|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Porada S203 vs S211 vs S204? |
Autor |
Wiadomość |
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 19:43 Porada S203 vs S211 vs S204?
|
|
|
Panowie w rodzince w najbliższych kilku miesiącach prawdopodobnie chcielibyśmy zmienić samochód.
Zastanawiamy się nad Mercedesem S203, S211 ewentualnie S204.
Motorownia (2.0K 163KM, 2.2CDI 150 albo 170KM i 2.7CDI 170KM)
Miał ktoś styczność dłuższą niż kilka dni z tymi modelami?
Najbardziej obawiam się w nowszych modelach Mercedes Elektryki.
Auto typowo do jazdy na co dzień, ogólnie wiedzę jakoś mam na temat tych modeli jednak każda opinia dla mnie jest ważna i chętnie poczytam.
Może ktoś zaproponuje i poda zalety innych silników. Ogólnie myślimy jedynie nad manualem bo docelowo miałaby być wgrana mapa a w 2.0K mniejsze kółko kompressora, większy IC (wchodzi w grę do 2.0K wgrać mapę??)
Kwoty zauważyłem iż zaczynają się od 11 do 30tyś, za uczciwy egzemplarz ile trzeba przeznaczyć?
Za każdą podpowiedź i opinię szczere dzięki. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 20:27 Re: Porada S203 vs S211 vs S204?
|
|
|
BIZONIK5 napisał/a: | Panowie w rodzince w najbliższych kilku miesiącach prawdopodobnie chcielibyśmy zmienić samochód.
Zastanawiamy się nad Mercedesem S203, S211 ewentualnie S204.
Motorownia (2.0K 163KM, 2.2CDI 150 albo 170KM i 2.7CDI 170KM)
Miał ktoś styczność dłuższą niż kilka dni z tymi modelami?
Najbardziej obawiam się w nowszych modelach Mercedes Elektryki.
Auto typowo do jazdy na co dzień, ogólnie wiedzę jakoś mam na temat tych modeli jednak każda opinia dla mnie jest ważna i chętnie poczytam.
Może ktoś zaproponuje i poda zalety innych silników. Ogólnie myślimy jedynie nad manualem bo docelowo miałaby być wgrana mapa a w 2.0K mniejsze kółko kompressora, większy IC (wchodzi w grę do 2.0K wgrać mapę??)
Kwoty zauważyłem iż zaczynają się od 11 do 30tyś, za uczciwy egzemplarz ile trzeba przeznaczyć?
Za każdą podpowiedź i opinię szczere dzięki. |
Silnik M111 2.0K masz do połowy 2002r. Potem jest M271 1.8K z różnymi mocami.
Blacharsko lepsze są mercedesy od 2004r i jeśli chodzi o silnik kompresor w tych rocznikach, to w grę wchodzi M271. Bolączką tych silników jest wyciągający się rozrząd i zużywające się koła. Koszt w serwisie ok. 7-8tys zł. Poza od 2-3tysi wzwyż.
Jak naprawisz, to co najmniej 100tys km bez strachu można jeździć.
W204 ma lepszą opinię od W203, ale cenowo to przepaść. Ja bym się skusił na W211.
