Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:22 |
Kontrolka poziomu płynu w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 7 Maj 2008, 20:51
|
|
|
Styków się nie czyści: jest uszkodzony czujnik i usterka wróci. Czujnik należy wymienić.
A różnica oporności jest dużo większa niż pięć omów. Cytując z pamięci jest to zero dla jednego stanu, i ok. 130 omów dla drugiego.
Jak jesteś ciekaw zasady działania - to masz linka do mojej twórczości:
http://www.elektroda.pl/r...04d5679ecd69816 |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 8 Maj 2008, 08:10
|
|
|
Gerri napisał/a: | Styków się nie czyści: jest uszkodzony czujnik i usterka wróci. Czujnik należy wymienić.
A różnica oporności jest dużo większa niż pięć omów. Cytując z pamięci jest to zero dla jednego stanu, i ok. 130 omów dla drugiego.
Jak jesteś ciekaw zasady działania - to masz linka do mojej twórczości:
http://www.elektroda.pl/r...04d5679ecd69816 |
No niestety kolego masz racje dziś rano problem powrócił , czyli pozostaje mi zmienić czujnik co prawda teraz tak lekko tylko mruga ale denerwuje, a w ksiażce pisze ze 5 om więc ja tam nie wiem |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 8 Maj 2008, 08:35
|
|
|
Czujnik się rozszczelnia, do środka dostaje się płyn ze spryskiwacza i powoduje żarzenie. Wyjmij wtyczkę z czujnika na zbiorniczku wtryskiwaczy, zrób na niej mostek z drutu i uruchom silnik. Zobaczysz co będzie i zamelduj. |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 8 Maj 2008, 08:57
|
|
|
Gerri napisał/a: | Czujnik się rozszczelnia, do środka dostaje się płyn ze spryskiwacza i powoduje żarzenie. Wyjmij wtyczkę z czujnika na zbiorniczku wtryskiwaczy, zrób na niej mostek z drutu i uruchom silnik. Zobaczysz co będzie i zamelduj. |
czyli byłby winny czujnik od spryskiwaczy a nie od płynu w chłodnicy
z takim sprawdzeniem jak Ty mówisz jest mały problem bo ona nie zawsze żarzy ta kontrolka
[ Dodano: 9 Maj 2008, 07:59 ]
Gerri napisał/a: | Czujnik się rozszczelnia, do środka dostaje się płyn ze spryskiwacza i powoduje żarzenie. Wyjmij wtyczkę z czujnika na zbiorniczku wtryskiwaczy, zrób na niej mostek z drutu i uruchom silnik. Zobaczysz co będzie i zamelduj. |
Niestety żarzy dalej po zmostkowaniu |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 9 Maj 2008, 20:35
|
|
|
Podałem najpowszechniejszą przyczynę - jeżeli dalej żarzy, to trzeba wykonać poważniejsze pomiary. Na odległość to w tej chwili pomoże tylko wróżka - ale zdjęcie samochodu i tak jej trzeba pokazać
Pzdr. Gerri |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 10 Maj 2008, 09:16
|
|
|
Gerri napisał/a: | Podałem najpowszechniejszą przyczynę - jeżeli dalej żarzy, to trzeba wykonać poważniejsze pomiary. Na odległość to w tej chwili pomoże tylko wróżka - ale zdjęcie samochodu i tak jej trzeba pokazać
Pzdr. Gerri |
Jakie te pomiary ? może będę w stanie sam je wykonać albo zlecić komuś pomiary żebym wiedział który czujnik mam kupic
Ps. zdjęcie mogę wysłać mailem |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 10 Maj 2008, 15:10
|
|
|
Jak nie zapomnę, to w poniedziałek wgłębię się w WIS-a |
|
|
|
|
jacekpl54
jacekpl54
Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 14 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 20:18 chłodzenie
|
|
|
jeżeli pali sie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego a stan jest prawidłowy,znaczy to iż uszkodzony jest wiatrak chłodzenia silnika. |
|
|
|
|
Jawelkiewicz
Paweł_S.
