Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
C180 wyrzuca płyn z chłodnicy. |
Autor |
Wiadomość |
pawej1
W211 320 cdi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 138 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 15:54 C180 wyrzuca płyn z chłodnicy.
|
|
|
Witam,
Po zakupie samochodu (w grudniu) dolewałem płynu do chłodnicy, brakowało jakieś 2 litry do pełnego pod korek, nie świeciła się kontrolka od poziomu cieczy, zauważyłem jednak że płyn ten jest wyrzucany na zewnątrz przez wężyk przy korku od chłodnicy, chyba nie mam zbiorniczka wyrównawczego, mam taką chłodnicę:
Mechanik stwierdził, że tak może być wylał się nadmiar i będzie OK. Poziom się ustalił i było dobrze ale do czasu kiedy zrobiło się cieplej (na słońcu było kolo 30st) i trafił się korek temperatura skoczyła do 98-100 stopni co wywołało mój niepokój na trasie gdzie temperatura powinna spaść utrzymywała się dalej w okolicy 95 st. Po drodze zajechałem do mechanika, który zajmuje się naszymi samochodami, który stwierdził, że w takim upale może być i mam się nie martwic, włączona klimatyzacja tez podnosi temperaturę tak powiedział, z tym się zgodzę bo to zauważyłem wcześniej ze jak ją włączę to temperatura wzrasta o kilka stopni.
Nie dawało mi to spokoju po powrocie do domu otworzyłem maskę i obserwowałem silnik i temperaturę, z tego co udało mi się ustalić przy opkoło 98 st załączały się wentylatory z przodu ale przy włączonej klimie, po wyłączeniu klimy temperatura już się nie podnosiła i nie włączała wiatraków. Dodam, iż klimatyzacji nie mam wg VIN więc chyba była dokładana, może tu jest cos nie tak ze po włączeniu podnosi temperaturę, czy u Was też tak jest?
Dwa dni temu dolałem znów płynu do pełna, wczoraj godzina w korku temp około 90 st ale płynu znów ubyło, widzę że jest plama na osłonie i ślady, że wypłynął przez wężyk.
Czy ta temperatura 98 st przy której załączają się wiatraki nie jest trochę za wysoka?
Co o tym sądzicie??
Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
Algreholt
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 86 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 19:05
|
|
|
Co do ubywania płynu to się go nie dolewa nigdy pod korek bo pod wpływem temperatury się zwiększa jego objętość i wtedy ci wywala nadmiar wężykiem. Ja mam zbiorniczek wyrównawczy ale też nie dolewam pod korek, a dolewam teraz mnóstwo bo mi pompa wodna cieknie i dpiero jutro ją wymienie. |
_________________ C230 Kompressor, Sport, '96 LPG
|
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 19:18
|
|
|
Niedawno tez przerabiałem wymianę pompy wody w swojej gwieździe......robiłem pod domem i zajęło mi to jakieś 4,5 godziny.... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 12:09
|
|
|
Wydaje mi się że powinieneś mieć chłodnicę taką ze zbiorniczkiem wyrównawczym umieszczonym nad filtrem powietrza
Zobzcz to po mimo że kolega na 2,3 kompresora to ma taką chłodnicę http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1537
[ Dodano: 23 Maj 2007, 12:32 ]
atu masz jeszcze jedno 1,8 benz http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2646630 |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
berserkers
Mr.Radek
Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 243 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 12:33
|
|
|
Mam taką samą chłodnice bez zbiornicza wyrownawczego ( 2.2 benzyna 1994 ) i mialem podobnie w zeszlym roku. Wymieniłem wisko i wszysto cacy:) |
_________________
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 13:08
|
|
|
Widze ze to plaga z tym nadmiernym grzeniem sie motoru w benzyniakach. Wiska chyba jakies kiepskie robili. W moim CDI-ku nawet wczoraj w korku gdzie tem. powietrza wynosila 30 stopni wskazowka tem. silnika podniosla sie tylko lekko ponad 80 stopni. I pierwszy raz uslyszalem jak odkurza moje wisko |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
