Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:01 |
Regulacja świateł na podciśnienie |
Autor |
Wiadomość |
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 08:43 Regulacja świateł na podciśnienie
|
|
|
Witam
Ten problem miałem od kiedy kupiłem moją i wreszczie przyszedł czas na to by go usunąć jeżeli istnieje taka możliwość a więc przechodzę do sedna :
Nie działa mi podnoszenie świateł oraz opuszczanie przez to pokrętło koło włącznika świateł szukałem po tych wężykach jakiegoś mechanizmu który to rozdziela to podciśnienie i niestety nie znalazłem nic przewody ( rurki ) zaprowadziły mnie pod deskę przedni pulpit i tam skonczyłem szukanie ponieważ nie miałem za bardzoi pojęcia czy jest tam jaki mechanizm czy bawić sie w demontaż pulpitu, co zdjagnozowałem ustami dmuchając i ciągnąć w rurkę od podciśnienia stwierdzam że reflektory się przechylają i nie ucieka nigdzie powietrze które wtłoczyłem ustami więc wykluczam jakąś dziurkę czy nieszczelność , rozebrałem nawet ten przełacznik sprawdziłem i w membramkach w tym przełączniku nie zlokalizowałem żadnych dziurek
Proszę o rady |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 10:19
|
|
|
najczęstrzą przyczyną braku regulacji świateł nie jest uszkodzenie przełącznika na desce tylko nieszczelność układu
sprawdź jeszcze raz dokładnie całą instalację, ale raczej tą w komorze silnika - pod deską od strony kierowcy raczej nic nie powinno sie rozszczelnić (no chyba, że jakiś popapraniec cos przy innej robocie uszkodził)
cała ta robota nie należy do przyjemnych - ale za to jaka satysfakcja z dobrze działającej regulacji świateł |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 10:41
|
|
|
Daniel napisał/a: | najczęstrzą przyczyną braku regulacji świateł nie jest uszkodzenie przełącznika na desce tylko nieszczelność układu
sprawdź jeszcze raz dokładnie całą instalację, ale raczej tą w komorze silnika - pod deską od strony kierowcy raczej nic nie powinno sie rozszczelnić (no chyba, że jakiś popapraniec cos przy innej robocie uszkodził)
cała ta robota nie należy do przyjemnych - ale za to jaka satysfakcja z dobrze działającej regulacji świateł |
wiesz raczej jest szczelne jak dmuchalem to nie uciekalo nic a powiedz mi skad bierze podcisnienie ten mechanizm moze tam co jest zatkane albo co |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:28
|
|
|
dj_bovorta napisał/a: | Daniel napisał/a: | najczęstrzą przyczyną braku regulacji świateł nie jest uszkodzenie przełącznika na desce tylko nieszczelność układu
sprawdź jeszcze raz dokładnie całą instalację, ale raczej tą w komorze silnika - pod deską od strony kierowcy raczej nic nie powinno sie rozszczelnić (no chyba, że jakiś popapraniec cos przy innej robocie uszkodził)
cała ta robota nie należy do przyjemnych - ale za to jaka satysfakcja z dobrze działającej regulacji świateł |
wiesz raczej jest szczelne jak dmuchalem to nie uciekalo nic a powiedz mi skad bierze podcisnienie ten mechanizm moze tam co jest zatkane albo co |
źródłem podcisnienia jest kolektor ssacy a konkretnie pomiędzy zaworami a przepustnicą, czyli patrzac os strony filtra powietrza - za przepustnica
tak jak pisalem - jest teoretyczna mozliwosc, ze regulator nie dziala, ale jest to raczej rzadkosc. byc moze jakis przewod podcisnieniowy jest zalamany - w tym przypadku nieszczelnosci nie wykryjesz a uklad nie bedzie dzialal
byc moze masz uszkodzone silowniki w samych swiatlach... musisz krok po kroku sprawdzic caly uklad podcisnieniowy |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:34
|
|
|
silowniki działąja kolego bo jak dmucham to swiatla sie ustawiaja czy tez jak ciagne powietrze , w komorze silnika na bank nigdzie nie jest załamany węzyk sprawdzałem po kolei począwszy od lamp aż do momentu w którym wchodzi w ściane grodziową może w środku gdzies jest cos nie tak ale nie wiem gdzie szukac jak ida te węzyki , ma moze ktos jakis schemat jak to wszytsko tam idzie gdzie znajduje sie ten " regulator " |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:57
|
|
|
dj_bovorta napisał/a: | silowniki działąja kolego bo jak dmucham to swiatla sie ustawiaja czy tez jak ciagne powietrze , w komorze silnika na bank nigdzie nie jest załamany węzyk sprawdzałem po kolei począwszy od lamp aż do momentu w którym wchodzi w ściane grodziową może w środku gdzies jest cos nie tak ale nie wiem gdzie szukac jak ida te węzyki , ma moze ktos jakis schemat jak to wszytsko tam idzie gdzie znajduje sie ten " regulator " |
co do schematu - poszukaj na EPC - może cos tam będzie (przynajmniej jakiś zarys)
"regulatorem" jest po prostu przełącznik od regulacji wysokości - do niego są podłączone dwa przewody |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:57
|
|
|
Sorki za głupie pytanie, ale działanie regulatora sprawdzałes na silniku pracującym, czy zgaszonym?
