Zamknięty przez: MikiPOZ 1 Październik 2008, 20:32 |
Ciekawostka dla użytkowników carsofta |
Autor |
Wiadomość |
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 16 Marzec 2008, 21:47 Ciekawostka dla użytkowników carsofta
|
|
|
Interfejs do carsofta można zakupić dość tanio bo w cenie ok 180PLN. Oczywiście jest to wersja bez multipleksera i potrzeba przełączać piny, które zresztą zbyt dobrze nie pasują do gniazda (przynajmniej u mnie tak było). Można zatem zbudować "multiplekser manualny" z dostępnych ogólnie części (poza wtykiem 38 pin, który można zakupić w cenie ~40 PLN). Rozwiązanie to, poza "oldschoolowym" wyglądem i niższą ceną oryginalnego multipleksera ma dwie zalety:
- wtyk można zrobić na taśmie i przeciągnąć ją przez zamknięte drzwi oraz zamknąć maskę, co pozwala w miarę bezpiecznie "analizować" LIVE DATA podczas jazdy
- satysfakcja, że się coś samemu zrobiło (i działa!) - bezcenna.
Pozdrawiam!
Adrian S. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 17 Marzec 2008, 11:31
|
|
|
Jak dla mnie rewelacja - w wolnej chwili sobie zrobię.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 17 Marzec 2008, 19:28
|
|
|
spoko cudo...hehe |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 18 Marzec 2008, 14:03
|
|
|
bardzo fajne ale napisz moze wiecej szczegołow jak to zrobic |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 20 Marzec 2008, 00:25
|
|
|
m00n napisał/a: | bardzo fajne ale napisz moze wiecej szczegołow jak to zrobic |
Ale tu nie ma żadnej filozofii Poniżej umieściłem kilka zdjęć z wnętrza. Przełącznik ma 12 pozycji, ale tylko 11 jest do wykorzystania. Dlatego taśma ma 13 żył (jeszcze masa + zasilanie). L-line nie jest wykorzystywana, więc nie jest podłączona. Z tych 11 żył danych do wtyku podłączyłem tylko te, które występują u mnie w gnieździe, czyli:
- HFM
- AIRBAG
- CL
- EGS
- AIRCO
- ABS
Najwięcej zabawy jest podczas lutowania do wtyku 38 pin. Najlepiej mieć jakiś porządny grot, cyna i kalafonia - tego używałem. Z kalafonią trzeba uważać, żeby nie pozostała na stykach bo jest izolatorem. Dodatkowa izolacja tam gdzie się da i dla usztywnienia z wykorzystaniem opasek termokurczliwych o różnej średnicy.
Przełącznik trzyma się do pudełka za pomocą nakrętki, innych konstrukcji nie robiłem.
No nie wiem co jeszcze można napisać, to jest dość prosta konstrukcja. Ja się tym na co dzień nie zajmuję
Pozdrawiam!
Adrian S. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2008, 14:19
|
|
|
adrian.s, brawo! |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
|