Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Świece |
Autor |
Wiadomość |
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 14:47
|
|
|
Pytanie kto ma teraz racje? Mnie czeka jeszcze wymiana zakupionych świec. Kupilem NGK ale z tego co tutaj poczytałem wynika że Beru lepsze wiec jade do sklepu wymienić. |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Październik 2008, 14:55
|
|
|
searlon napisał/a: | Na moje to im cieplejsza świeca tym "większa" |
Tak - ale głowica będzie "jeszcze większa" (mało techniczne...) - aluminium ma większą rozszerzalność cieplną od materiału świecy
[ Dodano: 7 Październik 2008, 08:02 ]
Czasami to się w oku łezka zakręci za W123, tam nie było problemu z wykręcaniem świec żarowych |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:34
|
|
|
witam
mam pytanko do specialistow co moze byc przyczyna notorycznie psujacych sie swiec żarowych? z rok temu wymienilem wszystkie na nowe po miesiacu jedna padla wiec wymienilem ta zepsutą za miasiac to samo chwile spokoju i znowu swieca sie zepsula. w ciagu roku wymienilem juz 6 swiec i dalej chwile pojezdze i znowu swieca. silnik mam 2.5 td. idzie zima i chcialbym miec spokój ze swiacami bo wymiane ich mam juz opanowana do perfekcji .
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:44
|
|
|
A czasem nie za długo trzyma świece pod prądem "włącznik-wyłącznik"świec?
Podłącz prostownik i sprawdź jak długo po odpaleniu grzeją. |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:45
|
|
|
a w jaki sposob mam to zrobic gdzie podlaczyc? |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:54
|
|
|
Do akumulatora.Wyczaj prostownik z prawdziwym tzn dobrym wskaźnikiem (woltomierzem).Na początek pokazywał będzie stan baterii,przy rozruchu spadnie nawet do 10 volt.Następnie pewien czas świece nadal grzeją i aku ma ok 12 - 13 v.Potem stycznik wyłącza grzanie świec i masz prąd na aku 14 z kawałkiem.
I to sedno moich dumań czy stycznik nie za długo grzeje świece.
Ps.jak chcesz sprawdze u ojca jak długo powinien trzymać stycznik |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:56
|
|
|
makawel napisał/a: | witam
mam pytanko do specialistow co moze byc przyczyna notorycznie psujacych sie swiec żarowych? z rok temu wymienilem wszystkie na nowe po miesiacu jedna padla wiec wymienilem ta zepsutą za miasiac to samo chwile spokoju i znowu swieca sie zepsula. w ciagu roku wymienilem juz 6 swiec i dalej chwile pojezdze i znowu swieca. silnik mam 2.5 td. idzie zima i chcialbym miec spokój ze swiacami bo wymiane ich mam juz opanowana do perfekcji .
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi |
Przyczyna mogą być lejące wtryskiwacze - wymieniałeś kiedyś końcówki?
[ Dodano: 9 Październik 2008, 12:58 ]
madzara31 napisał/a: | Do akumulatora.Wyczaj prostownik z prawdziwym tzn dobrym wskaźnikiem (woltomierzem) |
Zamiast prostownika można użyć tez woltomierza - to chyba lepsze rozwiązanie. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:58
|
|
|
dzieki w sobote podjade do znajomego i podlacze pod prostownik i zobaczy ile bedzie sie utrzymywalo 12- 13v.
1. a ile czasu stycznik powinien grzac swiece
2. gdzie znalesc ten stycznik jak sie okaże że to on jest niesprawny
3. i ile moze on kosztowac w przybliżeniu |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:00
|
|
|
makawel, a jak objawia się uszkodzenie świecy? Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka? |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:01
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka? |
dokładnie tak jak piszesz |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:04
|
|
|
Gomezio napisał/a: | makawel, a jak objawia się uszkodzenie świecy? Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka? |
klopoty z rozruchem(dymi przy odpalaniu z zepsuta swieca) i oczywiscie kontrolka pali sie przez ok 30 sekund po odpaleniu |
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:05
|
|
|
Jako uzupełnienie - uszkodzenie świec przez lejące wtryskiwacze jest proste do diagnozy - upalona jest część grzejna świecy. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
makawel
VIP
Pomógł: 13 razy Dołączył: 14 Gru 2006 Posty: 760 Skąd: K- Koźle/EŁK
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:30
|
|
|
jezeli leja wtryski to ile kosztuje ich regeneracja?
po czym poznac ze lał wtrysk i to bylo powodem usterki? bo jezeli za dlugo grzeje swiece stycznik to moze sie w ten sam sposób chyba wypalic?
PICT0735.JPG no fotce nowa i stara swieca po czym poznac ze lałwtrysk i to bylo powodem usterki |
|
Plik ściągnięto 97 raz(y) 61,49 KB |
|
_________________ Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.
Moje autko
WDB2021881F621600 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:39
|
|
|
makawel napisał/a: | jezeli leja wtryski to ile kosztuje ich regeneracja?
po czym poznac ze lał wtrysk i to bylo powodem usterki? bo jezeli za dlugo grzeje swiece stycznik to moze sie w ten sam sposób chyba wypalic? |
Ty masz po prostu świecie przepalone - to nie wtryski.
Tak jak koledzy wyżej pisali - sterownik być może wymaga sprawdzenia, ale jego czasów grzania świec nie znam. Może po prostu świece kupujesz kiepskiej jakości? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:44
|
|
|
Prawda.Ale lejące wtryski to czarna chmura za autem.Jeśli czarnego za autem brak to obstawiałbym na problem ze stycznikiem świec.
Sprawdze Ci czas pracy stycznika.Od startu do jego tyknięcia oznaczającego wył. świec.
PS po robocie. |
|
|
|
|
|