Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 11:42
stukanie w przednim zawieszeniu na kostce brukowej
Autor Wiadomość
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 13:13   

Nie ma gum, są "zderzaki" metalowe, jak skręci się do oporu to można zobaczyć o co blokuje.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 13:18   

Nie ma gum, są "zderzaki" metalowe, jak skręci się do oporu to można zobaczyć o co blokuje. Na te własnie metalowe ograniczniki nachodza gumki.element nr 15.

B33030000027.0190.gif
Plik ściągnięto 1348 raz(y) 19,74 KB

 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 13:21   

Adaśko napisał/a:
Nie ma takiej śruby, to co jest w górnej części przekładni zakontrowane nakrętką służy do regulacji położenia całej przekładni w lewo lub w prawo.
Jesteś pewien, że o dobrej przekładni piszesz :?:
btx napisał/a:
w ktorym miejscu sa te ograniczniki ?

Metalowy bolec fi ok. 10mm z tyłu zwrotnicy (za sworzniem wahacza) i zderzak w postaci metalowej płytki na wahaczu. Przy pełnym skręcie koła do wewnątrz oba elementy się spotykają, przy czym na bolcu fabrycznie jest teflonowa nakładka (kondonik coś a'la), która z czasem się wyciera albo pęka i spada. Odgłos tarcia jednego o drugie jest dość nieprzyjemny...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 08:54   

jjankiello,
Cytat:
Jesteś pewien, że o dobrej przekładni piszesz
Oczywiście, nawet brałeś udział w jednej rozmowie http://www.w202.pl/viewto...t=przek%B3adnia wystarczy poszukać, a jeżeli ktoś myśli (czytaj myślenie polaka) że jeżeli jest śrubka to można regulować-jest w błędzie, maszyny i urządzenia zmieniają się i należy podchodzić z głową, a nie z młotkiem i przecinakiem, no chyba że stać na nowe :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 23:42   

Adaśko napisał/a:
Oczywiście, nawet brałeś udział w jednej rozmowie http://www.w202.pl/viewto...t=przek%B3adnia wystarczy poszukać,

Zgadza się, jednak w tamtej rozmowie akurat potwierdzałem, że luz mozna kasować, jednak z głową.
Tutaj w pytaniu chodziło mi o to, że np. w W210 i w W203 jest zupełnie inna przekładnia, działająca na zasadzie maglownicy, a przynajmniej tak wyglądająca. W W202 chyba do końca była ta z wycinkiem koła i śrubą do regulacji luzu i otworem u dołu (pod korkiem-śrubą), do blokowania jej w środkowym położeniu. Pierwsze słyszę o tym, że zakontrowana śruba na imbus u góry przekładni ma służyć do ustawiania jej środkowego położenia.
Akurat sam u siebie w W201 kasowałem luz tą śrubą. :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 08:39   

jjankiello napisał/a:
Akurat sam u siebie w W201 kasowałem luz tą śrubą.
Ok, tylko z tego co czytałem na forum i słyszałem, że przekładnia od 201 różni się od przekładni 202, a już na pewno 202 po lifcie.
Ja wyraziłem swoje zdanie i w/g mnie próby regulacji (której nie ma w naszych :mb: ) do niczego nie doprowadzą, a kto jak zrobi jego sprawa.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 09:58   

Panowie, a czy stukanie może pochodzić od amortyzatora? Myślę o jego mocowaniu, wymieniłem górne wahacze, a dalej nie widzę luzu czy uszkodzeń na innych elementach.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
mower01 
ach te diesle

Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 62
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 15:35   

Nex@pl napisał/a:
Panowie, a czy stukanie może pochodzić od amortyzatora? Myślę o jego mocowaniu, wymieniłem górne wahacze, a dalej nie widzę luzu czy uszkodzeń na innych elementach.

sprawdź dolne mocowanie amorka, umnie to stukało, poprostu guma się wyrobiła, najlepiej sprawdź jakimś łomem czy są tam luzy
_________________
2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 15:59   

mower01 napisał/a:
sprawdź dolne mocowanie amorka, umnie to stukało, poprostu guma się wyrobiła, najlepiej sprawdź jakimś łomem czy są tam luzy


Tak właśnie myślałem, że tam może jakaś tuleja nawala. Dzięki, sprawdze w weekend.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 21:25   

Adaśko napisał/a:
Ok, tylko z tego co czytałem na forum i słyszałem, że przekładnia od 201 różni się od przekładni 202, a już na pewno 202 po lifcie.
Spoko. Sam nie raz przekonałem się, że nie zawsze można polegać na tym, co się wyczytało z opinii innych.

Dlatego rzed chwilą dla pewności porównałem EPC obu moich aut (oba po liftach :twisted: ) i z rysunków ich budowa jest praktycznie identyczna i wiele części ma te same numery. Różnice są nieistotne dla sposobu działania przekładni...
Tak więc jestem skłonny się założyć, że regulacja jest również w w202... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 09:01   

Nie ma sprawy, proponuję żebyś zaznaczył sobie położenie śrub (by powrócić do poprzedniego stanu), odkontruj nakrętką, odkręć imbusem "tą regulację" o jeden obrót, zakontruj i przejedź się po prostej drodze i zobacz jak się zachowuje, zwracając baczną uwagę na położenie kierownicy. Taki zabieg nie zaszkodzi w żaden sposób Twojej przekładni, więc możesz sprawdzić i będziesz bogatszy o pewne spostrzeżenie.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 19:40   

Adaśko, dopóki jest wszystko OK, nie będę grzebał, jeśli nie ma takiej potrzeby - ale niewykluczone, że masz rację... Będę miał okazję, to sprawdzę i opiszę... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 21:39   

Adaśko napisał/a:
..odkręć imbusem "tą regulację" o jeden obrót, zakontruj i przejedź się po prostej drodze i zobacz jak się zachowuje, zwracając baczną uwagę na położenie kierownicy.


Radziłbym jednorazowo nie więcej jak 1/4 obrotu :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 21:20   

No i juz wiadomo co u mnie stukało w zawieszeniu.Z powodu takiego zimna i braku ściagaczy do sprezyn i praski postanowiłem zaprowadzic do warsztatu i sie okazało ze tulejki na wahaczach i gumy stabilizatora.Koszt robocizny to 300zł razem z kompletna geometrią.Po tym zabiegu nie jest juz podatny na pochyłośc jezdni i wreszcie nastała cisza :D
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 21:33   

janucha78 napisał/a:
i sie okazało ze tulejki na wahaczach

Na dolnych wahaczach ? (tak z ciekawości :D )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 13