Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:33 |
2.5 TDI jaka prawda |
Autor |
Wiadomość |
bartosz81
ATP TOUR ESPRIT 96
Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 40 Skąd: trojmiasto
|
Wysłany: 14 Maj 2008, 23:25 2.5 TDI jaka prawda
|
|
|
witam!!!!Panowie i panie mam pytanie.Jezdze C 180 ATP TOUR i mysle o przesiadce na C 2.5 TD.Jak to jest z tymi silnikami???????Mam znajomka który jezdzi takim sprzetem i twierdzi ze po miescie pali 9 litrów ropy naftowe...Mozliwe to????Słyszałem tez opinie ze to najlepsze silniki mercedesa....Piszcie co myslicie bo chce jak najwiecej wiedziec przed ewentualną zmianą.....Jedno jest pewne......NIE WYSIADAM Z GWIAZDY BO TO ZAJEBISTA FURA...mOZE NIE NAJTANSZA W EKSPLOATACJI ALE LEJE NA TO:)Jesli chce sie jezdzic wygodnie i konfortowo to trzeba za to płacic:)POZDRO |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 14 Maj 2008, 23:42
|
|
|
C250 turbodiesel to jeden z lepszych diesli w mercedesie silnik jest bardzo żywotny nie jest specjalnie awaryjny ( pompa boscha ) trzeba natomiast dbać o układ smarowania (wymiana oleju) i układ dolotowy (filtr powietrza) no i o turbo (nie katować na zimno i studzić po ostrej jeździe)
Częstą pierdoła przy silniku jest wyrabiający sie amortyzatorek napinacza paska klinowego (bardzo niewielkie koszty wymiany) .
Jak trafisz naprawdę ładny egzemplarz a sprzedający nie będzie oszustem to naprawdę będziesz zadowolony
P.S to nie jest tdi tylko zwykły diesel z komorą wstępna |
|
|
|
|
Rafuss
Rafał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 170 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14 Maj 2008, 23:47
|
|
|
Kolego moja Celinka z tym motorem skrzynką automatyczną i z Klimą po mieście dobrą dyszkę w trasie od 7l do 9l zależy jak szybko się jeździ. Silnik faktycznie nie sprawia kłopotów a ewentualne naprawy są w przystępnych cenach, nie mam dużego doświadczenia w naprawach, bo nie miałem ich za wiele, jedyną rzecz, którą naprawiałem to pompa paliwa, wymieniałem uszczelnienia na sekcjach w ASO jakieś groszowe sprawy za oringi i podkładki coś koło 20 zeta a wymiana 100zeta. Pozdrawiam. |
_________________ C250DT 1996r smoke silver metallic
|
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Maj 2008, 23:48
|
|
|
bartosz81 napisał/a: | Mozliwe to???? | jak najbardziej, w gdyni wyrabiam 9,4 l/100 na trasie 8,5l/100. Normalna jazda lewym pasem, kombi automat 5 biegow. Musialem dac do uszczelnienia pompe paliwa (1800zl) i turbinke do regeneracji bo brala duzo oleju (pare stowek w tanim warsztacie). |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 14:04
|
|
|
Kolego nie jeżdżę po mieście, a raczej w trybie mieszanym. 20km dziennie do pracy i z powrotem. Trochę po miasteczkach w mojej okolicy i raz na jakiś czas po Łodzi. Moje średnie spalanie oscyluje w granicach 7- 7,5L. Bez jakiś tam wariacji. Z regóły nie przekraczam 120km/h i nie wolniej niż 90km/h. Mam od roku i tylko jak na razie uszczelniałem sekcję w pompie paliwa (120zł). Fajna jazda jak się ma pod nogą 150KM. Polecam |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 14:33
|
|
|
Rafuss napisał/a: | wymieniałem uszczelnienia na sekcjach |
Jak sie objawiała ta nieszczelność na sekcjach |
|
|
|
|
booz
booz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 15:22
|
|
|
cześć! - jeśli auto jest OK to bierz - jeżdżę od lipca (moja pierwsza GWIAZDA) i jeśli chodzi o spalanie to w totalnie zakorkowanym Krakowie palę w okolicach 10l (zimą ciut więcej) - a trasa to około 7 litrów (rekord to 6,9 l) - tankuje raczej ten droższy ON (Verva, Ultimate etc..)
Pozdrawiam
Tomek |
_________________ C250TD kombi elegance '97 |
|
|
|
|
Rafuss
Rafał
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2007 Posty: 170 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 17:02
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Rafuss napisał/a: | wymieniałem uszczelnienia na sekcjach |
Jak sie objawiała ta nieszczelność na sekcjach | Jak patrzysz od góry na pompę to widać przewody paliwowe które są przyręcone do niej, i dalej takie blaszki/podkładki nie wiem jak to się fachowo nazywa i z pod tych "blaszek" na początku pociła mi się pompa i z czasem coraz mocniej i było czuć paliwem w końcowej fazie tak leciało, że potrafiło kapać na ziemię, wymiana oringów i podkładek miedzianych załatwiła sprawę. |
_________________ C250DT 1996r smoke silver metallic
|
|
|
|
|
Aru
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2008 Posty: 67 Skąd: Polanica Zdrój
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 19:14
|
|
|
W moim przypadku problemem którym ciągle mnie prześladował był nieszczelny kolektor dolotowy. Dopiero zmiana mechanika załatwiła sprawę nieszczelnego dolotu . Wcześniej przed "czołgiem" bo tak nazywam moja gwiazdę miałem golfa IV TDi i jakoś nie przypadł mi ten silnik do gustu. |
_________________ C250 TD 150 ps SPORT Kombi 2000r - sprzedana |
|
|
|
|
Kondek
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 6 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 20:21
|
|
|
witam kolegow własnie 2 dni temu kupilem gwiaze 2,5 td i jeszcze bylego własciciela namowiłem do zrobienia wycieku na pompie a było to o czym piszecie uszczelniacze na sekcjach koszt czesci w serwisie to 15 zł. natomiast mechanik w 30 min. zarobil 100 ale najwazniejsze ze juz jest ok .pozdrawiam |
|
|
|
|
Aru
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2008 Posty: 67 Skąd: Polanica Zdrój
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 20:22
|
|
|
czekamy na foty twojej mercedes |
_________________ C250 TD 150 ps SPORT Kombi 2000r - sprzedana |
|
|
|
|
dzidek
Dołączył: 22 Maj 2007 Posty: 28 Skąd: łódź
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2008, 17:16
|
|
|
wiecie co panowie ja mam automat, klima i jeżdżę po Łodzi i pali mi 12 litrów chyba ma coś nie tak |
_________________ C 250TD ESPRIT 1998r.
Bez gwiazdy na przodzie nie myśl o samochodzie!!! |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19 Czerwiec 2008, 18:04
|
|
|
12l to auto pali podczas ostrej jazdy z czestym kickdownem. Pytanie jak ty jezdzisz |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2008, 07:21
|
|
|
eee,
ja automatem z klimą palę w korkach w W-wie 10,5l - 12l
i chyba tak musi być.
na trasie przelotowo trzymam 150 km\h i palę 8l |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2008, 17:23
|
|
|
duzo wam pala te auta
ja mam kombi, automat 5 biegow, klima i w gdyni 9,4 bez oszczedzania. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
|