Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:58 |
Świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
tomekcuba84
C250D
Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 19 Skąd: Kutno/łódzkie
|
Wysłany: 16 Marzec 2008, 11:28
|
|
|
kontrolkasie swieci po przekreceniu kluczyka.gasnie kontrolka czekam 5 sekund odpalam.zaczyna zucac obrotami. pozniej jest ok.jak odpale silnik to kontrolka swiec zarowych nie zaswieca sie tak wiec wiem ze niby swiece sa dobre.no ale problem tkwi. przejcie pradu stego co mi mechanik powiedzial na swiece jest.
[ Dodano: 16 Marzec 2008, 10:41 ]
mozliwe moze byc to ze swiece sa slabe ale nie spalone do konca i dlatego kontrolka po odpaleniu silnika sie nie zaswieca?????
Boje sie szczerze o wymiane swiec.
Moj to c250D automat 20v i z tego co wiem to ma swiece olowkowe czyli ciezkie w wymianie bo potrafia sie ukrecic????
Podobno jest preparat wspomagajacy odkrecanie aluminium. warto go zastosowac???
Jakie swiece polecacie do mojego Mieczyslawa i jaki jest symbol katalogowy zamienikow czy tez orginalow no i cena.
wiadomo chcialo by si kupic tanie a dobre. Ale dbam o niego i wole kupic raz a porzadnie.
Mialem 190 to mozna by powiedziec ze byla lepiej serwisowana niz w serwise nie obrazajac oczywiscie serwisu
Pozdrawiam wszystkich i dziekuje z gory za fachowe porady |
_________________ C250D WDB2021251A265950 95rok automat |
|
|
|
|
borys
borys
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 27 Marzec 2008, 17:06
|
|
|
szukając dzisiaj informacji na temat świec żarowych ( czeka mnie wymiana )
trafilem na taką oto stronkę - myślę że komus może się przydać
http://www.autoraid.ru/ca...oges/NGK_GP.pdf |
_________________ C200 2,2cdi esprit 99 |
|
|
|
|
guciu69
Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 139 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2008, 14:28
|
|
|
a co sądzicie o świecach NGK D-Power? |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2008, 14:36
|
|
|
guciu69 napisał/a: | a co sądzicie o świecach NGK D-Power? |
nie mam o nich dobrego zdania(po wymianie na nowe dalej swiecila sie kontrolka ze jakas jest spalona wiec wymienilem na beru i jest ok) wymien wiec na beru i bedzie git a nie na jakies wynalazki typu ngk |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
123kicek
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Październik 2008, 20:30
|
|
|
koledzy mnie też czeka wymiana świec żarowych, już nawet zakupiłem takowe firmy CHAMPION gość w sklepie pokazywał mi certyfikat że właśnie świece tej firmy poleca mercedes, tylko że ja jestem w w belgi ale moje pytanie jest takie: w książce sam naprawiam pisze iż świece należy wkręcać kluczem dynamometrycznym z określoną siła, ja takiego klucza nie posiadam i boje się aby nie ukręcić świecy; jak wy wkręcaliście u siebie?
aha i jeszcze jedno czy zawsze odkręcacie oprócz tego przewodu poprzecznego również kolektor, bo w książce piszą o samym przewodzie poprzecznym
pozdrawiam
[ Dodano: 22 Październik 2008, 15:14 ]
jeszcze jedno pytanie ponieważ jestem w belgi to tutaj każdy mechanik chce co najmniej 150 euro za wymianę, sam nie mam gdzie tego zrobić ani czasu i moje pytanie jest takie czy z taka nie sprawna świecą można jeździć? Pytam ponieważ za kilka tyg jadę do Polski i tam chce to wymienić.A silnik jaki mam to 2.2D |
|
|
|
|
TAQ
sto(L)ica
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1872 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Listopad 2008, 12:51
|
|
|
podczepie sie do tematu.. pytanie mam takie... czy przekaźnik od kazdego w202 bedzie pasował do 2.2 D? Bo musze kupić a nie wiem czy jest różnica między przekaźnikami od np CDI czy TD ? |
_________________
Przyhamuj mordę i nie gadaj więcej nic
I niechaj każdy wie: kto na nas szarpie się,
To zara bokiem mu to wyjdzie - może nie?
