drzwi, moduł kontroli zapięcia pasa kierowcy, ja mam tutaj cały czas napięcie
6- (pomarańczowo niebieski) cały czas pod napięciem (+) z aku. tutaj nie mam napięcia
7- (brązowy) masa,
8- (czerwono szary) + zasilania "po stacyjce". napięcie cały czas

2. Wg tego schematu nr 5 idzie do skrzynki bezpiecznikow, jednak tam pod 33 podpięty jest tylko ten kabel niebiesko czerwony:

http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4856.pdf



3. Brak napięcia na krancowkach.

Gdzie szukać przyczyny niedzialajacego światła?
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 23 razy
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 991
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 2 Kwiecień 2016, 20:26   

Witam
Kamil'90 napisał/a:
5- (brązowo żółty) przednie czujniki drzwi, moduł kontroli zapięcia pasa kierowcy, ja mam tutaj cały czas napięcie

To jest dobrze, to napięcie powinno zniknąć w momencie otwarcia drzwi. Jeśli się tak nie dzieje, to możesz mieć np. zaśniedziałe włączniki w drzwiach.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 125
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 3 Kwiecień 2016, 18:24   

Kamil'90 napisał/a:
Walka trwa.

1. Brak napięcia w każdej pozycji drzwi pod numerem 5

Według schematu:
Wtyczka C1
1-
2- (brązowo, szaro żółty) tylne światełko tutaj jest napięcie
3- (niebiesko szary) do "pompki" pin nr 4,
4- (szaro niebieski) podświetlanie "zegarów",
5- (brązowo żółty) przednie czujniki drzwi, moduł kontroli zapięcia pasa kierowcy, ja mam tutaj cały czas napięcie
6- (pomarańczowo niebieski) cały czas pod napięciem (+) z aku. tutaj nie mam napięcia
7- (brązowy) masa,
8- (czerwono szary) + zasilania "po stacyjce". napięcie cały czas

2. Wg tego schematu nr 5 idzie do skrzynki bezpiecznikow, jednak tam pod 33 podpięty jest tylko ten kabel niebiesko czerwony:

http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4856.pdf


Moim zdaniem w schemacie który podałeś w linku powyżej jest błąd ,choć może się mylę :wink:
Na styku nr 6 (kabel pomarańczowo niebieski ) powinieneś mieć zasilanie +12V z stacyjki (obwód 15) z bezpiecznika nr 35 i tego właśnie Ci brakuje.

Na styku nr 8 (kabel czerwono szary ) stałe zasilanie +12V z akumulatora jest OK (obwód 30) z bezpiecznika nr. 33

Przy okazji z bezpiecznika nr 35 i 33 jest także zasilana pompka podciśnieniowa(też widzę że masz z nią problem w innym temacie).
Obwód nr 15 możesz prześledzić na tym schemacie http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4859.pdf
Od stacyjki wyjście obwodu nr. 15 poprzez złącze nr 6 w kostce stacyjki , następnie od punktu oznaczonego literką ,,A'' w trójkącie do tak samo oznaczonego punktu u góry na dalszej części kolejnego schematu http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4860.pdf . Na rozgałęzieniu od bezpiecznika nr 6 skręcasz w prawo do kolejnego punktu z literką ,,D'', trochę niżej po lewej na kolejnym schemacie zobaczysz kolejną literkę ,,D'' , od niej do bezpiecznika nr .35 i z tego właśnie bezpiecznika powinieneś mieć zasilanie potrzebnego Ci obwodu . Jeśli coś mi się nie ,,pomerdało '' :D to już powinieneś wiedzieć gdzie szukać. 8)

Pzdr.
_________________
W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Kwiecień 2016, 22:31   

Pyra napisał/a:
Witam
Kamil'90 napisał/a:
5- (brązowo żółty) przednie czujniki drzwi, moduł kontroli zapięcia pasa kierowcy, ja mam tutaj cały czas napięcie

To jest dobrze, to napięcie pow
inno zniknąć w momencie otwarcia drzwi. Jeśli się tak nie dzieje, to możesz mieć np. zaśniedziałe włączniki w drzwiach.

Pozdrawiam


Przepraszam Panowie za błąd, ale chciałem napisać nie mam napięcia! Pisałem posta w aucie i mi się wszystko popierdzieliło. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie!

