Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Świece |
Autor |
Wiadomość |
JB
JB
Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 114 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 14:42 Świece
|
|
|
Witam. Ostatnio usłyszałem u jednego z mechaników, że świece żarowe należy co jakiś czas (chyba podał 30 tys km) wymieniać - mimo że są jeszcze dobre. Wprawdzie powiedział że nie trzeba ich wymieniac, ale wykręcać, ale skoro już wykręcamy to możnaby je wymienić. A trzeba tak robić bo podobno często zdarza sie że zapiekają sie na gwincie i wtedy trzeba trzeba ściagać cała głowicę czy cos tam (nie znam się).
Czy rzeczywiście tak jest? |
_________________ JB
Mercedes C 220 CDI Elegance, 1999r.
Inowrocław |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 17:45
|
|
|
chyba pomyliles swiece zarowe z zaplonowymi
albo twoj mechanik - ktorys z was sie myli |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:24 Re: Świece
|
|
|
JB napisał/a: | Czy rzeczywiście tak jest? |
Tak rzeczywiście jest. To znana przypadłość CDI ekspoloatowanych na złej jakości paliwie. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:29 Re: Świece
|
|
|
sewan napisał/a: | JB napisał/a: | Czy rzeczywiście tak jest? |
Tak rzeczywiście jest. To znana przypadłość CDI ekspoloatowanych na złej jakości paliwie. |
co ty za rzeczy opowiadasz? co ma kiepskiej jakosci paliwo do swiec zarowych?? ja rozumiem, ze wtryskiwacze moga cierpiec, ale swiece zarowe..... to jakas ciekawostka |
|
|
|
|
pytka
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 10 Skąd: Tczewowo
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 19:21
|
|
|
ja tez watpie ze to od lipnego paliwa ja własnie kupiłem w202 220D z rajchu i okazało sie ze rano ciezko pali ! Diagnoza 3 zjarane swiece tylko problem jest w tym ze mechanik nie mógł odkręcic swiec i nie podjął się wymiany nie wiem co robic ?? bał sie ze ukręci gint i trza by było cała głowicę odkręcac! w sobote zabierze sie za to moj kuzyn mechanik tylko nie bardzo dokładnie wiem jaki model swiec ja chce kupic Beru lub ngk tylko mam merca z 10.1995r i wszedzie w sklepach nie bardzo wiedzą jaki model może ktoś z was zakładał takie swiece w aucie i zna dokładny model swiec?? z góry dzieki pozdro |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 19:51
|
|
|
Daniel, ma to do rzeczy, że złe paliwo (i niska temperatura spalania) powoduje powstawanie dużych ilości nagaru, który potrafi "zespawać" świecę z głowicą. Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 20:22
|
|
|
Poniżej gwintu świecy (bliżej komory spalania) jest stożek uszczelniający. Jeżeli to połączenie z głowicą jest szczelne - to nic się nie zespawa.
Tendencje do złego wykręcania mają zwłaszcza świece podłej jakości - gwint i stożek jest źle obrobiony (nierówny, porowaty) i powstają "miniprzedmuchy" doprowadzające do zapiekania się i związanych z tym problemów.
Do montażu świec jest specjalnie dedykowany przez "Mercedesa" smar białego koloru w znacznym stopniu redukujący problem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 20:24
|
|
|
sewan napisał/a: | Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji |
Dotyczy to również starszych silników (nie CDI)? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 11:33
|
|
|
Gomezio napisał/a: | sewan napisał/a: | Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji |
Dotyczy to również starszych silników (nie CDI)? |
kiedys slyszalem o problemach z wykrecaniem swiec w cdi - nawet przypadkiem ogladalem film w jaki sposob mozna zregenerowac zerwany gwint w glowicy. ja to wszystko rozumiem - zerwane gwinty juz sie zdarzaly w starych fiatach itp.
natomiast kojarzenie tego problemu z kiepskiej jakosci ON jest moim zdaniem bardzo mocno naciagane - tym bardziej, ze problem ten jest znany w Niemczech a tam raczej nie ma kiepskiej jakosci ON
tym bardziej nie spotkalem sie z tym problemem w starszych silnikach
co do filmu - probowalem go szukac przezd chwila, nie udalo mi sie go znalezc. bede probowal jeszcze
[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 11:35 ]
Gerri napisał/a: | Poniżej gwintu świecy (bliżej komory spalania) jest stożek uszczelniający. Jeżeli to połączenie z głowicą jest szczelne - to nic się nie zespawa.
Tendencje do złego wykręcania mają zwłaszcza świece podłej jakości - gwint i stożek jest źle obrobiony (nierówny, porowaty) i powstają "miniprzedmuchy" doprowadzające do zapiekania się i związanych z tym problemów.
Do montażu świec jest specjalnie dedykowany przez "Mercedesa" smar białego koloru w znacznym stopniu redukujący problem. |
o kupowaniu marnej jakosci czesci do MB pisalem juz wczesniej - jest to kolejny przyklad jak mozna sobie zniszczyc silnik oszczedzajac pare zlotych
[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 13:58 ]
niestety ponownie sprobowalem poszukac tego filmiku o regeneracji gwintu w glowicy i nie znalazlem....
natomiast uwazam, ze "profilaktyczne" wykrecanie swiec zarowych jest pozbawione sensu. jezeli juz ktos chce zadbac o swoja glowice i wymienia swiece zarowe, poniewaz sa uszkodzone, to niech stosuje sie do zalecen producenta oraz wkreca swiece z ODPOWIEDNIM momentem obrotowym, czyli nalezy uzywac klucza dynamometrycznego, tak jak przy montazu glowicy (mam nadzieje, ze tak robicie) |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 07:17
|
|
|
świece najlepiej wykręcać na gorącym silniku i nie dotyczy to tylko cdi ale jak ktoś wcześniej napisal również starszych modeli |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:47
|
|
|
Witam. Zastanawiam się czy faktyczni elepiej wykrecac na ciepłym silniku? Czytałem gdzieś na forum, że do odkręcania świec żarowych warto stosowac spray zmrażający, który obniży tem. świecy, a dzięki temu ułatwi odkręcanie. Pamiętajmy o rozszerzalności temperaturowej. Na moje to im cieplejsza świeca tym "większa" |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 11:44
|
|
|
searlon napisał/a: | Pamiętajmy o rozszerzalności temperaturowej. |
Ale też o wymianie ciepła przez poszczególne metale |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 12:12
|
|
|
hmmm więc jak jest lepiej w końcu? Na ciepłym czy na zimnym? |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 14:32
|
|
|
searlon napisał/a: | hmmm więc jak jest lepiej w końcu? Na ciepłym czy na zimnym? |
Świece wykręca się na ciepłym silniku. Wynika to z różnic rozszerzalności cieplnej materiału głowicy (aluminium) i świecy (nie aluminium). |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 17:02
|
|
|
Hmm nie wiem jak to jest ale moj mechanik zawsze jak wykreca wtryski czy swiece robi to na zimnym silniku bo jego zdaniem tak jest lepiej. Czasami wlasnie jak komus sie spieszy i nie moze zostawic auta zeby ostyglo to stosuje srodek o ktorym napisal searlon.
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
|