Na Warszawiaka nie ma cwaniaka -
Chcesz z nami zacząć to se trumnę wcześniej kup |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 6 Listopad 2008, 13:48
|
|
|
123kicek napisał/a: | aha i jeszcze jedno czy zawsze odkręcacie oprócz tego przewodu poprzecznego również kolektor, bo w książce piszą o samym przewodzie poprzecznym
pozdrawiam |
musisz odkrecic by miec lepsze dojscie do wszystkich swiec. by nie ukrecic swiecy uzywaj chinskich kluczy bo wczesniej one sie poddadza niz swieca dobra wracajac do tematu jest super srodek do odkrecania zapieczonych polaczen np swiec nazywa sie on LIQUI MOLY Odrdzewiacz z efektem zimnego szoku(http://moto.allegro.pl/item472715553_liqui_moly_odrdzewiacz_z_efektem_zimnego_szoku.html) jest poprostu niezawodny za kazdym razem jak nie moglem odkrecic swiecy z pomoca niego udaje sie . oczywiscie okrecamy swiece na cieplym silniku.
ja ostatnio caly dzien odkrecalem swiece zapieczona wiec wytrwalosci zycze no i wspomagania |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Listopad 2008, 19:08
|
|
|
makawel napisał/a: | musisz odkrecic by miec lepsze dojscie do wszystkich swiec. by nie ukrecic swiecy |
Tym bardziej jesli robisz to po raz pierwszy - powodzenia |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
123kicek
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Listopad 2008, 19:34
|
|
|
dzięki koledzy, ale zanim się dobrze za to zabrałem wyskoczył problem z pierwszą swiecą, mianowicie chyba poprzedni właściciel chciał je wymienić bo gniazdo na klucz na świecy jest obrobione i nie można jej wykręcić, byłem tu u mechanika (Belgia) i powiedzieli mi minimum 200 euro za wymianę z taką świecą, dla jasności powiem, że nie było to ASO tylko zwykły warsztat, za tydzień będę w Polsce i się tym zajmę. Wiecie może ile taka wymiana może kosztować w ASO, lum może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika z okolic Lublina? |
|
|
|
|
apurc
C 200 CDI
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 46 Skąd: Włodawa
|
Wysłany: 13 Grudzień 2008, 19:52
|
|
|
Sytuacja podobna do waszej. Po odpaleniu auta przez ok 1min. paliła mi się kontrolka świec żarowych. Więc wymieniłem tą spaloną na nową. Po wymianie na nową (NGK) ku mojemu zdziwieniu kontrolka już nie gasła po 1 min. świeciła cały czas.
Koleś powiedział, że to może dlatego że nie wymieniłem wszystkich. Więc wymieniłem wszystkie. I co? oprócz tego że dalej się świeci to jeszcze do tego wariuje przekaźnik. Słychać jak się załącza ok 3-4 razy. Kolega MAKAWEL pisze że to wina świec. Czy oby na pewno?????? Nowe świece wymienić na nowe:))) |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Grudzień 2008, 20:13
|
|
|
apurc napisał/a: | Sytuacja podobna do waszej. Po odpaleniu auta przez ok 1min. paliła mi się kontrolka świec żarowych. Więc wymieniłem tą spaloną na nową. Po wymianie na nową (NGK) ku mojemu zdziwieniu kontrolka już nie gasła po 1 min. świeciła cały czas.
Koleś powiedział, że to może dlatego że nie wymieniłem wszystkich. Więc wymieniłem wszystkie. I co? oprócz tego że dalej się świeci to jeszcze do tego wariuje przekaźnik. Słychać jak się załącza ok 3-4 razy. Kolega MAKAWEL pisze że to wina świec. Czy oby na pewno?????? Nowe świece wymienić na nowe:))) |
Niekoniecznie, winą może być obarczony przekaźnik grzania świec - gdy styki są już nieco wypalone, bądź elektromagnes czy jak się nazywa to co tam siedzi nie ma pierwotnej mocy może sie tak dziać. Miałem tak w Vito, pomogło podoginanie, podszlifowanie i generalnie czyszczenie Fakt faktem, kontrolka w ogóle mi sie nie zapalała. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 13 Grudzień 2008, 21:39
|
|
|
Prawidłowa procedura wymiany świec (świecy) w tym modelu obejmuje kasowanie błędu w sterowniku. Bez tego kontrolka zazwyczaj świeci dalej - choć po pewnym czasie powinna przejść w tryb pracy prawidłowej. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Grudzień 2008, 11:04
|
|
|
Gerri napisał/a: | Prawidłowa procedura wymiany świec (świecy) w tym modelu obejmuje kasowanie błędu w sterowniku. Bez tego kontrolka zazwyczaj świeci dalej - choć po pewnym czasie powinna przejść w tryb pracy prawidłowej. |
Cieszę się, że mam benzyne... |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 14 Grudzień 2008, 17:36
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Gerri napisał/a: | Prawidłowa procedura wymiany świec (świecy) w tym modelu obejmuje kasowanie błędu w sterowniku. Bez tego kontrolka zazwyczaj świeci dalej - choć po pewnym czasie powinna przejść w tryb pracy prawidłowej. |
Cieszę się, że mam benzyne... |
Tak, tak... Świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, cewki |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Grudzień 2008, 21:07
|
|
|
Daniel napisał/a: | Tak, tak... Świece zapłonowe, przewody wysokiego napięcia, cewki |
Owszem, ale to już inny temat Nie ma iskry - auto nie działa, jak diesel nie chce zapalić to juz robi się kosztowniej |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|