Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:57 |
C180 dławienie silnika i brak mocy :( |
Autor |
Wiadomość |
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 14:44
|
|
|
kostek napisał/a: | Marcin Pop. napisał/a:
kostek napisał/a:
zobacz stopien zużycia świec, mogą swiadczyć o potrzebie wymiany cewki
Jak to można stwierdzić
jak wyjmiesz swiece np po 5 czy 10 tys km spójrz na ich zużycie. W są dwie cewki, każda podaje prąd na dwie swiece, bodajże 1 cewka na swiece 1 i 4 a 2 cewka na swiece 2 i 3 (patrzac od przodu auta)
jesli sa nierównomiernie zuzyte moze to swiadczyć o potrzebie wymiany jednej z cewek, lub nawe obu |
Jeżeli ciśnienie w cylindrach będzie nierównomierne (zbyt duża tolerancja), pierścienie tłokowe / gładź cylindra zdarta to efekt będziesz miał taki sam i nie będziesz w stanie powiedzieć, że to wina cewki / cewek zapłonowych
Stopień zużycia świec zapłonowych od cewki / cewek ma mały wpływ na wolne obroty.
Pod kątem zużycia świec obstawiał bym układ korbowo - tłokowy, chłodzący |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
kostek
ważne jest serce
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 1381 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Sierpień 2008, 14:57
|
|
|
ale nie można tego wykluczyć, remolmar miał podobne objawy i okazało sie ze cewki sie skonczyły |
_________________ c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde
Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki
Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie |
|
|
|
|
goner
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 17 Skąd: lubin
|
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 15:24
|
|
|
hmm w takim razie lecę po kolei, najpierw przepływka, potem cewki , na końcu , nie daj boże cylindry (nie dymi , nie bierze oleju , przebieg 210 tys, może jeszcze pożyje ) |
_________________ w202 1.8 kombi, 1998, wdb2020781f772946 lpg
w201 2.0e 1988, po lifcie, lpg
"bez gwiazdy nie ma jazdy" |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 29 Sierpień 2008, 15:38
|
|
|
goner napisał/a: | przebieg 210 tys, może jeszcze pożyje |
przy łaskawym traktowaniu jeszcze 4x tyle |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
remolmar
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 164 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Wrzesień 2008, 22:37
|
|
|
goner napisał/a: | hmm w takim razie lecę po kolei, najpierw przepływka, potem cewki , na końcu , nie daj boże cylindry (nie dymi , nie bierze oleju , przebieg 210 tys, może jeszcze pożyje ) |
cewki mozesz sprawdzic na poczatek ogladajac je. patrz zdjecia jakie zpodalem w poscie.widac dokladnie uszkodzenie cewek |
_________________ C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii
|
|
|
|
|
goner
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 17 Skąd: lubin
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2008, 06:28
|
|
|
Wczoraj po południu wymieniłem przepływomierz, w starym zauważyłem że był rozbierany i naprawiany !!! ( czego to ludzie nie wymyślą) . Objawy szarpania ustąpiły ale jeszcze czekam bo wczesniej tez potrafił ze 2 dni jezdzić narmalnie a potem znowu się "rzucał".
dziś komputer i sprawdzenie. |
_________________ w202 1.8 kombi, 1998, wdb2020781f772946 lpg
w201 2.0e 1988, po lifcie, lpg
"bez gwiazdy nie ma jazdy" |
|
|
|
|
ozim
C180 Esprit '94
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 48 Skąd: Płock
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2008, 11:35
|
|
|
Wczoraj wymieniłem zawór na listwie wtryskowej (ten od strony chłodnicy) i wszelkie dławienie poranne ustało !!!!! |
|
|
|
|
goner
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 17 Skąd: lubin
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2008, 16:59
|
|
|
zrobione 150 km bez najmniejszego szarpnięcia. wymiana przepływomierza wystarczyła.
Kolegom którzy poświęcili swój czas i wiedzę dzięki. pluski w drodze. |
_________________ w202 1.8 kombi, 1998, wdb2020781f772946 lpg
w201 2.0e 1988, po lifcie, lpg
"bez gwiazdy nie ma jazdy" |
|
|
|
|
mar2000
mar2000
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 29 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2008, 19:46
|
|
|
a czy po wymianie przepływomierza, trzeba podjechac na komp, czy jest to zbyteczne? |
_________________ C220 benz WDB2020221A002422 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2008, 20:02
|
|
|
mar2000 napisał/a: | czy jest to zbyteczne? |
Jest to zbyteczne . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
mar2000
mar2000
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 29 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2008, 21:38
|
|
|
tak jak myslałem, dzieki |
_________________ C220 benz WDB2020221A002422 |
|
|
|
|
jurek84
Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 20:51
|
|
|
Chciałem tylko dodać, że po wymianie przepływomierza ustąpiły wszelkie efekty takie jak: brak wolnych obrotów i gaśniecie na zimnym, strzały, brak mocy, nierówna praca... Wydatek rzędu 458 PLN, ale jest teraz miodzio A tak na marginesie, nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie z 6 lipca?? |
_________________ C180/1996r. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 31 Październik 2008, 15:35
|
|
|
to mam dylemat co wymienic najpierw
czy cewke, czy przeplywke :/
kazda uszkodzona cewka bedzie miala takie nadpalenia jak na zdjeciach remolmara ?
na komp wyskakuje blad cewki 1i4
fura jak zimna nie do jazdy, jak sie zagrzeje to lepiej ale lipa bo brak mocy od 4 biegu a przy 3500 obr/min mul straszny. wszystko wskazuje na to i na to :/ |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 31 Październik 2008, 15:57
|
|
|
Wymień cewkę, ale najpierw zamień miejscami cewki i zobaczysz czy błąd pojawia się na 2 i 3 cylindrze, będziesz pewny wtedy. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 31 Październik 2008, 16:08
|
|
|
tak tez zrobie z cewkami,
a mam pytanie jeszcze jak powinno pracowac auto bez przeplywomierza ? |
|
|
|
|
|