Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:31 |
Podswietlenie licznika |
Autor |
Wiadomość |
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 22:20 Podswietlenie licznika
|
|
|
Mam problem z podswietleniem prawej czesci predkosciomierza oraz lewej czesci obrotomierza. Czasami zdarza sie, ze te czesci licznikow swieca slabiej, jakby byly przyciemnione. Stukajac w gorna czesc deski rozdzielczej, wszystko wraca do normy.
Wiem ze kilka osob z forum rozbieralo licznik i pewnie wie na jakiej zasadzie dziala podswietlenie. Czy do poszczegolnych czesci podswietlenia sa inne wtyczki i ktoras z nich mogla sie poluzowac? Moze ktos mial juz taki problem? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
chemiczny
Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Luty 2007, 22:54
|
|
|
Hej , tak się składa ,że wczoraj wyciągałem zegary (chciałem wstawić białe ledy ale porzuciłem ten pomysł bo nie wygląda to za ładnie) i sprawa się ma tak: do podświetlenia prąd idzie tylko prawą wtyczką (patrząc na zegary od przodu) a powodem mogą być zaśniedziałe styki na płytce lub w oprawce żarówki. Za podświetlenie odpowiadają cztery żarówki dwie skrajne 1,2W
podświetlają zegar temperatury silnika i prawą część tarczy obrotomierza a dwie bliżej środka
2W resztę ( tak przynajmniej jest u mnie ). Te duże są w żółtych oprawkach w Twoim przypadku będzie to ta z prawej strony, spróbuj pokręcić żarówką albo ją wymień
Pozdrawiam |
_________________ C 180 `95 |
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Luty 2007, 13:30
|
|
|
witaj
ja mam podobne pytanie, ostatnio miałem serie spalonych żarówek i jak z wymianą żarówki podświetlania lewej części, gdzie jest wskaźnik temperatury nie miałem problemu to nie poradziłem sobie z podświetleniem przejechanych kilometrów. Nie mogłem znaleźć z tyłu
żarówki w tym miejscu. Czy może ktoś wie jak wymienić tą żarówkę.
Z góry dziękuje za pomoc.
pozdrawiam |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
chemiczny
Dołączył: 22 Wrz 2006 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Luty 2007, 14:42
|
|
|
Jako że jestem na bieżąco to mogę ci podpowiedzieć , że żarówka od podświetlenia przebiegu całkowitego i tymczasowego znajduje się mniej więcej w środku trochę wyżej od linii żarówek kontrolek znajdujących się na dole zegarów, żeby ją wymienić będziesz musiał zupełnie wyjąć całą szafę (mnie się to udało nie zdejmując kierownicy)
pozdrawiam
[ Dodano: 16 Luty 2007, 14:49 ]
Jako że jestem na bieżąco to mogę ci podpowiedzieć , że żarówka (1,2W w niebieskiej oprawce)od podświetlenia przebiegu całkowitego i tymczasowego znajduje się mniej więcej w środku trochę wyżej od linii żarówek kontrolek znajdujących się na dole zegarów, żeby ją wymienić będziesz musiał zupełnie wyjąć całą szafę (mnie się to udało nie zdejmując kierownicy)
pozdrawiam |
_________________ C 180 `95 |
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Luty 2007, 15:17
|
|
|
dzięki za info, chociaż mnie nie ucieszyłeś bo jak wymieniałem ostatnio żarówkę do podświetlania temperatury to udało mi się tylko wysunąć licznik do kierownicy i powiem szczerze nie wiem ja Ci się udało wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy.
A tak poza tym jaka żarówka tam przychodzi?
pzdr |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Luty 2007, 16:54
|
|
|
rabinson napisał/a: | nie wiem ja Ci się udało wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy |
Można spokojnie wyciągnąć bez zdejmowania. Mianowicie...
Ustawiasz kierownicę na wprost. Odkręcasz osłonę pod kierownicą, odczepiasz cięgno otwierania maski (to łatwe), następnie trzeba się mocno nachylić i od spodu wypychać licznik palcami w stronę kierownicy. To najtrudniejsza część zadania, trzeba pchać w miarę równo, żeby "szafa" się trochę wysunęła. Można pomóc sobie, wkładając wkrętak płaski między licznik, a ten daszek co oslania go przy szybie czołowej. Jak już góra się wysunie to łap i wyciągaj zegary za górną cześć, daszek będzie stawiał opór ale musi wyjść. Potem przyciskasz zegary do kierownicy i lekko skręcasz kierą w prawo i szafa jest wyjęta. Polecam wymienić żarówki bez odczepiania dwóch wiązek z tyłu licznika, ale jeśli trzeba wypiąć wiązki to bezwzględnie przed powyższą operacją odłącz akumulator.
Ja tego nie zrobiłem i teraz mi się pali SRS, muszę jechać na skasowanie. |
|
|
|
|
rabinson
Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Luty 2007, 20:20
|
|
|
wielkie dzięki za pomoc, spróbuje w przyszłym tygodniu się z tym pobawić, mam nadzieję że się mi uda bez zdejmowania kierownicy |
_________________ MB 1994 1,8 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 17 Luty 2007, 12:28
|
|
|
ZALECAM DUŻĄ UWAGĘ!!!
