|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Brak mocy 2.2 cdi |
Autor |
Wiadomość |
Jacek S
Jacek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Nowa Wieś Wielka
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2017, 11:55
|
|
|
Może trzeba odkręcić osłonę kolumny kierowniczej i zobaczyć czy wężyk od regulacji świateł nie jest uszkodzony??? |
|
|
|
|
KBK
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 65 Skąd: ok. Płocka
|
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 18:11
|
|
|
Nieszczelność przy klapkach w ssący |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16 Lipiec 2017, 18:23
|
|
|
KBK napisał/a: | Nieszczelność przy klapkach w ssący |
To może na "gruszka" się rozleciała?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
heretyk12
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 14 Skąd: WAW
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2021, 23:39
|
|
|
Dobra minęły 4 lata i teraz ja mam podobne objawy. Silnik 220CDI. Pojechalem w trase. Wczoraj jadąc autostrada po około 0,5h i przejechaniu pewnie jakiś 50km nastąpiła nagła utrata mocy i max 2800obr. żadnych innych objawów, niepokojacych dźwięków czy świecących kontrolek.
Gdy dojechałem na miejsce sprawdziłem organoleptycznie czy wszystkie wężyki od EGR sa na miejscu. Sterowanie wysokością swiatel dziala choc obniżając/podwyższając slychac jakby uchodziło powietrze przy przełączaniu Przy przelaczniku/kratce z nawiewem, ale nie wiem czy nie było tak zawsze? jak troche odpocznie to sytuacja identyczna. Tak z 50km jedzie normalnie i znowu wlacza sie tryb awaryjny. Nadal jestem poza domem, więc możliwości mam ograniczone, ale od czego zacząć? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2021, 10:10
|
|
|
Witam
Jak przeczytałeś wyżej wszystkie przewody podciśnienia do sprawdzenia. Oba zaworki podciśnienie do sprawdzenia również elektrycznie - one są umieszczone po bokach chłodnicy. Do sprawdzenia sterowanie klapkami w kolektorze dolotowym. Oczywiście do sprawdzenia obwód na turbinie. A ja dodatkowo sprawdziłbym te cienkie rureczki od reflektorów. Jeżeli EGR jest podłączony do podciśnienia trzeba sprawdzić czy siłownik nie puszcza.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
RemkoK
S220 CDI
Dołączył: 04 Lip 2021 Posty: 38 Skąd: Sieklówka
|
Wysłany: 2 Sierpień 2021, 23:01
|
|
|
Znalazłem ciekawy filmik na YT, jedynie trzeba sobie z angielskiego przetłumaczyć - chyba, że ktoś rozumie z ruskiego 😉.
https://youtu.be/E0_RwXGUcIg
PS. U mnie też silnik jakby miał nie tą moc co powinien. Do tego przy rozpędzaniu lub pod obciążeniem dymi na czarno (zwykle na 2 i 3 biegu).
Gdy utrzymuje obroty na poziomie 2.2 albo 2.5 tyś. to górkę pokona w miarę. Ale nie daj Panie się zadziadować i nie wziąć rozpędu... bądź też rozpędzić i wrzucić większy bieg... Efekt jest taki, że silnik nie zwiększa obrotów lub bardzo ospale przyspiesza.
2.2 cdi z 92kW mocy powinien raczej przyspieszać jak wariat... |
|
|
|
|
Frytejro
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 5 Sierpień 2021, 11:06
|
|
|
Witam. teraz i ja mam problem z wbijającym się trybem awaryjnym ma 5 biegu. Co ciekawe wlazi on tylko na autostradzie w 80% przypadków. po miescie, czy obwodnicy jeszcze ani razu się nie pojawił...
doczytałem tutaj, ze to mogą być klapki w kolektorze, erg, podciśnienia.. doczytałem tez ze klapki w 220cdi sa sterowane pneumatycznie gruszką a nie elektrycznie tak ?
przewertowałem forum, ale nie znalazłem nigdzie schematów podcisnień. Czy ktoś ma gdzies schemat bym wiedział co i jak ma być i z czym połączone?
kolejna sprawa - na scianie grodziowej po prawej stronie przy serwie jest jakiś zawór elektroniczno pneumatyczny połączony z kolektorem - do czego on służy ?