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 06:50 Re: chłodzenie
|
|
|
jacekpl54 napisał/a: | jeżeli pali sie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego a stan jest prawidłowy,znaczy to iż uszkodzony jest wiatrak chłodzenia silnika. |
Mógłbyś to wyjaśnić dokładniej, bo nie bardzo widzę związek między poziomem płynu a wentylatorem. |
_________________ C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć. |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 10:23 Re: chłodzenie
|
|
|
jacekpl54 napisał/a: | jeżeli pali sie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego a stan jest prawidłowy,znaczy to iż uszkodzony jest wiatrak chłodzenia silnika. |
Właśnie wiatrak zdaje mi sie ok znaczy wiskoza działa bo wiatrak pięknie szumi |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
jacekpl54
jacekpl54
Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 14 Skąd: nowy sącz
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 18:59
|
|
|
nie mam jeszcze doświadczenia z tym problemem ale zacytowałem fragment z "sam naprawiam" |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 20:22
|
|
|
No więc (tak jak obiecałem) dzisiaj jest poniedziałek i zabrałem się za analizę tematu.
Jak juz wcześniej wspomniano oba czujniki są na jednym drucie. Każdy czujnik zawiera wewnątrz kontaktron (stycznik reagujący na pole magnetyczne) oraz równolegle dołączony do niego opornik.
Identyfikacja konkretnego stanu polega na prostym pomiarze oporności:
- czujnik S41 jest czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. Jeżeli stan płynu jest prawidłowy, to kontaktron jest rozwarty i oporność czujnika wynosi 102 - 120 omów. Jeżeli poziom płynu spadnie, to kontaktron zwiera i oporność czujnika wynosi 0 omów
- czujnik S42 jest czujnikiem poziomu płynu w spryskiwaczu. Jeżeli stan jest prawidłowy, to oporność czujnika wynosi 145 do 185 omów. Jeżeli poziom spadnie, to oporność wynosi 0 omów.
Tak więc jeżeli oporność całości wynosi 233 do 297 omów - znaczy to, że oba czujniki są sprawne, i poziom płynu w obu zbiorniczkach jest powyżej minimum.
Jeżeli odczytana oporność wynosi 102 do 120 omów znaczy to, że czujnik spryskiwacza jest zwarty (niski poziom w zbiorniczku) natomiast czujnik w chłodnicy wykazuje poziom prawidłowy.
Jeżeli odczytamy oporność 145 do 185 omów - dopowiedzcie sobie jako ćwiczenie
Jeżeli będzie 0 omów - to w obu zbiorniczkach jest niski stan.
czujniki.jpg
|
|
Plik ściągnięto 140 raz(y) 24,95 KB |
|
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 20 Maj 2008, 09:03
|
|
|
Gerri, bardzo satysfakcjonująca mnie odpowiedz masz pomógł widzę że dobry fachura z Ciebie , Pozdrawiam i dzięki sprawdzę i będę wiedział który z czujników jest do wymiany na lepszym mierniku bo jak sprawdzałem ostatnio na takim za 20zł to mi skakała skala oporności |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
wlodi27
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 49 Skąd: Połczyn-Zdrój
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 19:48
|
|
|
Witam wszystkich. Mam podobny problem z kontrolka płynu chłodzącego ponieważ ciągle się pali aż do momentu skończenia się płynu w zbiorniku spryskiwacza i wtedy zapala się kontrolka od spryskiwacza, a od płynu chłodzącego gaśnie i tak w kółko. Na komputerze pokazywało tylko błąd wyłącznika świateł stopu. W czym może być problem.
Pozdrawiam wlodi27 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 20:41
|
|
|
Ja miałem podobny problem, i wymiana czujnika płynu chłodzącego rozwiązała sprawę.
Oba czujniki działają na "jednym obwodzie i dlatego są takie cyrki.
A tak dla pewności przeczyść jeszcze styki tych czujników. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
|