|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 20:15 |
Skrzypi w prawym przednim kole!!! co to jest???? |
Autor |
Wiadomość |
die
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 12:46
|
|
|
Panowie skrzypienie zlokalizowane i naprawione!!To sworzeń na wachaczu!!! Zdjąłem gumkę i psiknąłem smaru do łańcucha od motocykla!!! na drugi dzień już ciiiiiiiszaaaaaa!!! Ale niestety rozpędziłem się i wcześniej kupiłem te sworznie więc chyba wymienię |
_________________ MB W 202 C 220 diesel, 70 KW, Elegance WIN WDB2021211A170762
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 12:54
|
|
|
die napisał/a: | Panowie skrzypienie zlokalizowane i naprawione!!To sworzeń na wachaczu!!! Zdjąłem gumkę i psiknąłem smaru do łańcucha od motocykla!!! na drugi dzień już ciiiiiiiszaaaaaa!!! Ale niestety rozpędziłem się i wcześniej kupiłem te sworznie więc chyba wymienię |
wymiana nie zaszkodzi smarem od łańcucha na długo problemu nie rozwiążesz |
|
|
|
|
die
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 58 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 13:01
|
|
|
też tak myślę, że zakup raczej potrzebny!!! |
_________________ MB W 202 C 220 diesel, 70 KW, Elegance WIN WDB2021211A170762
|
|
|
|
|
Waldi_1971
pierwsza gwiazdka
Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 19:04
|
|
|
Temat nie jest stary,to może ktoś się aktywuje.
U mnie skrzypi lewy przód.Prawdopodobnie gumy w gniazdach sprężyny są do wymiany.Amorki sprawdzałem 71% lewy,75% prawy to chyba jeszcze biedy nie ma na ten sezon?Na postoju przy ugniataniu sprężyny skrzypi i na prawych zakrętach(lewy przechył).Jak to doraźnie naprawić,bo mnie to wkurza,a w sobotę chcę na wczasy pojechać.Proszę o radę z góry dziękuję.
Waldi |
_________________ C 250 TD Espirt (kombi)
WDB2021881F545749 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 22:13
|
|
|
Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 09:05
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta. |
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora i co do objawów to w 100% się zgadzam. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Waldi_1971
pierwsza gwiazdka
Dołączył: 15 Lip 2008 Posty: 5 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 10:06
|
|
|
Waldi_1971, Dzięki serdeczne koledzy już jadę wymieniać.
[ Dodano: 25 Lipiec 2008, 13:08 ]
sewan napisał/a: | jjankiello napisał/a: | Z opisu wynika, że skrzypi przy ugięciu zawieszenia, niezależnie od kąta skrętu kół, nawet bez obracania kierownicą. W takich przypadkach najczęściej winne okazują się gumy drążka reakcyjnego (tego, co idzie od zwrotnicy do zwrotnicy, tuż przed przednią osią). Gumy są w sumie 4: po jednej przy zwrotnicy i kolejne dwie bliżej środka auta. |
Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora i co do objawów to w 100% się zgadzam. |
Mieliście racje gumy stabilizatora do wymiany,a dodatkowo dolny sworzeń wahacza.Narazie sworzeń namaścili mi smarem w sprayu,ale to doraźnie muszę te elementy wymienić.
Pozdrawiam Waldek |
_________________ C 250 TD Espirt (kombi)
WDB2021881F545749 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 01:05
|
|
|
sewan napisał/a: | Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora |
Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto...
Peace |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 08:34
|
|
|
jjankiello napisał/a: | sewan napisał/a: | Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora |
Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto...
Peace |
kolega jjankiello sprawdzał twoją czujnośc |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 14:23
|
|
|
Zawsze staram się zachować czekistowską czujność....
jjankiello napisał/a: | sewan napisał/a: | Drążek reakcyjny mój drogi to był sobie w W123. W W202 nie ma nic takiego. Ale z opisu wynika, że chodzi ci o drążek stabilizatora |
Mój drogi - to są pojęcia zamienne, bo reagując na wyhylenia, drążek taki stabilizuje auto...
Peace |
No pewnie, że peace.... Więc tylko trochę teorii.
Drążek reakcyjny (prowadzący wahacza) ma zastosowanie przy pojedynczym wahaczu poprzecznym, jak to było w W123 i wcześniej. Służy do regulacji WKZ. Nie stosuje się go przy wahaczach poprzecznych trójkątnych (jak jest np. w W202) oraz wahaczach wleczonych. Drążek stabilizatora to coś zupełnie innego, zresztą w W123 było i to i to....
Więc nie są to pojęcia zamienne. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 15:59
|
|
|
Ja tam dalej obstawiam przy swoim
Możemy się zagłębiać w teorię i konkretne rozwiązania konstrukcyjne, ale już od ok. 20 lat te pojęcia są stosowane zamiennie do tego samego elementu, który w większości modeli i marek ma stabilizować przednią oś i reagować na wychylenia jednej i drugiej strony. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Lipiec 2008, 12:12
|
|
|
sewan napisał/a: | Nie stosuje się go przy wahaczach poprzecznych trójkątnych (jak jest np. w W202) oraz wahaczach wleczonych. Drążek stabilizatora to coś zupełnie innego, zresztą w W123 było i to i to....
Więc nie są to pojęcia zamienne. |
Jak najbardziej są to pojęcia zamienne, a drążek ten jest stosowany również przy wahaczach wleczonych (np Fiat,Lancia) a nie jest stosowany tylko w rozwiązaniach ze sprężyną skrętną, np. Peugeot , i przy jego pomocy nie reguluje się niczego, jego rola jest wyłącznie stabilizacyjna, lub jak kto woli reakcyjna |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Lipiec 2008, 19:29
|
|
|
jedynie przy kolumnie McPhersona drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym. dotyczy to najprostszych konstrukcji - np. zastawa, tico
[ Dodano: 27 Lipiec 2008, 19:31 ]
trzeba też dodac, że w w123 jakby się dobrze przypatrzyc, to istnieje połączenie drążka stabilizacyjnego i reakcyjnego |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 00:10
|
|
|
Daniel napisał/a: | drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym |
To to chyba dla wszystkich jest jasne |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Lipiec 2008, 07:49
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Daniel napisał/a: | drążek reakcyjny jest tożsamy z drążkiem reakcyjnym |
To to chyba dla wszystkich jest jasne |
to się uśmiałem - chyba już za wiele o zawieszeniu napisaliśmy
[ Dodano: 28 Lipiec 2008, 07:53 ]
to co napisałem wyżej dotyczy najprostszych konstrukcji kolumny McPhersona - dzisiaj w większości przypadków rozwiązanie prowadzenia koła jest realizowane poprzez wahacz trójkątny, gdzie drążek stabilizacyjny jest oddzielnym podzespołem. wyjątkiem od tej reguły jest Fiat Cinquecento w którym drążek stabilizacyjny był montowany w niektórych wersjach wyposażenia (Sporting) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,132 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|