Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:59 |
pocenie sie pompy wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 22:07 pocenie sie pompy wspomagania
|
|
|
Witam
Koledzy zauwazylem ostatnio u siebie w ze zaraz za kolem pasowym napedzajacym pompe wspomagania ( z dolu ) poci mi sie pompa (ale nie kapie). Autkiem juz przejezdzielem 45 kkm i z tego co kojarze to tam od poczatku byl ten objaw, poziom oleju jest ten sam (lub niezauwazalnie dla mnie mniej ).
Pytanko jest takie czy warto sie tym przejmowac i probowac jakos to uszczelniac (o ile to mozliwe?) czy moze jest to normalna przypadlosc przy 220 kkm i jezdzic dalej, kontrolowac ubytek a w razie potrzeby wymienic cala pompe (allegro c.a 350 zł). Autko to 200T CDI '99 Classic Selection.
pzdr |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 22:10
|
|
|
silverhammer12 napisał/a: | .....jezdzic dalej, kontrolowac ubytek a w razie potrzeby wymienic cala pompe |
Dokładnie tak . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 29 Styczeń 2009, 22:18
|
|
|
Jary napisał/a: | silverhammer12 napisał/a: | .....jezdzic dalej, kontrolowac ubytek a w razie potrzeby wymienic cala pompe |
Dokładnie tak . |
Ok, dzieki za odpowiedz |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 09:19
|
|
|
mam ten sam objaw
C180 99r. 160000km poci mi sie pompa, i minimalnie ubywa plynu.
Z tego co zauwazylem jeszcze to jak skrecam kola w prawo na max, to pompa dziwnie pracuje i slychac takie chrobotanie. Czy w pompie jest jakies lozysko albo cos ? |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 10:00
|
|
|
btx napisał/a: | mam ten sam objaw
C180 99r. 160000km poci mi sie pompa, i minimalnie ubywa plynu.
Z tego co zauwazylem jeszcze to jak skrecam kola w prawo na max, to pompa dziwnie pracuje i slychac takie chrobotanie. Czy w pompie jest jakies lozysko albo cos ? |
Z tego co wiem nie jest najlepsze dla pompy trzymac ja dlugo na max skrecie ( najlepiej tego unikac), wtedy dziala chyba jakis przelew i zmniejsza ciśnienie (nie znam sie na tym wiec nie bijcie), a co do samej pompy to jak minimalnie ubywa to jezdzic i sie nie przejmowac dolac co jakis czas olej (ja kupilem w ASO - c.a 25 zł za 0,5l ). A jak juz calkiem padnie to nie jest to jakis straszny koszt
Ja orientowalem sie w firmie http://tomag.com.pl/ i nowy zamiennik (1 rok gw.) kosztuje 300 zł. A z ciekawosci ile ci ubywa i na ile km?. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 10:35
|
|
|
ze 100ml na 5000km, w sumie teraz moze wiecej bo juz dawno nie zagladalem, i przewody mam juz mokre. |
|
|
|
|
majk201
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 91 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 17:06
|
|
|
Lubi puścić uszczelka pod zbiorniczkiem, najpierw dobrze jest sobie sprawdzić czy to właśnie nie cieknie spod zbiorniczka. U mnie właśnie tam się ślini, ale nie ubywa płynu aż tak żeby było go za mało, mieszczę się między minimum a maximum. |
_________________ WDB2020851F869616 230T sport |
|
|
|
|
Michu
GPU 35RE | GPU 94WU
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2008 Posty: 90 Skąd: Leśniewo k. Pucka
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 18:16
|
|
|
silverhammer12 napisał/a: | Z tego co wiem nie jest najlepsze dla pompy trzymac ja dlugo na max skrecie ( najlepiej tego unikac), wtedy dziala chyba jakis przelew i zmniejsza ciśnienie |
Dokładnie tak to działa... jeśli zawór jest uszkodzony, to pompa od obciążenia się zatrzymuje i wtedy piszczy pasek na kole.. nie jest wskazane wogóle, czy auto nowe, czy 1 000 000km najechane, żeby skręcać kierownicę na max w lewo, czy prawo... najlepiej jak się dokręci na max, to cofnąć o "szerokość dłoni" kierownicę... wtedy użytkowanie wspomagania będzie bezproblemowe...
Generalnie olej do wspomagania ma tą właściwość, że podsiąka mocniej niż jakiekolwiek inne płyny... zapocenie elementów wspomagania nie jest żadną anomalią... no, czyba że się dolewa 0,5L/1000km dlatego trzeba odróżnić zapocenie od wycieku |
_________________ C 200 2.2 CDi '99 sedan
Fiat Ducato 2.8D '01
Było: 126p S600 '79, Passat B1 1.3 '78, Passat 32B 1.8 4x4 '89, Scorpio kombi 2.0 '93
www.elektrotec.com.pl alarmy, kamery, instalacje, pomiary, automatyka |
|
|
|
|
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30 Styczeń 2009, 19:00
|
|
|
majk201 napisał/a: | Lubi puścić uszczelka pod zbiorniczkiem, najpierw dobrze jest sobie sprawdzić czy to właśnie nie cieknie spod zbiorniczka. U mnie właśnie tam się ślini, ale nie ubywa płynu aż tak żeby było go za mało, mieszczę się między minimum a maximum. |
no dokladnie ja po prostu odkrylem to po x latach wiec bylo troche syfu, po wytarciu jezdze juz 2 dzien i nic sie tam nie pojawia wiec pewnie tylko od czasu do czasu cos sie spoci, mieszcze sie w zakresie min-max (chociaz tam ta podzialka za duza to nie jest ) i nic nie dolewam, wiec raczej nie planuje wymieniac calej pompy |
|
|
|
|
|