Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
Wymiana Servo (wspomaganie hamulców) |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:29 Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)
|
|
|
Witam
Jak już kiedyś wspomniałem na forum, tracę podciśnienie na sevie od hamulców, objawia się to tym, że do reszty układów sterowanych podciśnieniem dochodzi mniejsze podciśnienie niż powinno. Jak mierzyłem u Ojca (ten sam silnik) podciśnienie za serwem miało wartość 0,8bar u mnie jest 0,3-0,4bar.
Znalazłem takie servo (konkretnie kolega z forum mi znalazł ) i moje pytania brzmią:
Czy ktoś z szanownych kolegów dokonywał operacji wymiany serva ?
Dam radę zrobić to sam ?
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?
Przepraszam za grad pytań i z góry dziękuję |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:11 Re: Wymiana Servo (wspomaganie hamulców)
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Witam
Jak już kiedyś wspomniałem na forum, tracę podciśnienie na sevie od hamulców, objawia się to tym, że do reszty układów sterowanych podciśnieniem dochodzi mniejsze podciśnienie niż powinno. Jak mierzyłem u Ojca (ten sam silnik) podciśnienie za serwem miało wartość 0,8bar u mnie jest 0,3-0,4bar.
Znalazłem takie servo (konkretnie kolega z forum mi znalazł ) i moje pytania brzmią:
Czy ktoś z szanownych kolegów dokonywał operacji wymiany serva ?
Dam radę zrobić to sam ?
Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ?
Przepraszam za grad pytań i z góry dziękuję |
Co do wymiany, teoretycznie nie powinno być problemów. Choć w W202 nie ma zbyt wiele miejsca.
Trudno powiedzieć, czy dasz rade sam
W sprawie płynu hamulcowego - na pewno przy okazji wymiany serwa (czyli również demontażu pompy hamulcowej) warto wymienić płyn w całym układzie, tym bardziej, że trzeba go będzie odpowietrzyć. Więc w zasadzie nie ma innej możliwości. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:21
|
|
|
wcale nie trzeba rozbierac pompy hamulcowej, zmieniac plyn i odpowietrzac, jezeli plyn nie jest za stary.
Wystarczy odczepic pompe od serwa.(4 sruby). Robota jest zbyt ciasna. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:24
|
|
|
pavel napisał/a: | wcale nie trzeba rozbierac pompy hamulcowej, zmieniac plyn i odpowietrzac, jezeli plyn nie jest za stary.
Wystarczy odczepic pompe od serwa.(4 sruby). Robota jest zbyt ciasna. |
Miałem na myśli demontaż pompy, aby mieć lepsze dojście do serwa. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:26
|
|
|
!Łukasz! napisał/a: | Dam radę zrobić to sam ? |
jak masz odpowiednie klucze - TAK.
!Łukasz! napisał/a: | Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ? |
W całym układzie jest ok. 0,5L płynu (nie wiem dokładnie ile, z ABS może wchodzić więcej) także DOT-4 nie jest drogi. A wymieniająć płyn hamulcowy pozbędziesz się wilgoci w przewodach, a jak mocno merola katujesz to temperatura wżenia płynu będzie wyższa. .
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:27
|
|
|
Daniel napisał/a: | pavel napisał/a: | wcale nie trzeba rozbierac pompy hamulcowej, zmieniac plyn i odpowietrzac, jezeli plyn nie jest za stary.
Wystarczy odczepic pompe od serwa.(4 sruby). Robota jest zbyt ciasna. |
Miałem na myśli demontaż pompy, aby mieć lepsze dojście do serwa. |
Slusznie ze to ulatwi wymiane serva, ale za to trzeba dolozyc pracy na napelnianie plynu i odpowietrzania wszystkich kol.
Mozna najpierw zaczac od odczepienia pompy od serwa. Jesli sie nie da pozbyc serwa, ostatecznosc bedzie demontaz pompy
[ Dodano: 29 Wrzesień 2008, 12:30 ]
Marcin Pop. napisał/a: | !Łukasz! napisał/a: | Dam radę zrobić to sam ? |
jak masz odpowiednie klucze - TAK.
!Łukasz! napisał/a: | Czy przy wymianie serva muszę wymienić też płyn hamulcowy a jeżeli nie to czy muszę odpowietrzyć układ ? |
W całym układzie jest ok. 0,5L płynu (nie wiem dokładnie ile, z ABS może wchodzić więcej) także DOT-4 nie jest drogi. A wymieniająć płyn hamulcowy pozbędziesz się wilgoci w przewodach, a jak mocno merola katujesz to temperatura wżenia płynu będzie wyższa. .
