|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:18 |
Pytanie o automat |
Autor |
Wiadomość |
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 12:23
|
|
|
phan, jak kupiłem swoją miałem dokładnie te same przemyslenia i tez mi sie to nie podobało. Próbowałem z tym nawet walczyć, ale pewnego dnia dałem sobie spokój... i od razu spalanie mi spadło o dobry litr |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 17:23
|
|
|
ja niczego nie kombinuję - tylko pytam, o wiele lepiej się jeździ ze świadomością, ż ASB działa poprawnie |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 17:38
|
|
|
phan, zachowanie skrzyni poprawne. Jak się kulam po mieście to tez mi trzyma koło 1,5 tys obrotów. Do utrzymywania prędkości nie potrzeba dużo siły. Tym bardziej tak niskiej prędkości.
!Łukasz! napisał/a: | Powinien Ci zmienić przy około 6000obr. |
Prawie trafiłeś. ASB jest tak dostosowane, że zmienia przy maksymalnej mocy lub lekko powyżej niej, tak by po zmianie biegu, uzyskać obroty w granicach maksymalnego momentu obrotowego. C180 powinien zmieniać przy ~5500. Mi zmienia średnio przed 6 tys (5800 maksymalna) i tylko raz w życiu na kickdownie udało mi się wyjść poza 6 tysięcy przy ruszaniu z jedynki. (Do tej pory nie wiem jak tego dokonałem ).
phan napisał/a: | Bo nigdy nie kręciłem wysoko zimnego silnika, i serce będzie mi się kroić jak na mrozie będzie go ciągnął tak wysoko. No trudno są wady i zalety ASB. |
Skoro przez 350 tys nic się mojemu samochodowi nie stało, to nie mam zamiaru z tym walczyć. Wkurza mnie jedynie szarpanie przy zimnej skrzyni
Nie walczmy ze skrzynią na siłę. To Mercedes, przypadki tu nie mają miejsca |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 19:46
|
|
|
Camel- napisał/a: | To Mercedes, przypadki tu nie mają miejsca |
To zdanie powinni niektórzy oprawić w ramkę |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
BEENN
E 270 CDI/BMW 530d
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: LESZNO
|
Wysłany: 21 Październik 2008, 10:59
|
|
|
Daniel napisał/a: | Camel- napisał/a: | To Mercedes, przypadki tu nie mają miejsca |
To zdanie powinni niektórzy oprawić w ramkę |
Dobre, zgadzam sie |
|
|
|
|
mateusz1986
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 56 Skąd: slupsk
|
Wysłany: 16 Listopad 2008, 21:39
|
|
|
witam
podepne sie pod temat i zadam pyatnie, mam problem polegajacy na tym ze rano jak odpale i jadac a pozniej zatrzymujac sie np na swiatlach ( polozenie lewarka w poazycji D ) wciskam hamululec i zatrzymuje sie i tu problem bo mam dziwne wrazenie caly camochod drży tak jakby dokonca ten wcisiety hamule go " niewysprzeglał" i tu pyanie dlacze tak sie dzieje i dodam ze tylko na zimnym silniku jak troszke pojezdze to problem znika |
_________________ mercedes w202 2,5td wdb2021281f415446 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 17 Listopad 2008, 00:10
|
|
|
Cytat: | że zmienia przy maksymalnej mocy lub lekko powyżej niej |
skoro moc jest maksymalna to ta powyzej jaka jest ?:D
Cytat: | tak by po zmianie biegu, uzyskać obroty w granicach maksymalnego momentu obrotowego |
maksymalny moment moze byc juz np przy 3000 obr/min.
ale to fakt, skrzynie tak wlasnie zmieniaja biegi w granicach maks. momentu |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17 Listopad 2008, 10:00
|
|
|
btx napisał/a: | skoro moc jest maksymalna to ta powyzej jaka jest ?:D | koledzze zapewne chodzilo o to ze zmienia troche powyzej obrotow mocy maksymalnej btx napisał/a: | ale to fakt, skrzynie tak wlasnie zmieniaja biegi w granicach maks. momentu | czyli jak ja mam max moment zalozmy przy 2000rpm (diesel) to skrzynia zmienia przy 2000 a cala reszta obrotow do 5000 jest jej obca? zakreciles |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
mruk
CLK 320 Sport
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Listopad 2008, 10:49
|
|
|
mateusz1986 napisał/a: | mam dziwne wrazenie caly samochod drży tak jakby dokonca ten wcisiety hamule go " niewysprzeglał" |
W polozeniu lewarka na D na postoju i wcisnietym hamulcu silnik nie jest i nie ma byc wysprzeglony wiec caly czas lekko "napiera" na kola, stad czujesz drgania. Wysprzeglony jest na P i na N. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 17 Listopad 2008, 10:59
|
|
|
mrrocky napisał/a: | btx napisał/a: | skoro moc jest maksymalna to ta powyzej jaka jest ?:D | koledzze zapewne chodzilo o to ze zmienia troche powyzej obrotow mocy maksymalnej btx napisał/a: | ale to fakt, skrzynie tak wlasnie zmieniaja biegi w granicach maks. momentu | czyli jak ja mam max moment zalozmy przy 2000rpm (diesel) to skrzynia zmienia przy 2000 a cala reszta obrotow do 5000 jest jej obca? zakreciles |
To nie takie proste.
