Przesunięty przez: Camel- 12 Styczeń 2012, 08:53 |
Nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
AK
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 4 Październik 2008, 22:49 Nie odpala
|
|
|
Witam.
Mercedes C220CDI z 98r.Kluczyk typu"rybka"odblokowuje stacyjkę,zapalają się kontrolki na desce,lecz rozrusznik nie kręci.Mechanik wymienił rozrusznik na nowy,ale problem pozostał.
Po zmostkowaniu rozrusznika na przekaźniku,obraca silnikiem,ale nie zapala.
W pamięci sterownika jest błąd P1615.Co może być przyczyną awarii? |
Ostatnio zmieniony przez Przemek 15 Styczeń 2012, 14:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomcat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 111 Skąd: mazow
|
Wysłany: 4 Październik 2008, 23:27
|
|
|
P1615 elektroniczna blokada odjazdu - coś było/jest nie tak z immobilizerem, np kluczyk został źle odczytany.
i druga opcja sprawdź czy napięcie dochodzi do ECU |
_________________ c220CDI |
|
|
|
|
zetef
miłośnik MB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 144 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 5 Październik 2008, 08:09
|
|
|
tomcat napisał/a: | i druga opcja sprawdź czy napięcie dochodzi do ECU |
Ja miałem to, mechanik prz3eczyścił coś i było OK. Teraz jednak po pół roku zdarzło się znów ra albo dwa razy że nie zapalił, wiec musze jechać profilaktycznie na przeczyszczenie kabelków |
_________________ Srebrna Gwiazda C200 CDI Esprit 99r.
|
|
|
|
|
Yaro316
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 5 Październik 2008, 13:20
|
|
|
tomcat napisał/a: | P1615 elektroniczna blokada odjazdu - coś było/jest nie tak z immobilizerem, np kluczyk został źle odczytany.
i druga opcja sprawdź czy napięcie dochodzi do ECU |
Wydaje mi sie ze problem jest z kluczykiem, ja mam podobnie, wymienilem baterje w kluczyku i od tego momentu przestal dzialac, kluczyk otwiera bez problemu samochod,odblokowuje kierownice, po przekreceniu kluczyka wlącza sie bez problemu zaplon natomiast nie chce krecic rozrusznik, czasem zakreci tylko raz i koniec, z drugim kluczukiem nie mam problemu rozruszik kreci jak szalony |
_________________ C-180 Benzyna Esprit 99r WDB2020181A769179
|
|
|
|
|
C230KOMPRESOR
AMG...
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 5 Październik 2008, 21:32
|
|
|
Niepotrzebnie wymieniałeś rozrusznik, z tego co tu piszesz wynika ewidentnie, że problem związany jest z kluczykiem, użyj drugiego, jeżeli będzie to samo pomyślimy co dalej... |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...
MERCEDES C230 KOMPRESOR, WERSJA SPORT, PLUS ORYGINALNY PAKIET STYLISTYCZNY AMG... |
|
|
|
|
AK
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:12
|
|
|
Problem polega na tym;że nie mam drugiego kluczyka:( Zastanawia mnie to że po włożeniu klucza do stacyjki,kierownica się odblokowuje a kontrolka immobilajzera gaśnie,blokada też jest sterowana elektronicznie(tak więc kluczyk coś tam działa)Na dodatek na desce widnieje żółta trójkątna kontrolka z wykrzyknikiem.
Sprawdziłem napięcia i masy na ECU,wygląda na to że wszystkie są.
Zauważyłem również,że przekażnik świec żarowych działa. |
|
|
|
|
C230KOMPRESOR
AMG...
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:17
|
|
|
A jak otwierasz lub zamykasz samochód, to jak zachowują się diody |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...
MERCEDES C230 KOMPRESOR, WERSJA SPORT, PLUS ORYGINALNY PAKIET STYLISTYCZNY AMG... |
|
|
|
|
AK
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 10:29
|
|
|
Centralny dziełe normalnie,zamyka i otwiera z pilota.Dioda immobilajzera również gaśnie. |
|
|
|
|
C230KOMPRESOR
AMG...