pawej1
W211 320 cdi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 138 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 13:53
|
|
|
wisko wymieniałem w styczniu lub lutym
[ Dodano: 28 Sierpień 2007, 18:36 ]
Problem rozwiązany, po wyjęciu chłodnicy okazało się, że pęknięty jest ten plastikowy zbiorniczek na górze chłodnicy i właśnie tędy uciekał płyn i z tego powodu zawsze go brakowało a powodem nie zapalającej się kontrolki od poziomu płynu był uszkodzony czujnik. Po wymianie chłodnicy (kupiłem używaną, cena nowej zaczynała się od 600zl) temperatura stoi jak upalowana na górnym brzuszku 8 w korkach i z włączoną klimą. |
_________________
w202 --> W210 --> w211 --> w212 |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 18:36
|
|
|
Mam problem ze zbiorniczkiem wyrównawczym (foto przykładowe), a konkretnie z króćcem (zaznaczyłem na foto) pękł od dołu i znika woda z układu. Jeszcze zimy nie ma wiec dolałem wody demineralizowanej i starcza na dwa dni jazdy, mam pytanie czy muszę kupić nowy zbiorniczek ?, czy może jakiś silikon na wysokie temperatury czy jakiś klej ze sklepu hydraulicznego.. ?? przerabiał ktoś ? może ktoś coś polecić ?
457654438.jpg
|
|
Plik ściągnięto 803 raz(y) 68,48 KB |
|
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 12 Październik 2008, 19:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 19:03
|
|
|
phan napisał/a: | Mam problem ze zbiorniczkiem wyrównawczym (foto przykładowe), a konkretnie z króćcem (zaznaczyłem na foto) pękł od dołu i znika woda z układa. Jeszcze zimy nie ma wiec dolałem wody demineralizowanej i starcza na dwa dni jazdy, mam pytanie czy muszę kupić nowy zbiorniczek ?, czy może jakiś silikon na wysokie temperatury czy jakiś klej ze sklepu hydraulicznego.. ?? przerabiał ktoś ? może ktoś coś polecić ? |
Układ chłodzenia jest nadciśnieniowy, więc silikon odpada Najlepszym rozwiązaniem by było poszukać używki lub kupić dobry klej do plastików i spróbować skleć. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 19:56
|
|
|
Ja bym nie kleil ta czesc.
od wstrzasow z powodu zlych drog ponownie wszystko popeka.
Zalatw uzywke i po problemie. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 20:40
|
|
|
Ja by się zastanowił z czego pękł ten króciec... |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
potaki
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 28 Skąd: lublin
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 22:11
|
|
|
witaj pawle w mercedesie w202 z klimą wentylatory elektryczne pomagają schłodzić płyn chłodnicz. Wentylatory działają dwu etapowo toznaczy mają dwa biegi. pierwszy bieg załącza sie przy temp 100 st i wyłacza sie przy 95 stopniach i jest to normalna temp. natomiast drugi bieg załącza sie pzry temp 117 st. W korku temperatura ma prawo wzrosnąć do 100 stopni z powodu małych obrotów silnika i ograniczonego przepływu powietrza przez chłodnice. co do wyrzucania płynu to sprawdz czy masz szczelny korek lub czy nie jest pąknieta górna plastikowa część chłodnicy. oczywiście nie należy dolewać płynu pod sam korek. układ chłodzenia działa pod cisnieniem co powoduje iż płyn nie gotuje sie przy 100 st tylko przy 120. pozdrawiam i mam nadzieje że coś pomoge przerabiałem ten temat w swoim w202 c280 znam układ od podszewki. |
|
|
|
|
phan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 346 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Październik 2008, 19:36
|
|
|
króciec nie odpadł cały tylko pękł trochę od dołu, kupiłem POXILINE polepiłem, jutro zaleje zbiornik i zobaczymy czy wytrzyma temperaturę, jeśli nie to będę szukał używanego zbiorniczka. |
_________________ W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359) |
|
|
|
|
|