Jest to system podcisnieniowy, więc z oczywistych względów nie bedzie działał przy wyłaczonym silniku.
Pytam sie o to ponieważ w taki sam sposób sie naciąłem po kupnie Celiny. Przewyczajony do regulacji elektrycznej w zgaszonym samochodzie stojacym przed ścianą na parkingu zapaliłem światla i zacząłem kręcic ta gałką... i oczywiscie nic sie nie działo. Po kilku dniach dopiero wpładłem na pomysł co robie źle |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:59
|
|
|
ciesz się, że nie masz w123 - tam brak szczelności w układzie podciśnienia uniemożliwiało wyłączenie silnika (mówie o diesel) |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 12:16
|
|
|
No jasne ze na zapalonym silniku
bede szukał |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 12:27
|
|
|
i wszystko jasne |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2008, 09:00
|
|
|
A może wina tkwi w tym co zaznaczyłem w okręgu ?
Przewody wydaja mi sie że są ok
co mogę przy tym pogrzebać ? za co odpowiada ta "skrzyneczka" ?
[ Dodano: 19 Czerwiec 2008, 08:21 ]
No i działa zrobiłem , a wiec tak rozebrałem wszystko każdy jeden przewodzik i pierwsze co u mnie nie ma takiej skrzyneczki jaka na tym obrazku jest , i co sie okazało .Ktoś znaczy poprzedni właściciel wetkał w rurkę przy kolektorze ssacym kawałek śrubki nie wiedzieć czemu i przez ten zatkany wężyk rozebrałem cały układ sterowania podcisnieniową regulacją świateł i jeszcze w tym "pokrętle" jest taka śrubka regulacyjna na klucz imbus którą pokręciłem bo choć wszystko już było ok czyli odetkany wężyk to nie działąly dalej lampy i trzeba było właśnie tym wkrętem na imbus wyregulować no i działa Pozdrawiam wszystkich
B80015000043.071500000.GIF
|
|
Plik ściągnięto 8819 raz(y) 29,75 KB |
|
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27 Grudzień 2008, 14:54
|
|
|
Znalazłem trochę wolnego czasu, więc postanowiłem zrobić porządek z regulacją świateł i zagłówkami.
Co do świateł- jak się okazało żyłem w nieświadomości, przekonany o sprawnym działaniu całego układu regulacji. Po prostu nigdy go nie używałem.
Zagłówki nie działały od momentu zakupu auta.
Zajrzałem więc dzisiaj pod maskę. Prześledziłem układ przewodów podciśnienia. Przy prawej lampie okazało się, że mam uszkodzony wtyk łączący wężyk z lampą. Kupiłem nowy (ok 9 zł), po zamontowaniu sprawdzam i nadal nic. Jak się okazało jeden z przewodów był schowany pod pokrywą z prawej strony podszybia i nie jest do niczego podłączony. Na zdjęciu oznaczony niebieską strzałką.
Czerwoną strzałką oznaczyłem wtyk, który wcześniej był zaślepiony gumowym czopkiem. Czy to właśnie do niego podłączamy cały układ Wolę sie upewnić, bo nie chcę sie z tym niepotrzebnie szarpać. A jeśli tak, po kiego grzyba ktoś to rozebrał
Podciśnienie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2299 raz(y) 98,78 KB |
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez ralf 30 Grudzień 2008, 09:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukpar11
lukpar11
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Grudzień 2008, 22:38
|
|
|
Witam kolegow.Mam c180 automat.Mam taki problemik.Jak reguluje swiatla to chodza mi tylko wtedy gdy podczas jazdy puszczam gaz.Kiedzs bylo inaczej czy jechelem czy slalem zawsze chodzily.Czy ktos wie moze co to.Z gorz bardzo dziekuje za pomoc.POZDRAWIAM |
_________________ C180 |
|
|
|
|
|