[M104] Flitr K&N a przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_P.
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 56 Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 10:33 [M104] Flitr K&N a przepływomierz
|
|
|
Witam,
Czy zamontowanie wkładu filtra powietrza K&N może mieć wpływ na działanie i żywotność przepływomierza?
Macie jakieś doświadczenia z tym związane? |
_________________ '91 Baby Benz Black W201 2.3 SPORTLINE - SPRZEDANY
'94 C36 ///AMG SPORT - SPRZEDANY
'95 Jeep Cherokee 2.5TD - WÓŁ ROBOCZY
'94 Subaru Impreza WRX JDM - pogromca luźnych traktów |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 10:58
|
|
|
Z doświadczeń wiem, że fabryczne filtry najlepiej się sprawują pod względem dokładności. Z Twojego postu widzę, że chciałbyś parę słów otuchy i poparcia dla filtrów "sportowych", ale niestety większy przepływ powietrza w sportowych filtrach jest uzyskiwany nie powierzchnią filtrowania, ale mniej filtrującym materiałem. Prościej: jeśli filtr jest takiej samej wielkości, a więcej powierza "przepuszcza" to znaczy, że mniej dokładnie filtruje. W warunkach, gdzie nie ma za wiele kurzu to nie jest to bardzo istotne, ale gdy jak auto jadące z przodu "zaciągnie" z pobocza kurz to lepiej mieć niesportowy filtr. Oczywiście mowa tu o "sportowym-tuningowym" filtrze, te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
Rafal_P.
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 56 Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:26
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | ... te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza. |
Chodzi mi o wkładkę K&N, którą montuje się w miejsce fabryczne.
Zachodzę tylko w głowę, czy fakt, że K&N to filtr olejowy, nie spowoduje uszkodzenia przepływomierza. |
_________________ '91 Baby Benz Black W201 2.3 SPORTLINE - SPRZEDANY
'94 C36 ///AMG SPORT - SPRZEDANY
'95 Jeep Cherokee 2.5TD - WÓŁ ROBOCZY
'94 Subaru Impreza WRX JDM - pogromca luźnych traktów |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:30
|
|
|
Rafal_P. napisał/a: | wojtas_p napisał/a: | ... te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza. |
Chodzi mi o wkładkę K&N, którą montuje się w miejsce fabryczne.
Zachodzę tylko w głowę, czy fakt, że K&N to filtr olejowy, nie spowoduje uszkodzenia przepływomierza. |
Odpuść sobie sportową wkładkę - zysk niewielki, a silnik na tym cierpi |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:47
|
|
|
Rafal- Jesli chcesz skrocic zywotnosc silnika- prosze bardzo zaloz KN filtr.
Duzo sie pisalo na ten temat u nas ze to daje pare koni wiecej. czysta bzdura.
Ja bym odradzal zalozenia tej glupoty. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 15:23
|
|
|
Daniel napisał/a: | Odpuść sobie sportową wkładkę - zysk niewielki, a silnik na tym cierpi |
W jaki sposób mógłby kolega wyjaśnić bo mnie ten temat też ciekawi |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 15:23
|
|
|
carlos napisał/a: | W jaki sposób mógłby kolega wyjaśnić bo mnie ten temat też ciekawi |
Odpowiedź znajdziesz powyżej.. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 15:55
|
|
|
Gomezio napisał/a: | carlos napisał/a: | W jaki sposób mógłby kolega wyjaśnić bo mnie ten temat też ciekawi |
Odpowiedź znajdziesz powyżej.. |
Dziękuję Ci! Oszczędziło mi to kilka zdań |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Październik 2008, 20:22
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | ale niestety większy przepływ powietrza w sportowych filtrach jest uzyskiwany nie powierzchnią filtrowania, ale mniej filtrującym materiałem. Prościej: jeśli filtr jest takiej samej wielkości, a więcej powierza "przepuszcza" to znaczy, że mniej dokładnie filtruje. |
