Przesunięty przez: Camel- 16 Październik 2012, 14:22 |
Wymiana łożyska piasty |
Autor |
Wiadomość |
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 10:06 Wymiana łożyska piasty
|
|
|
Witam. Ostatnio zauważyłem jadąc w cztery osoby że na zakrętach coś buczy .Jak jadę sam to trzeba się wsłuchać żeby to usłyszeć . Przy skręcie w lewo buczy, w prawo nie .Myślę że to łożysko piasty z prawej strony przód (po zajęciu miejsca pasażera z prawej strony bardziej da się to wyczuć) .Chcę to sam wymienić bo mam dostęp do prasy. Czy ktoś może mi doradzić jak się za to zabrać żeby nie poodkręcać zbędnych rzeczy. Dodam jeszcze że jak jadę sam i dość wolno wjadę w jakieś zagłębienie prawą stroną to też to słychać . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
ATLAS
Atlas
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 118 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 10:13
|
|
|
kiedyś wymieniałem łożysko i przypatrywałem się mechanikowi który to robił....powiem szczerze, że sam bym się za to nie zabierał...ale mechanikiem nie jestem |
_________________ C180T LPG-sekwencja 1998
|
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 18:30
|
|
|
kolego jeśli tego nie robiłeś ,a nawet nie widziałeś jak wymieniają łożysko to jedz do warsztatu .Ja wczoraj wymieniłem w warsztacie w Warszawie (130 zł.) prawe przednie łożysko. |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
ADAMS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 106 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 20:13
|
|
|
Dlaczego?? Ja wymienialem i jest ok. a tez robilem to pierwszy raz przy mercedesie bardzo prosta robota tylko trzeba pamietac zeby odpowiednio dokrecic lozysko nie na maxa!! I prasa nie jest potrzebna bo to lozyska storzkowe Pozdrawiam |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 22:05
|
|
|
Ja też wymieniałem i nigdy bym nie zapłacił 130 zł za taka robote dla wprawnej ręki to 30 min pracy |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 16 Maj 2008, 08:16
|
|
|
Panowie - myślałem o jakimś manualu np. zdjąć koło ,odkręcić dwie śruby na zacisku i zdjąć zacisk, zdjąć dekielek ....itp.
A swoją drogą to ciekawe że nie trzeba prasy ,czyli rolki łożyska obracają się dotykając piasty ? |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Maj 2008, 15:57
|
|
|
staszko napisał/a: | Panowie - myślałem o jakimś manualu np. zdjąć koło ,odkręcić dwie śruby na zacisku i zdjąć zacisk, zdjąć dekielek ....itp.
A swoją drogą to ciekawe że nie trzeba prasy ,czyli rolki łożyska obracają się dotykając piasty ? |
staszko.... wałeczki w łożysku nigdy nie dotykają piasty, tylko pracuja pomiędzy pierścieniem zewn. i wewn.
nie wszystkie łożyska są mocowane ciasno |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 17 Maj 2008, 09:46
|
|
|
Dlatego mnie to dziwi że nie trzeba prasy którą to wprasowuje się pierścień zewnętrzny łożyska do piasty. Ale skoro nie trzeba i zajmuje to 30 min to w pon. sobie wymienie . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 17 Maj 2008, 14:23
|
|
|
ja myśle, że zajmie to 60 min |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 17 Maj 2008, 14:58
|
|
|
łożysko nie ma az tak ciasnego pasowania, zeby trzeba bylo uzywac prasy. Wystarcza np tulejki o odpowiedniej srednicy do nabicia nowego lozyska. |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 10:46
|
|
|
No i miałem się zabrać za to łożysko i okazuje się że na piastę przychodzą dwa łożyska . Ciekawe czy tak łatwo się je wymienia jak pisze "lojek" . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 11:34
|
|
|
Zeby wymienic wszytkie lozyska musisz zdjac piaste. rysunek pogladowy |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
patryk84
Pomógł: 18 razy Dołączył: 29 Lut 2008 Posty: 467 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 14:16
|
|
|
w bardzo szybkim skrócie:
1. zdejmujesz koło
2. odkrecasz i zdjemujesz zaciski (dwie śróbki z tyłu)
3. zbijasz młotkiem taki kapturek na środku (nie wiem jak to sie nazywa)
4. jak go dejmiesz jest taka śruba ze śrubką dociskową na sobie, odkręcasz ją a następnie odkręcasz śrubę.
5.wyjmujesz piaste w której w środku są łózyska.
6, wybijasz stare łożyska młotkiem.
7, nabijasz nowe łożyska (możesz np. położyć nowe łozysko a na nim stare i w nie uderzac młotkiem ALE Z WYCZUCIEM!!! )
8. gdy zrobisz tak już ze wszytskimi smarujesz wszystko smarem.
9. jak sręcasz to zainm nabijesz "kapturek" załuż koło i zobacz czy nie ma luzów na kole.
10a. jak nie ma odkręć koło, załóż :kapturek", przykręć koło i ciesz się jazdą z nowym łozyskiem
10b. jak są liuzy to zdejmujesz koło i dokręcasz mocniej wszystko.
Wciskarka jest przydatna bo nie trzeba pukać młotkiem na szystkie strony zeby prosto ustawić łożysko. Ogólnie prosta robota, napewno dasz sobie rade. |
_________________ C 180 grudzień 94 ELEGANCE
www.pokochajmilosc.pl
www.zupkachinska.com.pl |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:27
|
|
|
patryk84 napisał/a: | w bardzo szybkim skrócie:
1. zdejmujesz koło
2. odkrecasz i zdjemujesz zaciski (dwie śróbki z tyłu)
3. zbijasz młotkiem taki kapturek na środku (nie wiem jak to sie nazywa)
4. jak go dejmiesz jest taka śruba ze śrubką dociskową na sobie, odkręcasz ją a następnie odkręcasz śrubę.
5.wyjmujesz piaste w której w środku są łózyska.
6, wybijasz stare łożyska młotkiem.
7, nabijasz nowe łożyska (możesz np. położyć nowe łozysko a na nim stare i w nie uderzac młotkiem ALE Z WYCZUCIEM!!! )
8. gdy zrobisz tak już ze wszytskimi smarujesz wszystko smarem.
9. jak sręcasz to zainm nabijesz "kapturek" załuż koło i zobacz czy nie ma luzów na kole.
10a. jak nie ma odkręć koło, załóż :kapturek", przykręć koło i ciesz się jazdą z nowym łozyskiem
10b. jak są liuzy to zdejmujesz koło i dokręcasz mocniej wszystko.
Wciskarka jest przydatna bo nie trzeba pukać młotkiem na szystkie strony zeby prosto ustawić łożysko. Ogólnie prosta robota, napewno dasz sobie rade. |
prawidłwy luz (najprościej) dokręcić (z wyczuciem!!!!) do "końca" a potem odpuścić 0.25 obrotu
oczywiście, to jest nie do końca dokładny sposób - do regulacji łożysk potrzeba trochę wyczucia (doświadczenia) ja bym nie radził robić tego osobie, która wczesniej nie zetknęla się z tym problemem |
|
|
|
|
smochy_bronx
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 266 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2008, 22:45
|
|
|
a jak najłwtwiej sprawdzić które łozysko jest do wymiany? |
_________________ MB C180 Elegance 95r. |
|
|
|
|
|