|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:42 |
stukanie w przednim zawieszeniu na kostce brukowej |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 13:13
|
|
|
Nie ma gum, są "zderzaki" metalowe, jak skręci się do oporu to można zobaczyć o co blokuje. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 13:18
|
|
|
Nie ma gum, są "zderzaki" metalowe, jak skręci się do oporu to można zobaczyć o co blokuje. Na te własnie metalowe ograniczniki nachodza gumki.element nr 15.
B33030000027.0190.gif
|
|
Plik ściągnięto 1348 raz(y) 19,74 KB |
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 17 Grudzień 2008, 13:21
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Nie ma takiej śruby, to co jest w górnej części przekładni zakontrowane nakrętką służy do regulacji położenia całej przekładni w lewo lub w prawo. | Jesteś pewien, że o dobrej przekładni piszesz
btx napisał/a: | w ktorym miejscu sa te ograniczniki ? |
Metalowy bolec fi ok. 10mm z tyłu zwrotnicy (za sworzniem wahacza) i zderzak w postaci metalowej płytki na wahaczu. Przy pełnym skręcie koła do wewnątrz oba elementy się spotykają, przy czym na bolcu fabrycznie jest teflonowa nakładka (kondonik coś a'la), która z czasem się wyciera albo pęka i spada. Odgłos tarcia jednego o drugie jest dość nieprzyjemny... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 08:54
|
|
|
jjankiello, Cytat: | Jesteś pewien, że o dobrej przekładni piszesz | Oczywiście, nawet brałeś udział w jednej rozmowie http://www.w202.pl/viewto...t=przek%B3adnia wystarczy poszukać, a jeżeli ktoś myśli (czytaj myślenie polaka) że jeżeli jest śrubka to można regulować-jest w błędzie, maszyny i urządzenia zmieniają się i należy podchodzić z głową, a nie z młotkiem i przecinakiem, no chyba że stać na nowe |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 23:42
|
|
|
Zgadza się, jednak w tamtej rozmowie akurat potwierdzałem, że luz mozna kasować, jednak z głową.
Tutaj w pytaniu chodziło mi o to, że np. w W210 i w W203 jest zupełnie inna przekładnia, działająca na zasadzie maglownicy, a przynajmniej tak wyglądająca. W W202 chyba do końca była ta z wycinkiem koła i śrubą do regulacji luzu i otworem u dołu (pod korkiem-śrubą), do blokowania jej w środkowym położeniu. Pierwsze słyszę o tym, że zakontrowana śruba na imbus u góry przekładni ma służyć do ustawiania jej środkowego położenia.
Akurat sam u siebie w W201 kasowałem luz tą śrubą. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 08:39
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Akurat sam u siebie w W201 kasowałem luz tą śrubą. | Ok, tylko z tego co czytałem na forum i słyszałem, że przekładnia od 201 różni się od przekładni 202, a już na pewno 202 po lifcie.
Ja wyraziłem swoje zdanie i w/g mnie próby regulacji (której nie ma w naszych ) do niczego nie doprowadzą, a kto jak zrobi jego sprawa. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 09:58
|
|
|
Panowie, a czy stukanie może pochodzić od amortyzatora? Myślę o jego mocowaniu, wymieniłem górne wahacze, a dalej nie widzę luzu czy uszkodzeń na innych elementach. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
mower01
ach te diesle
Dołączył: 26 Wrz 2008 Posty: 62 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 15:35
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Panowie, a czy stukanie może pochodzić od amortyzatora? Myślę o jego mocowaniu, wymieniłem górne wahacze, a dalej nie widzę luzu czy uszkodzeń na innych elementach. |
sprawdź dolne mocowanie amorka, umnie to stukało, poprostu guma się wyrobiła, najlepiej sprawdź jakimś łomem czy są tam luzy |
_________________ 2,0 diesel 94r.Elegance brillant silver |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 15:59
|
|
|
mower01 napisał/a: | sprawdź dolne mocowanie amorka, umnie to stukało, poprostu guma się wyrobiła, najlepiej sprawdź jakimś łomem czy są tam luzy |
Tak właśnie myślałem, że tam może jakaś tuleja nawala. Dzięki, sprawdze w weekend. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 21:25
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Ok, tylko z tego co czytałem na forum i słyszałem, że przekładnia od 201 różni się od przekładni 202, a już na pewno 202 po lifcie. | Spoko. Sam nie raz przekonałem się, że nie zawsze można polegać na tym, co się wyczytało z opinii innych.
Dlatego rzed chwilą dla pewności porównałem EPC obu moich aut (oba po liftach ) i z rysunków ich budowa jest praktycznie identyczna i wiele części ma te same numery. Różnice są nieistotne dla sposobu działania przekładni...
Tak więc jestem skłonny się założyć, że regulacja jest również w w202... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 09:01
|
|
|
Nie ma sprawy, proponuję żebyś zaznaczył sobie położenie śrub (by powrócić do poprzedniego stanu), odkontruj nakrętką, odkręć imbusem "tą regulację" o jeden obrót, zakontruj i przejedź się po prostej drodze i zobacz jak się zachowuje, zwracając baczną uwagę na położenie kierownicy. Taki zabieg nie zaszkodzi w żaden sposób Twojej przekładni, więc możesz sprawdzić i będziesz bogatszy o pewne spostrzeżenie. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 19:40
|
|
|
Adaśko, dopóki jest wszystko OK, nie będę grzebał, jeśli nie ma takiej potrzeby - ale niewykluczone, że masz rację... Będę miał okazję, to sprawdzę i opiszę... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 21:39
|
|
|
Adaśko napisał/a: | ..odkręć imbusem "tą regulację" o jeden obrót, zakontruj i przejedź się po prostej drodze i zobacz jak się zachowuje, zwracając baczną uwagę na położenie kierownicy. |
Radziłbym jednorazowo nie więcej jak 1/4 obrotu |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 21:20
|
|
|
No i juz wiadomo co u mnie stukało w zawieszeniu.Z powodu takiego zimna i braku ściagaczy do sprezyn i praski postanowiłem zaprowadzic do warsztatu i sie okazało ze tulejki na wahaczach i gumy stabilizatora.Koszt robocizny to 300zł razem z kompletna geometrią.Po tym zabiegu nie jest juz podatny na pochyłośc jezdni i wreszcie nastała cisza |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 6 Styczeń 2009, 21:33
|
|
|
janucha78 napisał/a: | i sie okazało ze tulejki na wahaczach |
Na dolnych wahaczach ? (tak z ciekawości ) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,127 sekundy. Zapytań do SQL: 13
| |
|