Co do silników, to do starego M111 wystarczy stoczyć kółko i 192KM masz od ręki. M271 po zmianie kółka, trzeba mapować. M111, to pancerny silnik, M271 ma zużywający się rozrząd, ale mniej pali o jakieś 10-15%. |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 20:37
|
|
|
polofix, ale blacharsko przedliftowe w203 i tak są chyba lepsze niż w202 czy w210? no właśnie myślałem jedynie nad 2.0K albo ewentualnie 230K (wlasnie patrze ze to 2.0 c230k to też niby m271) jakby się znalazła jeszcze wersja przedliftowa z literką C przepaść fakt ale w204 lekko tracą na wartości, jeździłem takim modelem dla mnie bajka, widziałem ceny zaczynają się od +/- 30tyś w Niemczech widziałem kilka ofert za 6,5-7tyś Euro jednak obawiam się, że to zajeżdżane egzemplarze od jakiś wyznawców allaha.... |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 21:11
|
|
|
BIZONIK5 napisał/a: | polofix, ale blacharsko przedliftowe w203 i tak są chyba lepsze niż w202 czy w210? no właśnie myślałem jedynie nad 2.0K albo ewentualnie 230K (wlasnie patrze ze to 2.0 c230k to też niby m271) jakby się znalazła jeszcze wersja przedliftowa z literką C przepaść fakt ale w204 lekko tracą na wartości, jeździłem takim modelem dla mnie bajka, widziałem ceny zaczynają się od +/- 30tyś w Niemczech widziałem kilka ofert za 6,5-7tyś Euro jednak obawiam się, że to zajeżdżane egzemplarze od jakiś wyznawców allaha.... |
Tak W203 jest lepsze. Jest opinia, że gniją. One nie gniją, tylko jest to powierzchowna korozja, którą usuniesz, ale tylko na jakiś czas, bo to tzw walka z wiatrakami, wyjdzie po czasie od nowa.
Oznaczenia silników;
C180 2.0 do połowy 2002r 129KM
C200 Kompressor poj 2.0 produkowane do połowy 2002r. 163KM
C230 Kompressor poj 2.3 spotykane tylko w sportcoupe.
C200 Kompressor poj 1.8 produkowane od połowy 2002r 163KM
C180 Kompressor poj 1.8 143KM
C230 Kompressor poj 1.8 192KM [rzadko spotykany]
Są jeszcze
C230 2.5 V6 M272
C280 3.0 V6 M272
C350 3.5 V6 M272
Te silniki też udane oprócz nieszczęsnego wałka rozrządu, który był wkładany wadliwy w pierwszych latach produkcji. Jeśli go ktoś wymienił, to z Bogiem sprawa. Jeśli nie, to 12tys wymiana.
Jest też wersja M271 1.8 CGI [bezpośredni wtrysk paliwa], który nie ma dobrej opinii.
C320 3.2 M112 V6
C240 2.6 M112 V6
Te dwa bez wad.
Jest jeszcze dużo innych silników, ale to już duże pjemności i najczęściej AMG
Wszystkie te silniki, oprócz tych trzech na samej górze możesz spotkać w W211. Oczywiście były małe różnice w mocy, ale to szczegół. |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 22:46
|
|
|
Myślałem nad V6 3.2, 3.0 i tym 2.5 ale dałem sobie spokój mam swoje C240 V6 wymiana cewek albo wiązki pożal się Boże... nawet głupia wymiana świec 12 to dobre 300zł gdzie w kompresorku połowa kwoty do tego z kółka i większego ICka można trochę koni uzbierać a ja swoją V6 w automacie aby się odepchnęła to gaz w podłogę temu zamiast V6 (chociaż już te silniki m272 na pewno lepiej się odpychają niż M112) pomyślałem o 2.2CDI albo o 2.7CDI. Ale już się przyzwyczaiłem, że przy zakupie Mercedesa moc silnika jednak bywa drugorzędna, ważniejsze aby nie był dookoła skorodowany. Tak szukałem ostatniego mercedesa zamiast kompressora czy 2.3 wpadło 2.0 bo w 99% nie było rdzy na karoserii. Czyli śmiało Polecasz M111, M112 V6 i ewentualnie M272 z benzynowych silników? |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 22:55
|
|
|
Bizonik. Nie ma już takiego mercedesa jak w202 i w210, gdzie mechanika jest niemalże niezniszczalna. Jeśli piszesz o kwotach 300zł na świece i to widzi się krzywda, to daj sobie spokój z młodszym modelem. Kupując W203/W204/W211 naprawy trzeba liczyć w tysiącach. I to całkiem normalna rzecz.
Nie chcę cię zniechęcać, ale taka jest prawda. M112 to bardzo udany silnik. Świece, cewki i kable wymienia się raz na ruski rok i nie kosztują majątku. Poczytaj sobie o M271 i M272 to włos ci się najeży.
