Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
[c250] Jaki olej do dyfra
Autor Wiadomość
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 07:13   [c250] Jaki olej do dyfra

Witam
Chcę wymienić olej w dyfrze, gdyż mam już nieszczelny simering i okolice dyfra są już mocno spocone. Kupiłem simering i olej ATF czerwony, taki jak do automatów. Czy mogę wlać do dyra taki olej? Czy w ogóle robi się wymianę oleju w dyfrze? - tu chyba będę zmuszony, gdyż jest nieszczelność.

dzięki i pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 07:38   

Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.

Mercedes wprawdzie nie przewiduje wymiany oleju w tylnym moście, ale oczywiście podczas wymiany uszczelnień będziesz to musiał zrobic (nie zalewaj mostu starym olejem...). Jaki olej kupic? - najlepiej w ASO - tam maja odpowiedni. Wtedy znowu będziesz miał spokój na kolejne kilkaset tysięcy km (jak dobrze pójdzie :lol: )
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 12:42   

Daniel, a poza ASO można gdzieś dostać taki olej, jakie powinien miec parametry, normę, lub jakiej firmy olej będzie co najmniej dobry?

dzięki i pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 20:05   

w temacie tylnego mostu olej przekładniowy nigdy nie może być: "co najmniej dobry" - jeżeli chcesz mieć pewność, że jest najlepiej - kup olej w ASO - wtedy nie będziesz miał kłopotów ani z mostem ani z jego wymianą (bo nie będziesz musiał wymieniać)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 20:15   

Daniel napisał/a:
Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.


Dlaczego :?: :?: :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 20:49   

Daniel, oki, może źle się wyraziłem - zależy mi na bardzo dobrym oleju, ale kompletnie nie po drodze mi do ASO - nie mam szans zaglądnąć tam przez dłuższy okres. Mogę natomiast, podjechać sobie do takiego Nieautoryzowanego Serwisu Mercedesa i tam zamówić, nie mniej jednak, nie do końca wierzę temu szpeniowi - właścicielowi zakładu - do mojej skrzyni (722.6), na początku proponował ATF, nic nie wspominając, że w praktyce nie wymienia się tam oleju :P

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 21:51   

Jary napisał/a:
Daniel napisał/a:
Olej klasy ATF nie nadaje się do tylnego mostu.


Dlaczego :?: :?: :?:


Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki

[ Dodano: 22 Sierpień 2008, 21:59 ]
Pielgrzymo napisał/a:
Daniel, oki, może źle się wyraziłem - zależy mi na bardzo dobrym oleju, ale kompletnie nie po drodze mi do ASO - nie mam szans zaglądnąć tam przez dłuższy okres. Mogę natomiast, podjechać sobie do takiego Nieautoryzowanego Serwisu Mercedesa i tam zamówić, nie mniej jednak, nie do końca wierzę temu szpeniowi - właścicielowi zakładu - do mojej skrzyni (722.6), na początku proponował ATF, nic nie wspominając, że w praktyce nie wymienia się tam oleju :P

pozdrawiam


Shell Spirax AX 80W-90 - ten ma dopuszczenie MB - jeżeli nie ASO, to ten :)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Sierpień 2008, 22:41   

Pielgrzymo napisał/a:
Chcę wymienić olej w dyfrze, gdyż mam już nieszczelny simering i okolice dyfra są już mocno spocone.
Ja bym się tym nie przejmował, tylko uzupełnił stan oleju... Skoro do tej pory się tylko spociło, to i przez następne kilkadziesiąt tysięcy nic się nie będzie działo... Jak zacznie kapać, wtedy poszukaj dobrego speca od mostów, co ma przyrządy, żeby odpowiednio go poskładać i poustawiać luzy...
Pielgrzymo napisał/a:
Kupiłem simering i olej ATF czerwony, taki jak do automatów
ATF się nie nadaje... do dyfra musi być olej przekładniowy jak kolega wyżej napisał :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 23 Sierpień 2008, 11:08   

Daniel napisał/a:
Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki


Ale ja nie chcę z biedronki, chcę ATF, więc powiedz mi dlaczego nie :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Sierpień 2008, 11:28   

Jary napisał/a:
Daniel napisał/a:
Jak chcesz to zawsze możesz wlac olej z biedronki


Ale ja nie chcę z biedronki, chcę ATF, więc powiedz mi dlaczego nie :?:


Wybacz Jary, ale podejrzewam, że nasza dyskusja na temat stosowania olejów przekładniowych (zwłaszcza tych do przekładni hipoidalnych) skończy się podobnie jak ta na temat sprzęgła wisko - nie mam zamiaru się denerwowac.
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 23 Sierpień 2008, 11:56   

Daniel, wielkie dzięki, jeśli faktycznie nie trafię do ASO, to zakupie tego shella.

dzięki wszystkim za odpowiedzi

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 23 Sierpień 2008, 19:04   

Daniel napisał/a:
nie mam zamiaru się denerwowac.


Daniel - chciałem tylko żebyś uzasadnił dlaczego nie ATF - ale już nie musisz :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Pielgrzymo 
Zjadacz Styropianu


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 177
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 08:24   

jeszcze mam pytanie, ile wchodzi oleju do dyfra? W z 190, z tego co pamiętam wchodził 1l, czy tutaj tyle samo?

pozdrawiam
_________________
Całkiem sporo części do w202:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=13230

C250 WDB2021881F681676
EX 200CE - 230kompressor
Ex Gwiazdeczka 190D
 
 
Lubaś 

Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 08:36   

Pielgrzymo !!! co do twojego pytania w sprawie oleju do tylnego mostu powiem tak - ja jezdze na zwyklych olejach od razu napisze ci jakie oleje stosuje do poszczegolnych podzespolow: silnik - Mobil 1 super M - jest to olej mineralny leje taki olej ze wzgledu na wiek auta bo rok produkcji to 94.i jest taka zasada ze czym starszy samochod lejemy slabszy olej. SKRZYNIA BIEGOW MECHANICZNA - HIPOL 75w90( polsyntetyk ), TYLNY MOST ( HIPOL 80w 90 lub 85w90 - mineralne ) wszystko chodzi bez mydelka

POZDRAWIAM

[ Dodano: 27 Sierpień 2008, 08:37 ]
Pielgrzymo !!!! oleju do dyfra wchodzi 1,8 l oraz do skrzyni biegow mechanicznej rowniez 1,8 l
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 11:09   

Lubaś napisał/a:
silnik - Mobil 1 super M - jest to olej mineralny leje taki olej ze wzgledu na wiek auta bo rok produkcji to 94.i jest taka zasada ze czym starszy samochod lejemy slabszy olej. SKRZYNIA BIEGOW MECHANICZNA - HIPOL 75w90( polsyntetyk ), TYLNY MOST ( HIPOL 80w 90 lub 85w90 - mineralne ) wszystko chodzi bez mydelka


Mam ten sam rocznik i leję półsyntetyk i wiek auta nie ma tu żadnego znaczenia, skrzynia manual i leję ATF a z mostem się zgadzam - Hipol - tylko czy to półsyntetyk :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,116 sekundy. Zapytań do SQL: 9