Przesunięty przez: Camel- 16 Październik 2012, 14:22 |
Wymiana łożyska piasty |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2008, 22:55
|
|
|
patryk84 napisał/a: | w bardzo szybkim skrócie:
1. zdejmujesz koło
2. odkrecasz i zdjemujesz zaciski (dwie śróbki z tyłu)
3. zbijasz młotkiem taki kapturek na środku (nie wiem jak to sie nazywa)
4. jak go dejmiesz jest taka śruba ze śrubką dociskową na sobie, odkręcasz ją a następnie odkręcasz śrubę.
5.wyjmujesz piaste w której w środku są łózyska.
6, wybijasz stare łożyska młotkiem.
7, nabijasz nowe łożyska (możesz np. położyć nowe łozysko a na nim stare i w nie uderzac młotkiem ALE Z WYCZUCIEM!!! )
8. gdy zrobisz tak już ze wszytskimi smarujesz wszystko smarem.
9. jak sręcasz to zainm nabijesz "kapturek" załuż koło i zobacz czy nie ma luzów na kole.
10a. jak nie ma odkręć koło, załóż :kapturek", przykręć koło i ciesz się jazdą z nowym łozyskiem
10b. jak są liuzy to zdejmujesz koło i dokręcasz mocniej wszystko.
Wciskarka jest przydatna bo nie trzeba pukać młotkiem na szystkie strony zeby prosto ustawić łożysko. Ogólnie prosta robota, napewno dasz sobie rade. |
Punkt 7
Nie robilem tego w mercedesie i niewiem jak to wyglada ALE odradzam i nie powinno sie nabijac mlotkiem !!! Do tego sluzy prasa hydrualiczna ktora rownomiernie nabije. Szkoda lozyska - lepiej udac sie do kogos kto ma prase i zrobic to dokladnie. Ojcu kiedys szwagier nabijal mlotkiem i po nabiciu i niewielkim przebiegu zrobil sie luz.
Podobnie z wymiana tulei w wachaczach - nie wyobrazam sobie wybijac i nabijac mlotkiem, każdy przyzwoity warsztat oprócz popularnych narzędzi typu młotek i przecinak ma prase hydrauliczna |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2008, 07:52
|
|
|
Przemek napisał/a: |
Punkt 7
Nie robilem tego w mercedesie i niewiem jak to wyglada ALE odradzam i nie powinno sie nabijac mlotkiem !!! Do tego sluzy prasa hydrualiczna ktora rownomiernie nabije. Szkoda lozyska - lepiej udac sie do kogos kto ma prase i zrobic to dokladnie. Ojcu kiedys szwagier nabijal mlotkiem i po nabiciu i niewielkim przebiegu zrobil sie luz.
Podobnie z wymiana tulei w wachaczach - nie wyobrazam sobie wybijac i nabijac mlotkiem, każdy przyzwoity warsztat oprócz popularnych narzędzi typu młotek i przecinak ma prase hydrauliczna |
w w202 można łożyska osadzic w piaście za pomoca "młotka" pasowanie jest suwliwe, więc nie ma problemu. natomiast warto uzyc jako podkładki starego łożyska. oczywiście prasa zawsze będzie w tym przypadku lepszym rozwiązaniem
co do tulei - masz racje |
|
|
|
|
koski
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Luty 2009, 20:17
|
|
|
Jeśli jakiś luz jest ok, to jak sprawdzić czy już jest problem, czy jeszcze go nie ma. Na podniesionym aucie bez większego wysiłku szarpiąc kołem "widać" i może nawet nieco "słychać" luz. Łożysko do wymiany?
p.s.: bardziej precyzyjnie opisać nie potrafię:) |
_________________ obecnie: W202 C180 Esprit 1996 Adolf II
kiedyś: W123 2,0 diesel 1977 Adolf |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Luty 2009, 21:45
|
|
|
koski napisał/a: | ....bardziej precyzyjnie opisać nie potrafię: |
Bardziej zawile też nie, po prostu napisz, koło przednie, koło tylne i o co idzie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
koski
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Luty 2009, 22:27
|
|
|
OK:)
Zatem prawy przód. W czasie jazdy nie słychać i nie czuć niczego niepokojącego. Natomiast na podnośniku nie trzeba zbyt wiele siły by dało się wyczuć luz.
I pytanie bonusowe: istnieją wskazania, żeby wymieniając łożysko z przodu od razu wymienić po obu stronach auta? |
_________________ obecnie: W202 C180 Esprit 1996 Adolf II
kiedyś: W123 2,0 diesel 1977 Adolf |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Luty 2009, 07:06
|
|
|
W przednich kołach luz można spróbować zlikwidować dokręcając nakrętkę czopu, co do wskazań to wymienia się po prostu części zużyte, tylko klocki, amorki, opony wymienia się parami (na 1 osi). |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 20 Luty 2009, 11:35
|
|
|
koski, - słuchaj starszego i UCZ SIĘ:
Jary napisał/a: | W przednich kołach luz można spróbować zlikwidować dokręcając nakrętkę czopu, co do wskazań to wymienia się po prostu części zużyte, tylko klocki, amorki, opony wymienia się parami (na 1 osi). |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 20 Luty 2009, 12:57
|
|
|
koski napisał/a: | W czasie jazdy nie słychać i nie czuć niczego niepokojącego. Natomiast na podnośniku nie trzeba zbyt wiele siły by dało się wyczuć luz. |
A skąd pewność, że to akurat łożysko? Może np sworzeń? |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
ufo007
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 16:29
|
|
|
mam ten sam problem, wymieniłem końcówki drążków kierowniczych, byłem w warsztacie na ustawieniu zbieżności i też mi mechanik powiedział że w prawym przednim kole mam luz, na podnośniku dużo siły nie trzeba było, by w każda stronę kołem trochę pomachać, ale w czasie jazdy nie słyszałem, ani nie czułem nic niepokojącego. W każdym razie jadę jutro sprawdzić czy wystarczy dokręcić czy jednak wymienić. |
_________________ C180 z 94 classic, LPG Sekwencja OMVL Dream XXI n, żyć nie umierać |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 21:45
|
|
|
Jeżeli w czasie jazdy nic nie było słychać niepokojącego to dokręć nakrętkę, powinno byc dobrze . I nastawiaj ucha |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Sierpień 2009, 15:02
|
|
|
Witam,
muszę wymienić łożyska w piastach przednich. Ale nie wiem jakie wcześniej kupić Auto jak w podpisie. Moje pytanie brzmi:
Jakie są numery łożysk w piastach przednich?
P.S. Specjalna informacja dla Gerri : kluczyk: stalowy grot |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 18:58
|
|
|
klik |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 19:18
|
|
|
Borat, dzięki za epc, ale chodzi mi o numery łożysk, np. 5203, itd.
Nikt tego nie wymieniał ??? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 20:22
|
|
|
Cytat: | Borat, dzięki za epc, ale chodzi mi o numery łożysk, np. 5203, itd.
Nikt tego nie wymieniał ??? |
Sory za głupie pytanie ale po co ci numery? |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Sierpień 2009, 20:47
|
|
|
janucha78 napisał/a: | Sory za głupie pytanie ale po co ci numery? |
musisz przecież wiedzieć jakie są numery tych łożysk, jak chcesz kupić je w sklepie z łożyskami.
Jak podasz numer mercedesa łożyska w takim sklepie- to nikt nie będzie wiedział o jaki numer łożyska chodzi. Musisz powiedzieć konkretnie o jaki numer ci chodzi |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|