Akurat K&N w W202 ma mniejszą trochę powierzchnię filtrowania
Cytat: | W warunkach, gdzie nie ma za wiele kurzu to nie jest to bardzo istotne, ale gdy jak auto jadące z przodu "zaciągnie" z pobocza kurz to lepiej mieć niesportowy filtr. |
..kurz który jest zatrzymywany przez film olejowy filtra
Cytat: | Oczywiście mowa tu o "sportowym-tuningowym" filtrze, te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza. |
K&N do tanich nie należy |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Październik 2008, 20:26
|
|
|
carlos napisał/a: | wojtas_p napisał/a: | ale niestety większy przepływ powietrza w sportowych filtrach jest uzyskiwany nie powierzchnią filtrowania, ale mniej filtrującym materiałem. Prościej: jeśli filtr jest takiej samej wielkości, a więcej powierza "przepuszcza" to znaczy, że mniej dokładnie filtruje. |
Akurat K&N w W202 ma mniejszą trochę powierzchnię filtrowania
Cytat: | W warunkach, gdzie nie ma za wiele kurzu to nie jest to bardzo istotne, ale gdy jak auto jadące z przodu "zaciągnie" z pobocza kurz to lepiej mieć niesportowy filtr. |
..kurz który jest zatrzymywany przez film olejowy filtra
Cytat: | Oczywiście mowa tu o "sportowym-tuningowym" filtrze, te naprawdę coś warte filtry kosztują kupę kasy i wymagają przebudowania całego układu zasysania powietrza. |
K&N do tanich nie należy |
carlos - fakty są nieubłagane - filtry typu "sportowego" generalnie przepuszczają więcej nieoczyszczonego powietrza niż tradycyjne. A film olejowy o którym wspomniałeś tylko zmniejsza a nie likwiduje problem o którym przed chwilą wspomniałem. |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 09:12
|
|
|
Daniel napisał/a: |
carlos - fakty są nieubłagane - filtry typu "sportowego" generalnie przepuszczają więcej nieoczyszczonego powietrza niż tradycyjne. A film olejowy o którym wspomniałeś tylko zmniejsza a nie likwiduje problem o którym przed chwilą wspomniałem. |
Skąd w takim razie gwarancja na 1,6mln km? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:07
|
|
|
carlos napisał/a: |
Skąd w takim razie gwarancja na 1,6mln km? |
Na co jest ta gwarancja????? |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:21
|
|
|
Gwarancja na filtr jest 1,6mln km
Poza tym co do przepływomierzy sprawa ma się tak KLIK
w tym pomoc w przypadku zwalenia przez serwis winy na filtr powietrza, na w/w stronie są też wyniki badań na przepływomierzach więc chyba kolegom bardziej chodziło o wkład filtra "NO NAME" a nie K&N |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:52
|
|
|
Nie bardzo rozumiem, co ma gwarancja na filtr do skrócenia żywotności silnika....
Poza tym, to co pisze K&N na tej stronie o tym, że producenci nie maja prawa się wymigać od gwarancji po zastosowaniu filtra K&N to ewidentna bzdura - to nie K&N decyduje, jakie materiały eksploatacyjne są dopuszczone do samochodu, tylko gwarant.
Z tymi przepływomierzami to też tak trochę jak z tischnerowską prawdą - K&N twierdzi (pokazuje nawet jakieś testy), że filtry nie uszkadzają przepływomierzy. No pewnie, że nie. Ale olej z filtra ewidentnie może wpłynąć na charakterystykę przepływomierza, więc na pracę silnika, a o tym jakoś K&N milczy....
Mój wniosek jest taki: można oczywiście zamontować filtr K&N, ale na własną odpowiedzialność, jak zresztą wszystkie materiały eksploatacyjne niedopuszczone przez producenta.
Swoją drogą ciekawi mnie, czy ktoś zdecydowałby się na założenie np. klocków hamulcowych z większymi okładzinami - no bo przecież hamulce powinny wtedy lepiej działać..... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:55
|
|
|
Calkowicie zgadzam sie z Toba Sewan. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
|