Jeśli chcesz jeździć tanio to kupuj W202 z dobrą blacharką i resztę ogarnia się za parę groszy. Albo kup nowszy i dowiesz się ile to kosztują naprawy, pomimo, że znajdziesz dobry stan. |
Ostatnio zmieniony przez polofix 6 Maj 2018, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 22:58
|
|
|
BIZONIK5, tego cgi to bym odradził bo brak części(też w aso) a się psuły
moim zdaniem w203 jakoś bardzo nie rdzewieje mowa o tych przed liftem a silnik m111 2.0 kompressor jest pancerny nawet jak się sypnie to 700pln słupek osprzęt też tani po kółku nawet jedzie
co do spalania to rzecz drugorzędna bo co wam ze auto mniej pali jeśli w momencie awarii trzeba wybulić na naprawę tyle ile się wydaje na paliwo przez cały rok
to ten co mniej pali musiał by paliwo oddawać żeby się wyrównało takie moje skromne zdanie
no i co do rdzy jak znajdziesz auto nie poobijane z w miarę dobrze utrzymanym lakierem to tragedii nie będzie
ja widuje auta które po roku od produkcji rdzewieją a w203 nie robią już ponad 10 lat |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 23:01
|
|
|
BIZONIK5, co do elektroniki to nie ma cie czego bać wszystko proste i podobne do w202 po lifcie czy w210
polofix, moim zdaniem odrobinę przesadzasz ze koszt utrzymania na przykład w203 jest tak duży
po prostu trzeba omijać silniki które miały problemy i które są drogie w utrzymaniu |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 23:23
|
|
|
polofix, źle mnie zrozumiałeś, każde auto to skarbonka, tylko jedne mają jakiś pułap a drugie są bez dna. Nie chodziło mi raczej o kwoty ze tam 200-300 złoty różnicy, ale jak mi co jakiś czas wypada zapłon a nie wiadomo z jakiej przyczyny to szlak mnie trafia doceniam bardzo silnik m112 ale chyba wolałbym teraz jednak właśnie coś z kompresorem albo z turbiną. Co do napraw każde auto trzeba naprawiać, jak sobie bym policzył ile przez 2 już w sumie 3 lata wydałem na moją V6 w automacie to chyba kupiłbym drugą przedlift C180. Prawda jest taka również, że żywotność silnika i trwałość auta zależy od poprzednich właścicieli od ich dbałość no i od mechaników od ich rzetelnej pracy. Moje V6 przyjechało bez rdzy a już po tych 2-3 latach wyskoczyło co nieco to też mnie wkurza a na dodatek psikałem tymi bolami i innymi zabezpieczeniami ale tyle tego syfu idzie w zime na asfalt ze sam asfalt sie poddaje bo dziury z roku na rok coraz więcej, wiem 202 i 210 mają już 20 lat ale no chcielibyśmy sprawdzić ciut nowszego mercedesa. Nawet z tego co wiem w 203 i 211 mają czujnik ustawienia zbieżności także liczę się z takimi rzeczami heh
adikis, no właśnie tak widzę, że 203 mniej rdzewieje gdzieś tam tylko dolne ranty i nadkola to tak w sumie jak w rodzinnym Passacie B5 polift lekko gdzieś tam wyskoczyło w tych miejscach ale było to zrobione i po roku znowu gdzie nie gdzie się pojawiło ale bez jakiś purchli jak to czasem bywało w 202 czy 210. Audi w sumie też gnije i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej
Potencjalny kandydat: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=259844667&categories=EstateCar&cn=DE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&gn=51515%2C+K%C3%BCrten%2C+Nordrhein-Westfalen&isSearchRequest=true&ll=51.0489965%2C7.2499212&makeModelVariant1.makeId=17200&maxPrice=3500&minPrice=2500&pageNumber=3&rd=40&scopeId=C&searchId=45bb7669-8d71-4986-80aa-648dac200ab3 no dolne drzwi kierowcy to rudy już imprezuje ale po za tym chyba całkiem przyzwoity. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
Ostatnio zmieniony przez BIZONIK5 6 Maj 2018, 23:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 6 Maj 2018, 23:33
|
|
|
W sumie najważniejsze pytanie czy S203, S211 oraz S204 mają wszystkie modele na tyle NIVO? tak jak to chyba bywalo w S210 |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 06:27
|
|
|
BIZONIK5, bierz w211
Mialem ten sam temat na poczatku roku. Chcialem w203 ale tata doradzil mi w211 i jestem bardzo zadowolony. Jazda, wyciszenie to bajka.