Nowoczesne skrzynie są mądrzejsze od jej użytkowników (no dobra, od większości, bo jeszcze się ktoś obrazi.... ) Skrzynia po prostu (i niestety) zmienia biegi wtedy, gdy jej sterownik stwierdzi, że użytkownik tego chce.
Kiedyś, sprawa była prosta - bieg zmieniał się w zależności od podciśnienia, więc tak naprawdę zależał od prostego obciążenia silnika (stopnia otwarcia przepustnicy, ilości obrotów i ilości dopływającego powietrza). Mniejsze obciążenie - bieg zmieniał się wcześniej, większe - później).
Potem wymyślono elektroniczne sterowanie, gdzie zapisywane były mapy opisujące kilka/kilkanaście wariantów pracy skrzyni, i skrzynia zmieniała biegi dopasowując bieżące działanie silnika do mapy. Pozwoliło to na dokładniejsze dopasowanie pracy skrzyni do przebiegu momentu obrotowego, głównie w celu oszczędności paliwa. Np. mapa "oszczędna" kazała zmieniać bieg na wyższy w przypadku osiągnięcia minimalnych obrotów maksymalnego momentu, a mapa "agresywna" dopiero po osiągnięciu obrotów maksymalnej mocy.
Obecne skrzynie są skrzyniami autoadaptacyjnymi, które same uczą się sposobu jazdy kierowcy i zapamiętują nawet kilkaset map (zachowań kierowcy). I moim zdaniem to przegięcie, bo często zapamiętuje mapy, które nie są właściwym (poprawnym) zachowaniem i wykorzystują je później w podobnych sytuacjach, co budzi zdziwienie kierowcy (automat zmienia bieg nie wtedy, gdy kierowca wyobraża sobie, że powinien).
Takie sytuacje są frustrujące na drodze i powodują potem pytania: czy skrzynia pracuje poprawnie? No poprawnie, z punktu widzenia jej sterownika.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 17 Listopad 2008, 23:13
|
|
|
sewan napisał/a: | Takie sytuacje są frustrujące na drodze i powodują potem pytania: czy skrzynia pracuje poprawnie? No poprawnie, z punktu widzenia jej sterownika.... |
Coś w tym jest faktycznie...
Osobiście zdarza mi się, że muszę pocisnąć do końca pedał gazu (czasem nawet i Kick-Down), żeby skrzynia się odmuliła, bo np. przez jakiś czas jechałem leniwie i ona nie bardzo chce teraz wyrywać do przodu, bo się nauczyła takiego sposobu mojej jazdy. Po prostu chwilę jej zajmuje, żeby się zorientować, że teraz chcę jechać dynamiczniej. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 17 Listopad 2008, 23:49
|
|
|
Przestancie zamulac swoje samochody Kazdy samochod minimum raz w miesiacu powinien zostac porządnie przedmuchany a juz napewno samochody z turbosprężarką
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18 Listopad 2008, 00:40
|
|
|
A dmucham swoja sliczonetke codziennie, a czasami nawet kilka razy dziennie robie jej ostra jazde |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 18 Listopad 2008, 07:36
|
|
|
grzesiekx napisał/a: | Przestancie zamulac swoje samochody |
Kto mówi o zamulaniu...
Po prostu w trasie zdarza się, że warunki drogowe (duży ruch, wahadła, etc.) wymuszają dłuższą spokojna jazdę
Myślę, że moja M jest porządnie przedmuchiwana zdecydowanie częściej niż raz miesiącu, nawet po mieście. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18 Listopad 2008, 11:46
|
|
|
uve napisał/a: | A dmucham swoja sliczonetke codziennie, a czasami nawet kilka razy dziennie robie jej ostra jazde |
oczywiście w łóżku
a tak na serio to ja nie mam problemów, jak chcę aby pracowała dynamicznie, to pracuję dynamicznie, jak toczę się leniwie to ona też pracuje leniwie.
jedynie czasami jak bardzo słabo trzymam hamulec (jak było to opisane wcześniej, czuję lekkie kołysanie "do przodu") ale wystarczy mocniej wcisnąć hamulec. |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,159 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|