Co oznacza "pstryknięcie" na czerwonym polu od tem |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:25
|
|
|
Cendra napisał/a: | Auto jest po lifcie jeżeli np ma trójkątny przycisk awaryjnych Sorry za takie pytania, ale jeździmy nim kilka dni, a ja mam ograniczony dostęp do neta (przeprowadzka). |
Jest po małym lifcie w 95r
[ Dodano: 26 Październik 2008, 10:25 ]
Cytat: | Lifting auta przeszły pod koniec 1997 r. |
To był duży lifting |
|
|
|
|
Cendra
...
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Ciechanów // W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:31
|
|
|
To teraz nasuwa się pytanie: jak powinno być po "mały" FL |
_________________ Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:33
|
|
|
Dokładnie tak
Ze środkowych też leci ciepłe. |
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 13 Styczeń 2012, 18:48, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:33
|
|
|
Cendra, Camel- Ci przecież odpisał. |
|
|
|
|
Cendra
...
Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: Ciechanów // W-wa
|
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:40
|
|
|
Dzięki, zakręciłem się trochę
W każdym razie u mnie coś jest nie tak... |
_________________ Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12
C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 17:10
|
|
|
Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 17:49
|
|
|
driver napisał/a: | Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika . |
Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:09
|
|
|
Cytat: | Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C |
.. akumulator ma być sprawny, a zapłon wyłączony |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:16
|
|
|
Daniel napisał/a: | Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C |
Na zimnym tez sie wlącza tylko nie grzeje. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Luty 2009, 21:40
|
|
|
Ta pompka od REST jak się nie mylę znajduje się w komorze silnika poniżej filtra powietrza tuż przed wlotem cieczy chłodzącej do korpusu silnika .
Dochodzi do niej 1 para przewodów elektr.
Chciałbym wiedzieć czy podczas pracy silnika ta pompka również pracuje czy tylko przy wył. silniku a zał. zapłonie .
Zamierzam pomierzyć napięcie jakie tam dochodzi , o ile wogóle dochodzi . W razie gdyby brakło U , to jaki układ odpowiada na jego dostarczenie /i jaki bezpiecznik czy też przekaźnik / ?
Czy winno tam dochodzić 12V , może ktoś wie na którym bolcu + , bo można sprawdzić na krótko czy pompka pracuje .
(co do biegunowości to już wiem wystarczy zmierzyć na wsuwce po której stronie jest przewód masy (-) . )
Fakt , że kilka razy układ ogrzewania postojowego mi zadziałał , ale jakoś nieregularnie a teraz nie chce mu się od dłuższego czasu .
Obawiam się czy nie ma tu jakiegoś powiązania z pokrętłem sterującym pracą silnika nawiewów , bo nie jest on w idealnym stanie , a nie mam pojęcia jak się do niego dostać .
________________________________________________________________________
Witam ponownie , właśnie pomierzyłem na aucie i wygląda to następująco.
napięcie dochodzące do pompki :
1.- wyłączony zapłon ok. 8V
2.- włączony zapłon , wył.dmuchawa. wył. silnik ok.8V
3.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , wył. silnik ok. 12,2V
4.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , pracujący silnik ok. 14,4V
5.- włączony zapłon , wył.dmuchawa lub oba pokrętła reg. temp. w poz. skrajnej niebieskiej , pracujący silnik ok. 9,5V
* warunkiem podania pełnego napięcia na pompkę jest : włączenie nawiewu i przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska
opór zmierzony na bolcach pompki - nieskończoność , dopiero jakieś uciski powodowały chwilowe pojawienie się bliżej nieokreślonych przepływności . Czyli sama pompka do rozebrania i może do naprawy jeśli to tylko przerwa gdzieś przy złączce .
prośba
1.Czy zechciałby ktoś sprawdzić napięcia tak jak opisałem w pkt. 1 , 2 i 5 , bo moim zdaniem winno być na 0V , a u mnie jakaś dziwna wartość ?
Może mam coś zwalone w taj kwestii .
2. prosze też o zmierzenie oporu elektr. pompki .
Wiem że to trochę kłopotliwe , ale dzięki jak ktoś się podejmie , niewątpliwie przyczyni się to do rozwiązania kolejnej zagadki .
___________________________________________________________________________
No dobrze czyli zostaje tylko pompka ,
czy w takiej pompce mogą się skończyć szczotki , rozbierał to ktoś .
czy idzie jej założyć nowe szczotki , czy też tylko zakup nowej ( 285 zł /169 zł) lub używki za ok 120,-
http://www.fotosik.pl/pok...e9d40d0026.html
http://www.fotosik.pl/sho...1b2720c3ac25d#e
Te napięcia o które pytałem występują przy całkowitym braku odbiornika ( czyli w tym przypadku gdy rozpięta jest złączka ) . Po podłączeniu pod tą złączkę jakiegokolwiek odbiornika ( np. żarówka 1,5W ) napięcie wynosi 0V jak też brak jakichkolwiek wskazań miliamperomierza - ot taka specyfika tego układu elektronicznego . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 8 Listopad 2010, 19:12
|
|
|
wczoraj wymieniałem pompę wody i zauważyłem że mam takową pompkę elektryczną, jednak nie mam żadnego przycisku "rest", i teraz mam takie pytanie , czy dało by się coś z tym zrobić, coś w stylu dołożyć w kabinie dodatkowy przycisk który podawał by po prostu napięcie do tej pompki... hmmm pewnie trochę bez sensu bo wiatrak na wyłączonym zapłonie by nie działał, trzeba by było też coś z tym jakoś zrobić prosił bym o jakieś sugestie, czy w ogóle warto się za to brać czy jednak to zbyt dużo roboty i nie takiej prostej |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 8 Listopad 2010, 21:39
|
|
|
Jeśli masz pompkę elektryczną, ale bez przycisku REST, to ona i tak działa.
Ja mam tak samo. Nie pamiętam już, czy wystarczy ustawić kluczyk zapłonu w I pozycji, czy też musi być włączony zapłon. Jeśli układ ma odpowiednią temperaturę, to po wyłączeniu silnika dość długo i skutecznie można jeszcze ogrzewać wnętrze. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Listopad 2010, 07:43
|
|
|
Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 9 Listopad 2010, 09:24
|
|
|
rypley napisał/a: | Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było |
Będzie wiało ciepłym ale nie z silnika a z nagrzewnicy, a ta moment i się wychłodzi. Pompka obiegowa (rest) wydłuża ten czas. |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
MickB.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 9 Listopad 2010, 10:32
|
|
|
Ale, jak napisałem u mnie jest pompka obiegowa bez przycisku REST. Działa ona, gdy silnik jest wyłączony i w zimie nawet po 15 min. takiego ogrzewania "bez silnika" nadal z nawiewów leciało przyjemne ciepełko. |
_________________ C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920 |
|
|
|
|
|