W204 tez jezdzilem i ogladalem... Mercedes z wnetrzem opla.. Nie dziekuje. Jak wsiadlem to w ogole nie czulem sie jak w MB. Choc z zewnatrz sa dosc atrakcyjne to wnetrze rozczarowuje. |
_________________ Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/
W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003
EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 10:39
|
|
|
S211.
Chyba, że jesteś średniego wzrostu i bagażnik w C klasie Ci starczy to 204.
300zl to teraz żaden wydatek w nowszym Mercedesie. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 14:48
|
|
|
polofix napisał/a: | Jeśli go ktoś wymienił, to z Bogiem sprawa. Jeśli nie, to 12tys wymiana |
http://allegro.pl/mercede...7330218946.html
czyli robocizna pochłonie pozostałe 11600zł ? chyba żartujesz?
Nie lubie jak ktoś wproawdza w bład.
silnik ma też wadliwe nastwniki faz rozrzadu, wszyscy straszą kosztem 1000zł/sztuka hymm
ja płąciłem w ASO 140zł za sztukę a wymiana zajmuje max 10-15 minut jeśli masz dwie lewe ręce.
polofix napisał/a: | upując W203/W204/W211 naprawy trzeba liczyć w tysiącach. | Jakie naprawy ?
w211 SBC a poza tym ? uszczlekę pod głowica ? cena jak w202, hymm tarcze i klocki ? ceny podobne.
zawieszenie przód ? w zasadzie to samo bo masz droższy amortyzator ale tansze wahacze.
nie róbmy znowu takiego super auta z tego w204 czy 211 nie jest to ekskluzywny towar a 203 którego konstrykcja ma 18lat już w ogóle nie porywa.
Nikt nie zadał pytania ILE MASZ NA TO KASY ? chodzi mi o zakup. Potem licz sie z kosztami jak w kazdym innym dieslu/benzynie czy też jak w każdym innym zawieszeniu. są drogie oryginały i tanie zamienniki.
a jak CI się coś sypnie to pomysl ile oszczedziłeś na lakierniku względem w202 czy w210 i wydaj z przyjmnoscią kase na nową turbinę czy komplet wahaczy
wiem co mowie, miałem 203/209/204 nie miałem 211 wiec nic o nim nie napisze.
203 i 204 to po prostu mniej wyeksploatowana 202 moim skromnym zdaniem. jesli wydasz wiecej to rzadziej i tyle. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
thepaniq
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Gru 2016 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 15:50
|
|
|
wczoraj mialem okazje sie przejechac w204 i mam strasznie mieszane uczucia, z jednej strony to auto wydaje sie byc ciasniejsze w srodku niz w202 i wnetrze jest troche... tandetne? ale znowu komfort jest odczuwalnie lepszy niz w w202, tyle, ze znowu idac tym tropem i porownujac w204 do w211 to w E klasie komfort znowu bedzie znaczaco lepszy a i miejsca wiecej
dla mnie wybor z tej trojki oczywisty - S211 |
_________________ '03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111
EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682 |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 7 Maj 2018, 17:22
|
|
|
TraczU, S203 myslalem znalezc do 20 000 zl, za S211 25 000 zl czy S204 30 000 zl bo wiadomo trzeba liczyc na wydatki po zakupie bo na pewno cos wyskoczy. Obawiam sie ze w tej kasie to 204 nie znajde w przyzwoitym stanie. Ceny w DE sa rozne ale tak do 6tys euro da sie chyba znalezc zadbany egzemplarz 203 czy 211. Panowie czy kombiaki te maja NIVO? Z tymi naprawami to naprawde roznie bywa 1000 zl za naprawe mozna wydac nawet przy 202 czy 210. |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|