@Daniel, miałeś zrobić jakas obszrna rozpiske z wartościami podcisnien.. waku to ja mam , ale jakie maja być wartości ? |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 5 Sierpień 2021, 20:55
|
|
|
Jeśli masz silnik om646 i ma DPF, to znaczy, że masz klapki w kolektorze ssącym. Klapki są sterowane elektrycznie. |
|
|
|
|
Frytejro
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 5 Sierpień 2021, 22:25
|
|
|
Nie, mam 220cdi 102 KM czyli om611 |
|
|
|
|
RemkoK
S220 CDI
Dołączył: 04 Lip 2021 Posty: 38 Skąd: Sieklówka
|
Wysłany: 5 Sierpień 2021, 22:42
|
|
|
Frytejro napisał/a: | Witam. teraz i ja mam problem z wbijającym się trybem awaryjnym ma 5 biegu. Co ciekawe wlazi on tylko na autostradzie w 80% przypadków. po miescie, czy obwodnicy jeszcze ani razu się nie pojawił...
doczytałem tutaj, ze to mogą być klapki w kolektorze, erg, podciśnienia.. doczytałem tez ze klapki w 220cdi sa sterowane pneumatycznie gruszką a nie elektrycznie tak ?
przewertowałem forum, ale nie znalazłem nigdzie schematów podcisnień. Czy ktoś ma gdzies schemat bym wiedział co i jak ma być i z czym połączone?
kolejna sprawa - na scianie grodziowej po prawej stronie przy serwie jest jakiś zawór elektroniczno pneumatyczny połączony z kolektorem - do czego on służy ?
@Daniel, miałeś zrobić jakas obszrna rozpiske z wartościami podcisnien.. waku to ja mam , ale jakie maja być wartości ? |
Tryb awaryjny raczej niewiele ma wspólnego z jazdą na takim, czy innym biegu. Nie widzę związku jeśli chodzi o manualną skrzynię biegów.
Zaworów i czujników jest trochę więcej niż ten na ścianie grodziowej.
Jest przepływka na rurze od filtra pow. do turbiny, jest czujka doładowania na rurze od intercoolera do kolektora ssącego, są dwa elektrozawory na krańcach chłodnicy.
Na początek radzìłbym Ci sprawdzić stan gumowych wężyków (właśnie tych od podciśnienia), warto byłoby też wypìąć z serwa ten cienki przewodzik podciśnienia i ręczna pompką podciśnieniową sprawdzić szczelność układu. Warto podpiąć też autko pod kompiuter i zobaczyć co "wypluje".
PS. Ja też mam problem z trybem awaryjnym, więc sytuacja rozwojową...
Może silnik trochę nowszy, bo ja mam OM 611, jednak czujniki podobne.
https://youtu.be/rwXMo7m5sWk Warto je sprawdzić i wyczyścić |
Ostatnio zmieniony przez RemkoK 9 Sierpień 2021, 22:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Frytejro
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 9 Sierpień 2021, 08:31
|
|
|
RemkoK napisał/a: | Tryb awaryjny raczej niewiele ma wspólnego z jazdą na takim, czy innym biegu. Nie widzę związku jeśli chodzi o manualną skrzynię biegów.
Zaworów i czujników jest trochę więcej niż ten na ścianie urodzinowej.
Jest przepływka na rurze od filtra pow. do turbiny, jest czujka doładowania na rurze od intercoolera do kolektora ssącego, są dwa elektrozawory na krańcach chłodnicy.
Na początek radzìłbym Ci sprawdzić stan gumowych wężyków (właśnie tych od podciśnienia), warto byłoby też wypìąć z serwa ten cienki przewodzik podciśnienia i ręczna pompką podciśnieniową sprawdzić szczelność układu. Warto podpiąć też autko pod kompiuter i zobaczyć co "wypluje".
PS. Ja też mam problem z trybem awaryjnym, więc sytuacja rozwojową... |
A czytales ten watek czy tak sobie piszesz ? ja związek widze - jezdzac po miescie czy obwodnicy, czy na krajówce auto jeździ normlanie i kreci się normlanie. Tryb awaryjny potrafi się załączyć dopiero na 5 biegu na autostradzie. Wtedy logiczne jest ze tryb ten jest na każdym biegu przeważnie do wyłączenia samochodu.
