|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Przemek 12 Styczeń 2012, 17:08 |
Wymiana akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 15:22
|
|
|
topol napisał/a: | Daniel, mają o tyle, że tyłkogrzanie jest używane zimą, zazwyczaj zaraz po ruszeniu, i w ekstremalnej sytuacji mogłoby prądu braknąć jak dołożysz światła, radio i cała masa innej elektryki siedzącej w samochodzie...
A skoro VIN pokazuje 100Ah, to nie jest to bez powodu.... Jakby nie patrzeć Niemcy liczyć potrafią...
Gomezio, moja Hilda od nowości jeżdziła w Bawarii.... |
ja zdaje sobie sprawe jaki jest problem... ale mimo wszystko 100Ah..... nadal wydaje mi sie, ze jest to sporo. ale z niemieckimi inzynierami dyskutowac nie zamierzam skoro obliczyli, ze tak ma byc, to niech tak bedzie
100Ah - tanio nie beddzie |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 22:50
|
|
|
Daniel, po prawdzie, sam się za głowę złapałem pamiętam, że w Rekordzie 2,3 TD było 2x44Ah, a moja Carina 1,6 miała 40Ah, ale tam nie było tzw. "elektryki" itd.
no nie będzie, nie będzie... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 23:07
|
|
|
A może mi ktoś po moim vin'ie sprawdzić jaki powinienem mieć aku, bo się motam z tym EPC i nic tam nie kumum pa ruski.
Z góry dzięki. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 23:28
|
|
|
adurweb, 62 Ah. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2008, 07:59
|
|
|
topol napisał/a: | adurweb, 62 Ah. |
chociaz ktos ma akumulator za male pieniadze
[ Dodano: 25 Kwiecień 2008, 15:09 ]
topol napisał/a: | Daniel, po prawdzie, sam się za głowę złapałem pamiętam, że w Rekordzie 2,3 TD było 2x44Ah, a moja Carina 1,6 miała 40Ah, ale tam nie było tzw. "elektryki" itd.
no nie będzie, nie będzie... |
jak kupowalem kiedys akumulator do mojego samochodu (88Ah), to w jego specyfikacji technicznej bylo napisane ze jest stosowany w s-klasse model w140 lub pozniejszy, nie pamietam juz dokladnie. dodam tylko , ze byl to aku warty
i teraz dygresja - skoro MB przewiduje w swoim sztandarowym samochodzie, ktory ma nieporownywalnie wiekszy silnik i ilosc odbiornikow elektrycznych od twojego samochodu aku o pojemnosci 88Ah, to dlaczego w twoim modelu ma byc 100Ah.......
ktos wczesniej napisal, ze ma 62 - uwazam, ze taki tez powinienes miec. ale podobno vin nie klamie no chyba, ze ten ruski sie myli |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2008, 19:20
|
|
|
Czemu mam taki malutki? |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2008, 23:33
|
|
|
Daniel napisał/a: | to dlaczego w twoim modelu ma byc 100Ah....... |
Wiele aut na rynek skandynawski, to tak miało. Inne auta również. Za tym jednak idzie alternator, a raczej jego regulator napięcia, o podwyższonej wydajności prądowej... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2008, 23:46
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 22:06
|
|
|
grucha383 napisał/a: | A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? U mnie też z Vinu wyszło 100Ah |
objawiac sie moze tym, ze w nocy krasnoludki zabieraja troche energii z akumulatora, po to by go zabezpieczyc przed przeladowaniem.... to jest bardzo powazna sprawa - nie nalezy w nocy zagladac do samochodu - to moze sploszyc krasnoludki. a jezeli tak sie stanie, to akumulator moze eksplodowac lub ewentualnie moze sie spalic serwer www.detali.ru - nigdy nie wiadomo co i jak zareaguje
w kazdym badz razie sprawa jest powazna i niepowinna byc lekcewazona |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 23:59
|
|
|
grucha383 napisał/a: | A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? |
Jeśli pytasz o skutki mniejszej pojemności, to przy tej różnicy nie powinno być wielkich sensacji... Jak zaczniesz odczuwać, że bateria ma mało mocy, to zmień na właściwą... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 22:26
|
|
|
jjankiello napisał/a: | grucha383 napisał/a: | A w czymś może się objawiać to że mam 74Ah zamiast 100Ah ? |
Jeśli pytasz o skutki mniejszej pojemności, to przy tej różnicy nie powinno być wielkich sensacji... Jak zaczniesz odczuwać, że bateria ma mało mocy, to zmień na właściwą... |
dowolny samochod odpali z dowolnego akumulatora, pod warunkiem, ze nie bedzie mrozow
generalnie zasada jest taka, ze do ON musi byc wiekszy (srednio 74) a do benzyny wystarczy mniejszy (no powiedzmy 62Ah). pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnetrznymi podczas rozruchu na zimno - a te jak wiadomo sa w dieslu wyzsze niz w benzynie. taka mozna przyjac zasade przy doborze aku.
oczywiscie zawsze mozna sie kierowac doborem wg VIN - nawet tego ruskiego
ewentulanie zostaje jeszcze ASO - jak pisalem wczesniej wcale nie maja tam drogich aku |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 23:23
|
|
|
Daniel napisał/a: | pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnętrznymi podczas rozruchu na zimno - |
BZDURY
Jest dokładnie odwrotnie... było o tym pisane nie raz, więc nie rozumiem po co mieszasz ludziom w głowach... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 07:50
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Daniel napisał/a: | pojemnosci akumulatora nie maja nic wspolnego z iloscia odbiornikow elektrycznych w samochodzie, tylko z oporami wewnętrznymi podczas rozruchu na zimno - |
BZDURY
Jest dokładnie odwrotnie... było o tym pisane nie raz, więc nie rozumiem po co mieszasz ludziom w głowach... |
dobra - pisalem o sytuacji teoretycznej - chodzilo mi tylko o sam rozruch, a nie o zapas "pradu" na potrzeby samochodu.
oczywiscie, ze w normalnej sytuacji akumulator musi uwzgledniac ten zapas (przepisy!! - np. dzialanie swiatel postojowych) oraz spadek pojemnosci aku podczas mrozow.
takze w praktyce, jak zreszta napisalem wczesnej, pojemnosc jest uzalezniona np. od strefy klimatycznej (skandynawia lub syberia) - niektore samochody maja dwa akumulatory - ja sie z takim spotkalem fordem transitem - wlasnie wersja na skandynawie - oczywiscie diesel
[ Dodano: 28 Kwiecień 2008, 08:24 ]
jjankiello - i wracajac jeszcze do twojej wypowiedzi - jedynym urzadzeniem elektrycznym w samochodzie ktorego parametry maja odzwierciedlenie w ilosci odbiornikow elektrycznych w samochodzie jest alternator. w w202 jest sytuacja uproszczona, poniewaz jest stosowany tylko jeden jego typ - wiec przynajmniej nie mam problemow i zakladania kolejnych watkow w stylu - jaki alternator wybrac
ja na pytanie postawione na poczatku odpowiedzialem w drugim poscie tego watku - poczytaj
jezeli nie jestes pewny tego co napisalem, to udaj sie do elektryka samochodowego |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 08:49
|
|
|
czy ja wiem , czy jeden typ alternatorow
z mojego VINu :
673 BATTERY WITH INCREASED CAPACITY
910 HIGH CAPACITY ALTERNATOR |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,298 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|