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" |
To tez prawda |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:30
|
|
|
pavel napisał/a: | Jesli sie nie da pozbyc serwa, ostatecznosc bedzie demontaz pompy |
OK. Tak tez może być - tak czy inaczej, jeżeli płyn hamulcowy nie był dawno wymieniany, to można przy okazji tej roboty to zrobić. |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:36
|
|
|
Daniel napisał/a: | pavel napisał/a: | Jesli sie nie da pozbyc serwa, ostatecznosc bedzie demontaz pompy |
OK. Tak tez może być - tak czy inaczej, jeżeli płyn hamulcowy nie był dawno wymieniany, to można przy okazji tej roboty to zrobić. |
Racja!!!! |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 17:47
|
|
|
[ Dodano: 29 Wrzesień 2008, 17:47 ]
Marcin Pop. napisał/a: | W całym układzie jest ok. 0,5L płynu (nie wiem dokładnie ile, z ABS może wchodzić więcej) także DOT-4 nie jest drogi. A wymieniająć płyn hamulcowy pozbędziesz się wilgoci w przewodach, a jak mocno merola katujesz to temperatura wżenia płynu będzie wyższa. .
Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" |
Płyn wymieniany był w styczniu więc chyba za stary nie jest
Daniel napisał/a: | Co do wymiany, teoretycznie nie powinno być problemów. Choć w W202 nie ma zbyt wiele miejsca. |
No właśnie tak sobie popatrzyłem dzisiaj i rzeczywiście miejsca za wiele tam nie ma.
Marcin Pop. napisał/a: | jak masz odpowiednie klucze - TAK. |
Narzędzi Ci u mnie dostatek
Dziękuje panowie za odpowiedzi już mam jako takie pojecie co i gdzie
Na servie jest jeszcze taki mały stelaż na którym mocowane są kable i jakaś kostka (prawdopodobnie od ASR) mocowane to jest na dwie śruby |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 13 Styczeń 2012, 19:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2008, 08:18
|
|
|
Chodzi ci o rurke po prawej stronie serwa? to jest rurka ktora ssie powietrze i jest prowadzona do kolektora ssacego. Jak zdejmiesz kompletna pompe bez rozbierania, musisz dojsc do pedalow i tam sa o ile pamietam 4 nakretki i serwo uwolni sie od (jak nazwac) od kompletu z pedalami hamulca i sprzegla. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2008, 09:45
|
|
|
pavel, u mnie rurka idzie do vacumpompy i ona ssie powietrze
W moim kolektorze jest nadcisnienie (turbo) |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 06:49
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | Przy wymianie płynu muszą być 2 osoby. Zacznij wymianę od tego koła co jest najdalej pompy (tylne prawe, tylne lewe, przednie prawe, przednie lewe) i merolek powinien śmigać "aż miło" |
A po co dwie osoby przy wymianie płynu? Ja lubię, gdy ktoś mi pomaga, nie przeczę, ale napisałeś, że muszą być 2 osoby, a to już bzdura. Odpowietrzanie hamulców czy wymianę płynu może robić jedna osoba i zrobi to dobrze. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 09:53
|
|
|
Cytat: | Odpowietrzanie hamulców czy wymianę płynu może robić jedna osoba i zrobi to dobrze. |
Przy odpowietrzaniu zazwyczaj jest tak, że jedna osoba wciska hamulec, a druga pod spodem obserwuje bąbelki i zakręca odpowietrznik. Nie przecze, że uda się to zrobić w pojedynkę, nie mniej chętnie poczytam jak |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:00
|
|
|
Alez naturalnie ze mozna samemu odpowietrzac hamulce.
Trzeba miec tylko drobny przyrzad do tego.
Trzeba miec pokrywke z rurka gumowa. pokrywke przykrecasz do zbiornika plynu hamulcowego a rurke do wentyla w kole. i masz cisnienie w obiegu hamulcowym
wtedy odpowietrzasz ale musisz kontrolowac zeby plyn byl w zbiorniku i w razie czego dolewac. Jak zbiornik zrobi sie pusty to musialbys od nowa odpowietrzac. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:02
|
|
|
chytre
na to nie wpadłem |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|