Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:09 |
Tylny most |
Autor |
Wiadomość |
GrzesMcj
Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 19:35 Tylny most
|
|
|
Witam wszystkich:)
mam juz konto od dawana i swojego mercedesa ale nie udzielam sie na forum ni nic z powodu braku interenetu:)
w ostatnim czasie zaczelo mnie niepokoic dziwne odglosy(jakby buczenie) i wibracje na tylnej kanapie wszczegolnosci. I tak stweirdzam ze cos moze byc z tylnym mostem...no ale teraz co? i moje puytanie to co moze buczec i wiborwac przez tylny most? niedawno wymeinilem podpore walu i po tym to sie zaczeo dziac..
pozdrawiam was:) |
_________________ MB C220 D '94 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 19:45
|
|
|
sam wymieniles podpore ?? |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 21:04
|
|
|
Ciekawe jak kolega skrecil 2 polowy wału... |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 21:52
|
|
|
właśnie do tego zmierzam |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Styczeń 2009, 15:42 Stuk w moście ?
|
|
|
Witam, mam problem z moim , dokładnie chodzi o to, że przy zmianie biegu gdy puszczam sprzęgło jest dość silne i głuche uderzenie. Tak samo gdy stoję i przy wbiciu wstecznego i gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła. Gdy wszedłem pod niego zauważyłem, że jest luz na wale, gdy ruszam nim ręką do oporu w jedną i drugą jest bardzo podobny dźwięk. Porównywałem go z luzami na wale z innymi mercedesami to w w220 jest taki sam a w w124 większy i tam nic nie słychać. Jak myślicie ? Co to może być ? Jakieś łożysko ? Może poduszki ? Olej zmienialem to był czyściutki, żadnych opiłków czyli w dyfrze wszystko ok. |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3312 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 28 Styczeń 2009, 15:51
|
|
|
Było o tym.Amortyzatory drgań na wale padły. |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Styczeń 2009, 15:58
|
|
|
Nie mogłem właśnie nic znaleźć na ten temat. Dzięki za rade, teraz tylko porządnego fachowce trzeba znaleźć. Akurat o tym jest dużo napisane |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
Piterro68
C 250 TD 96'
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 8 Skąd: Jabłonowo Pomorskie
|
Wysłany: 28 Styczeń 2009, 18:56
|
|
|
Borat napisał/a: | Ciekawe jak kolega skrecil 2 polowy wału... |
Kolego,podpowiedz coś na ten temat.Pytam dlatego że gdy zaglądałem w swojej Celince by sprawdzić podporę wału,stwierdziłem że u mnie wogóle nie ma takiej dużej nakrętki która występowała w starszych modelach np.124. Też tak macie |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 28 Styczeń 2009, 20:05
|
|
|
Piterro68 napisał/a: | Kolego,podpowiedz coś na ten temat.Pytam dlatego że gdy zaglądałem w swojej Celince by sprawdzić podporę wału,stwierdziłem że u mnie wogóle nie ma takiej dużej nakrętki która występowała w starszych modelach np.124. Też tak macie |
Jak mówisz o nakrętce do kasacji luzu na wielowyopuście to ja tez w cdi tego nie mam.Jesli chodzi o stukanie przy puszczaniu to u mnie tez wystepuje ale dzwiek jest bardziej metaliczny i to własnie luz na wielowypuscie. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Piterro68
C 250 TD 96'
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 8 Skąd: Jabłonowo Pomorskie
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 19:53
|
|
|
Wiesz,mi to nawet tam nie stuka.Wogóle tego nie odczuwam. Ale jak jestem pod i złapię za wał,i nim szarpnę to lekko tak metalicznie stuka Ale to co...jedne mają tą nakrętkę do zaciskania wielowpustu a inne nie |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 19:57
|
|
|
Piterro68 napisał/a: | :? Ale to co...jedne mają tą nakrętkę do zaciskania wielowpustu a inne nie |
Dokładnie.Z tego co wiem to w silnikach 2.5td była ta nakretka a w cdi juz nie. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Luty 2009, 23:19 Tylny most - dyfer....... Sorki za odswiezenie postu...
|
|
|
Witam.
Mam od dluzszego czasu problem z dyferncjałem, byłem juz z tym u mechanika bo walenie z tylu auta podczas manewrow a zwlaszcza cofania (operacja sprzeglem- załaczanie, rozlaczanie napedu) mnie denerwowało, myslalem ze to ktorys lącznik na wale, ale niestety nie. Mechanik powiedzial ze mam już dosc duzy luz wlasnie na dyferncjale a przez niego doszedl mi luz na wieloklinie w wale i czasami wydaje metaliczny dźwiek. Wina jest po mojej stronie bo chyba zaniedlbalem ten element, nigdy nie dolewalem zadnego oleju do niego. Teraz moje pytanie jaki moze byc koszt naprawy tego elementu i czy wogole sie oplaca go robic biorąc pod uwage ze nie dlugo zamierzam sprzedac auto. Chyba ze jest jakis sposob na zminimalizowanie luzu w miare tanim kosztem? Moze ktos zna warsztat w okolicach trójmiasta ktory zajmuje sie naprawa dyfrow? Dziekuje z gory za pomoc i przepraszam za odświeżenie starego tematu. |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
Globek01
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Luty 2009, 23:16
|
|
|
A jesteś pewien że to wina dyfru ? Ja miałem podobne objawy, mechanicy już mi wszystko chcieli powymieniać, dyfer wał i najlepiej auto, a w końcu okazało się że do wymiany są poduszki pod kołyską. Sprawdź sobie sam na kanale jak dyfer reaguje na ruch wałem. Możesz również zobaczyć w jakim stanie jest olej w nim. Jeśli są jakieś opiłki to masz odpowiedź.
Z tego co wiem to luz można usunąć dopasowując podkładki pod wałek atakujący, żeby był głębiej osadzony w moście lub poprostu wymiana na sprawny. |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Luty 2009, 12:33
|
|
|
Globek01 napisał/a: | Z tego co wiem to luz można usunąć dopasowując podkładki pod wałek atakujący |
Ciekawa koncepcja naprawcza..... Robiłeś to już w swoim samochodzie? Czy tylko powtarzasz mity |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 23 Luty 2009, 14:58
|
|
|
Daniel napisał/a: | Ciekawa koncepcja naprawcza.... |
Ale prawdziwa - podkładkami ustala się właśnie luz międzyzębny w dyferencjale... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|