To ze zaworów i czujników jest więcej to ja dobrze wiem, ja po prostu pytam o ten jeden konkretny na scianie grodziowej - za co on odpowiada
Zapytalem o schemat podcisnien by wlasnie sprawdzić czy wszystko jest poprawnie pospinane. bo jak słusznie zauwazyles zarówno zaworków jak i wężyków jest więcej niż jeden, samo dmuchanie w wężyk od serwo nic mi nie da bo to nie wykryje poprawności podłączenia. 2 dziury w podcisnieniach zlokalizowałem bo swiatła mi nie działały. W każdym razie bez schematu to szkoda czasu
Na kompie byłem i wypluło błąd turbo |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 9 Sierpień 2021, 10:21
|
|
|
[quote="Frytejro"] RemkoK napisał/a: |
Na kompie byłem i wypluło błąd turbo |
Jeżeli silnik przechodzi w tryb awaryjny czyli z reguły kręcie do 3000 obrotów a komputer pokazuje błąd turbiny to odpowiedź już masz. Co nie znaczy, że uszkodzona jest turbina. Dlatego najpierw sprawdź wszystko w obwodzie podciśnienia na silniku. Schemat wcale nie jest potrzebny. Wystarczy jak prześledzisz te czarne rureczki i sprawdzisz elektrozaworki. W drugiej kolejności możesz sprawdzić to 'coś" co jest wkręcone w turbinę.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
RemkoK
S220 CDI
Dołączył: 04 Lip 2021 Posty: 38 Skąd: Sieklówka
|
Wysłany: 9 Sierpień 2021, 23:08
|
|
|
Śledzę ten wątek na bieżąco, śledzę też na YT filmiki, które mnie przynajmniej trochę naprowadziły gdzie, co i jak sprawdzić ewentualnie wyczyścić. Chciałem pomóc, trudno nie wyszło... |
|
|
|
|
Frytejro
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2017 Posty: 25 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10 Sierpień 2021, 10:11
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Dlatego najpierw sprawdź wszystko w obwodzie podciśnienia na silniku. Schemat wcale nie jest potrzebny. Wystarczy jak prześledzisz te czarne rureczki |
No widzisz.. popatrz, a u mnie jest masa białych rureczek i fioletowe, czarnych jest tylko kilka i ida do egr a nie do turbiny. Odpowiedzi nie mam, bo to turbina upustowa mechaniczna. Ona nijak nie może wywalić błędu sama z siebie, a osprzęt wokół niej. Dlatego na start poszedł wlasnie zawór od "tego czegoś" - bo "to coś" jest sprawne , nic nie pomoglo, nieszczelność w światłach wyeliminowałem i poki co tryb pojawil się tylko raz w deszczu, wiec może to cos z wiązka, bo w normlany dzien normalnie auto jeździ. Co więcej ten tryb jest losowy i jak napisałem, pojawia się na autostradzie ale nie regularnie, teraz na 4 wyjazdy nie pojawil się ani raz.
A co do podcisnien Mercedesami jezdze i naprawiam od 2007 roku i nieraz widziałem takie cyrki w podcisnieniach, ze pomysł by robic wszystko bez schematu jest pomysłem młodych gniewnych.
Mając schemat mogę sobie spiąc chociażby "to cos" na krótko poomijac wszelkiej masci zawory i "puscic" silnik luzem
Przykładowo zauwazylem ostatnio, ze i klapki w kolektorze stoją i egr stoi i klapka egr tez stoi. I stało to odkad auto mam, czyli 4 lata, a tryb zaczal wywalać dopiero teraz, kiedyś raz na rok. Nie wiem zatem czy to wszystko stoi w trybie otwartym bo ktoś wcześniej cos pokabinował. Nie wiem tez, bo czekam na tryb awryjny i zerkne czy wastgate puszcza w tym trybie.
RemkoK napisał/a: | Śledzę ten wątek na bieżąco, śledzę też na YT filmiki, które mnie przynajmniej trochę naprowadziły gdzie, co i jak sprawdzić ewentualnie wyczyścić. Chciałem pomóc, trudno nie wyszło... |
Ale w czym pomogles? Napisałes dokładnie to co wiem, ja pytam o konkrety. Zapytalem tylko o schemat i 1 zawór by się nie gimnastykować zczytujac numer i szukając w necie.. myslalem ze to proste pytanie i tutaj uzyskam odpowiedz. |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10 Sierpień 2021, 10:44
|
|
|
Kol. Frytejro, żaden komputer nie powie Ci, że akurat uszkodzony jest ten element. Komputer powie Ci w którym obwodzie jest awaria. Również nikt Ci konkretnie nie odpowie na zadane przez Ciebie pytanie. Chociażby dlatego, że nikt Twojego samochodu nie widzi - być może ktoś tu na forum posiada szklaną kulę ale w to wątpie. A schemat nie wiem czy w ogóle taki istnieje. Jest to tak banalna rzecz, ze nikt tego nie rozrysował.
Skoro zauważyłeś pewne nieprawidłowe symptomy to je sprawdź. Skoro już wiesz, że coś dzieje z klapkami i egr to je na chwilę "wyłącz" odłączając przewody. Możesz też sprawdzić ten zworek do którego są podłączone.
Każdy kto ma taki samochód spotkał się już z takimi problemami i pierwsze co robił to sprawdzał cały obwód podciśnienia. A w takim obwodzie trzeba sprawdzić oprócz samych rurek i ich połączeń zaworki pod względem elektrycznym. Bardzo często zdarza się tak, że styki tych zaworków po prostu śniedzieją. Ewentualnie ulegają uszkodzeniu. I to też można sprawdzić.
Tak jak pisałem wyżej nie domagaj się aby ktoś Ci wskazał, że dokładnie ten a nie inny element jest uszkodzony. A skoro naprawiasz takie samochody od 2007 roku to budowę układu podciśnienia powinieneś znać na pamięć. Dlatego pytam w czym masz problem? Przez ten czas gdy bijesz pianę tu na forum dawno byś wyjął kolektor i wyeliminował te klapki oraz naprawił to podciśnienie. I jeszcze jedno komputer nie naprawi Ci samochodu.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,157 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|