Podsumowując, ma tylko napięcie w dwóch miejsach:
2- (brązowo, szaro żółty) tylne światełko tutaj jest napięcie
8- (czerwono szary) + zasilania "po stacyjce". napięcie cały czas

Styki w drzwiach przeczyszczone i przesmarowane wazeliną, poza tym sprawdzane na krótko i bez reakcji. Ponadto nie ma w nich napięcia ! - sprawdzałem w każdym ustawieniu świateł, z bolcem wduszonym i puszczonym.



mark napisał/a:
Kamil'90 napisał/a:
Walka trwa.

1. Brak napięcia w każdej pozycji drzwi pod numerem 5

Według schematu:
Wtyczka C1
1-
2- (brązowo, szaro żółty) tylne światełko tutaj jest napięcie
3- (niebiesko szary) do "pompki" pin nr 4,
4- (szaro niebieski) podświetlanie "zegarów",
5- (brązowo żółty) przednie czujniki drzwi, moduł kontroli zapięcia pasa kierowcy, ja mam tutaj cały czas napięcie
6- (pomarańczowo niebieski) cały czas pod napięciem (+) z aku. tutaj nie mam napięcia
7- (brązowy) masa,
8- (czerwono szary) + zasilania "po stacyjce". napięcie cały czas

2. Wg tego schematu nr 5 idzie do skrzynki bezpiecznikow, jednak tam pod 33 podpięty jest tylko ten kabel niebiesko czerwony:

http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4856.pdf


Moim zdaniem w schemacie który podałeś w linku powyżej jest błąd ,choć może się mylę :wink:
Na styku nr 6 (kabel pomarańczowo niebieski ) powinieneś mieć zasilanie +12V z stacyjki (obwód 15) z bezpiecznika nr 35 i tego właśnie Ci brakuje.

Na styku nr 8 (kabel czerwono szary ) stałe zasilanie +12V z akumulatora jest OK (obwód 30) z bezpiecznika nr. 33

Przy okazji z bezpiecznika nr 35 i 33 jest także zasilana pompka podciśnieniowa(też widzę że masz z nią problem w innym temacie).
Obwód nr 15 możesz prześledzić na tym schemacie http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4859.pdf
Od stacyjki wyjście obwodu nr. 15 poprzez złącze nr 6 w kostce stacyjki , następnie od punktu oznaczonego literką ,,A'' w trójkącie do tak samo oznaczonego punktu u góry na dalszej części kolejnego schematu http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4860.pdf . Na rozgałęzieniu od bezpiecznika nr 6 skręcasz w prawo do kolejnego punktu z literką ,,D'', trochę niżej po lewej na kolejnym schemacie zobaczysz kolejną literkę ,,D'' , od niej do bezpiecznika nr .35 i z tego właśnie bezpiecznika powinieneś mieć zasilanie potrzebnego Ci obwodu . Jeśli coś mi się nie ,,pomerdało '' :D to już powinieneś wiedzieć gdzie szukać. 8)

Pzdr.


I teraz zaczyna się zabawa.

Wymieniałem stacyjkę bodajże w grudniu i wszystko było OK - w sensie od konkretnego wtyku stacyjki w konkretnym momencie było napięcie - zakładam, że to nie jest przyczyną.

Co do pompki podciśnieniowej, w tą sprawę jej nie mieszajmy, bo co do kwestii centralnego mam inny problem, który opiszę w innym temacie - załóżmy więc, że pompa jest ok.

Miałem już więcej w najbliższym czasie w mercu nie grzebać (no może poza zbieżnością i kupnem nowych opon), ale co tam, jutro sprawdzę co wychodzi z tej 35 ze skrzynki bezpieczników.
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
 
 
mark 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 125
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 8 Kwiecień 2016, 10:57   

Kamil'90 napisał/a:


Miałem już więcej w najbliższym czasie w mercu nie grzebać (no może poza zbieżnością i kupnem nowych opon), ale co tam, jutro sprawdzę co wychodzi z tej 35 ze skrzynki bezpieczników.


Pochwal się , jaki efekt tego sprawdzania . Coś nagle umilkłeś i nie wiemy ,czy dalej szukać innej przyczyny ?
_________________
W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 277
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Styczeń 2018, 16:23   

Korzystając z wolnej chwili pogrzebałem trochę przy tych światłach i dalej nic.
Zakładam, że sama lampa jest sprawna, bo dostałem na podmiankę inną, bezpieczniki ok, sam mechanizm krańcówki sprawny.
Brak tylko napięcia na kablach do krańcówki, ale... przeciągnąłem sobie prowizorycznie dodatkowy kabelek z aku pod kabelki krańcówki, napięcie się pojawiło a światła w lampie nie zaświeciły. Gdzie mogę szukać awarii?
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15