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 12:55
|
|
|
Chodziło mi o te dwie diody ( zieloną i czerwoną, co masz je w klamce albo w lusterku), migają obie naraz, naprzemian, miga jedna, przy zamykaniu tez jedna, odpowiednio zielona i czerwona... |
_________________ BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...
MERCEDES C230 KOMPRESOR, WERSJA SPORT, PLUS ORYGINALNY PAKIET STYLISTYCZNY AMG... |
|
|
|
|
AK
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 18:12
|
|
|
Jest tylko jedna dioda na przycisku w
[ Dodano: 6 Październik 2008, 18:20 ]
Jest tylko jedna dioda na przycisku w środkowym panelu.Po zamknięci dzrzwi zaczyna migać,po odwarciu gaśnie.Wygląda na to że immo wyłącza się.
Wymontowałem stacyjkę i wydaje mi się że brakuje na jej obudowie jakiegoś elementu,widoczny jest otwór i wpusty do montażu jakiegoś elemętu.
Może coś z niej wypadło?
[ Dodano: 10 Październik 2008, 09:17 ]
Znalazłem brakujący element stacyjki;plastikowa zaślepka,która spadła do tunelu z nawiewu,lecz nie ona jest przyczyną że samochód nie odpala.Na magistrali cyfrowej CAN nie ma sygnału can H.
[ Dodano: 10 Październik 2008, 09:48 ]
na lini cyfrowej can nie ma sygnału can high. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 16:52
|
|
|
Mam taki sam problem panowie. (kluczyk rybka, c180 1999r)
Po wlozeniu kluczyka do stacyjki jest bzzz , przekrecam w pozycje zaplon to kontrolki sie swieca. Gdy przekrecam w pozycje rozruchu to cisza . Kontrolki nie przygasaja co by swiadczylo o slabym aku . Po prostu nic sie nie dzieje.
Auto na tzw pych pali.
Co mi doradzacie ? na chwile obecna mam zamiar wyczyscic styki wszelkie. I sprawdzic czy rozrusznik kreci, na krotko. |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 16:54
|
|
|
sprawdz rozrusznik a raczej przewody idace do niego na stykach moze cos sie stalo ja mialem tak z rok temu wyczyscilem i jest ok do teraz
[ Dodano: 17 Grudzień 2008, 16:57 ]
C230KOMPRESOR napisał/a: | Chodziło mi o te dwie diody ( zieloną i czerwoną, co masz je w klamce albo w lusterku), | nie bedzie tego mial bo autko po lifcie a tam juz tego nie ma |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 19:50
|
|
|
Z tego co ustalilem to zanika mi napiecie na tzw. bendixie (automat, ktory uruchamia rozrusznik). Pojawia sie przez chwile napiecie i spada do 0. Probowalem na krotko na bendix podac napiecie ale tez to nie dalo nic, przewod zaczal iskrzec i balem sie, ze spale jakis komputer jeszcze, i nie probowalem wiecej :/. Pozniej odpalilem auto z popychu przejchalem nim troche gasze i odpala normalnie z kluczyka, co dziwne to dopoki nie zapalil to sie otwieraly szyby dwie lewe i tylna prawa .
Czy ktos sie orientuje czy jest moze jakis przekaznik zwiazany z rozrusznikiem ?
nie wiem czy warto sugerowac sie tym schematem.
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/6123.pdf
Wie ktos moze cos wiecej na ten temat ? |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 21:05
|
|
|
Z tego schematu wynika kolego, że jeśli stacyjka działa to ten przekaźnik po stonie pasażera w puszce bezpieczników i ABS ma wypalone zestyki. Znajdź go i spróbuj wyczyścić środkiem do usuwania tlenków metali ( np: Contact . Ale najlepiej było by wymienić...
Pozdrawiam |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 22:02
|
|
|
A punkt plusowy pod podwoziem ? W moim kombi takowy jest i idzie on chyba do rozrusznika/alternatora od akumulatora w bagażniku. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|