Wyciąganie licznika spod kierownicy (jeżeli jest ciasno) może spowodować poważne uszkodzenie krawędzi deski rozdzielczej ("daszka" nad licznikiem)
Osobiście nie kombinuję: jeżeli w danym aucie są trudności, to zrucam ster - to naprawdę tylko dwie minuty roboty więcej... |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Luty 2007, 19:36
|
|
|
Panowie ja wyciągałem ten licznik u siebie i u kumpla kilkanaście razy i nigdzie nie spodowaliśmy żadnych uszkodzeń, oczywiście bez zdejmowania kierownicy.
Naprawdę niewiem dlaczego ciągle wałkowany jest ten problem,przecież wystarczy trochę finezji i "nic na siłę" a da się to zrobić bez problemu.
Jedyny błąd jaki popełniłem na początku to to jak wypiołem wtyczkę z licznika i przekręciłem zapłon to SRS złapał błąd,. no i trza było jechać na kompa aby wykasować koszt 50 zł. (poza ASO) i to było jedyne "frycowe" przy tej robocie. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 17 Luty 2007, 20:33
|
|
|
Zdarzają się egzemplarze w których finezja nie pomoże, i konieczne jest zdjęcie steru.
Wyciągałem zestaw wskaźników w kilkudziesięciu co najmniej "C-klasach" - to trochę więcej niż "u siebie i u kumpla" DLATEGO ZALECAM UWAGĘ - deskę rozdzielczą zniszczyć jest łatwo.
Nie wiem
Wypiąłem |
|
|
|
|
C 200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 56 Skąd: karkonosze
|
Wysłany: 17 Luty 2007, 21:50
|
|
|
Gerri napisał/a: | Zdarzają się egzemplarze w których finezja nie pomoże, i konieczne jest zdjęcie steru |
Witam - mam pytanie czym różnią się egzemplarze w których trzeba zdejmować koniecznie kierownicę od tych w których nie trzeba - ostatnio wymieniałem żarówkę
od podświetlania licznika tak zwanego dziennego i całkowitego(bo to jest jedna żarówka) i w C 200 Sport wyjąłem licznik bez najmniejszego problemu tylko jak
pisze jeden z kolegów nic na siłę a cała rzecz to zsynchronizowanie wysuwania
licznika z obrotem kierownicy w prawo - i jeszcze jedno - wypięcie wtyczek moim zdanie jest konieczne tylko oczywiście po rozłączeniu uprzednim akumulatora - pozdrawiam. |
_________________ C 200 Sport/ 94'/136KM - benzyna. |
|
|
|
|
KKKamilw
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 98 Skąd: Lipno
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 13:41
|
|
|
Mam takie pytanie troche głupie ale jak wyciągnąć zegary tzn gdzie są sruby mocowania czy jakies zapadki itp co odrkęcić itp żeby czegoś nie urwać bo miałem podobny przypadek w Audi i zaczeły pukac całe zegary
musze wymienić żarówke przy zegarze w środku obtoromierza. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 15:07
|
|
|
A mógłbyś jakoś bliżej zademonstrować jak PUKAŁY? Dla mnie to nie jest do końca jasne, ale dla sprawy może to być jednak istotne..
Jeżeli natomiast chodzi o żarówkę obtoromierza, to czasami udaje sie ją wymienić bez całkowitego wyjmowania zestawu wskaźników - wystarczy jego wysunięcie. |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 17:43
|
|
|
Poczytaj tutaj
http://www.w202.pl/viewto...ighlight=zegary |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
ezecheil
Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 17:28
|
|
|
Witam.
Chcę tylko powiedzieć, że u mnie w maszynie także daję radę z wyjmowaniem licznika bez zdejmowania kierownicy, aczkolwiek nie znaczy to że nie trza uważać jak się to robi. Szczególnie na pokrętełka -> można połamać. Mój licznik wygląda z tyłu tak. Na zdjęciu w żółtym zakreskowaniu występują żarówki 2Watt'owe, a w fioletowym 1,2Watt'owe od podświetlenia deski rozdzielczej. Pozwoliłem sobie zamieścić wizerunek obu żarówek żeby ktoś nie musiał wymontowywać żeby zobaczyć jakie to są tylko od razu udeżyć do sklepu i wymieniać.
Pozdrawiam
zarowk12.jpg Żaróweczka 1,2W |
|
Plik ściągnięto 42972 raz(y) 19,38 KB |
zarowka20.jpg Żaróweczka 2W |
|
Plik ściągnięto 846 raz(y) 45,39 KB |
licznik.jpg Licznik od tyłu |
|
Plik ściągnięto 3600 raz(y) 36,39 KB |
|
_________________ Mercedes-Benz >C180 (w202) >1.8 (122) >LPG (BRC Sequent24) >'93 |
|
|
|
|
|