|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Zamiana oleju minerał-półsyntetyk |
Autor |
Wiadomość |
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 11:23
|
|
|
a Ty na jakim jezdzisz ?
Orlen mi sie zle kojarzy, niby Polskie a ceny na stacjach najdrozsze ;/// jesli chodzi o paliwo np.
Jezdzi ktos na oleju LOTOS lub ORLEN ? |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 11:27
|
|
|
Wyjaśnijcie mi proszę na jakiej podstawie można podejrzewać, że choć mineralnego ubywa, to półsyntetyka nie będzie ubywać ? przecież to że nie widać wycieku i nie dymi nie oznacza że on znika bo nazywa się ELF, tylko oznacza że są jakieś nieszczelności w miejscach mniej typowych, a olej lepszej jakości bezie nimi uciekał szybciej. |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 11:32
|
|
|
Teraz na Lotos Dynamic 0w40.Pełny syntetyk.Nie przywiązuje się do marki.
Ma być polskie bo mamy najlepszych chemików na świecie.
Obecny zestaw
silnik j/w
skrzynia manual Lotos ATF IID
most Lotos Tytanis GL 5 80w90
[ Dodano: 3 Luty 2009, 11:47 ]
BolzZ napisał/a: | Wyjaśnijcie mi proszę na jakiej podstawie można podejrzewać, że choć mineralnego ubywa, to półsyntetyka nie będzie ubywać ? przecież to że nie widać wycieku i nie dymi nie oznacza że on znika bo nazywa się ELF, tylko oznacza że są jakieś nieszczelności w miejscach mniej typowych, a olej lepszej jakości bezie nimi uciekał szybciej. |
Święte słowa...jak łyka oliwe na zaworach to zmiana oleju da tyle co sztywnemu gromnica.
PS.ELF Turbo Diesel 15w40 ma norme |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 12:18
|
|
|
Lotos napewno jest polski ?
upewnic sie chce.
W sumie przekonales mnie, tylko napisz cos o tym lotosie, kiedys nie byl chyba polski ?
PS faktycznie cos wspolnego ma z Rafineria Gdanska.
Tak zrobie, kupuje Lotos Thermal Control 10w40. Mam nadzieje, ze nie bedzie niespodzianek zadnych
dzieki madzara za patriotyczne podejscie
pozdrawiam |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 12:27
|
|
|
No kurcze Przecież to Rafineria Gdańsk.
W Wa-wie na Wiejskiej ktoś ją sprzedał
Pozdro Kolego.
PS.Jeśli na flaszce mają aprobate to próbka musi iść do rajchu,a tam pewnie nie za free ją badają.Czyli po jaką cholere nabijać obcą sakwe skoro potwierdza że polskie jest takie samo jak angielskie(Castrol) |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 17:37
|
|
|
Raz dostałem wykład o Lotosie, to jakoś odechciało mi się nim cieszyć. Nie wiem na ile można tym panom wierzyć, ale z innego forum:
A TBN jest wartoscia rownie szkodliwa co pozyteczna. Zalewanie olejem o wysokiej wartosci TBN silnika, w ktorym wczesniej pracowal olej nieznany lub o niskiej wartosci tego parametru to droga prosta, szybka i krotka do... jego konca. Nie wiem czy zwrociles uwage na to, ze oleje cieszace sie naprawde poszanowaniem wsrod mechanikow - takie jak chocby Castrol, Statoil, Agip, Texaco czy Motul rzadko kiedy przekraczaja w przypadku olejow polsyntetycznych i syntetycznych normalnego stosowania wartosc 10,5md KOH/g (z reguly jest to przedzial od 8 do 10.5). Wiekszosc olejow majacych wyzsza wartosc nadaje sie do silnikow nowych o nieduzym przebiegu. Ewentualnie sa to oleje zalecane do aut o wysilonych jednostkach napedowych, najczesciej z ukladami typu Turbo lub Supercharger, pracujacych i serwisowanych w systemie wyczynowym. Jednakze w tym przypadku owe wskazniki na ktore sie powolujesz malo znacza, bo oleje sa testowane pod katem ciaglosci filmu olejowego, zdolnosci do nagrzewania, wytrzymywania wysokiego temperatury i jeszcze paru innych rzeczy.
Dodatkowo jakosc oleju zalezy od wytrącalnosci zwiazkow bedacych efektami tzw przepracowania i tutaj z uwagi wlasnie na owa wytracalnosc wspolczynnik TBN jest podnoszony w olejach slabej jakosci (mowiac wprost, aby olej byl w stanie wymyc swoj wlasny syf - tutaj nawet syntetyczny Lotos szalu nie robi, Semisyn jest slaby a mineralny City to totalna katastrofa - lepsza jakosc prezentuje WinErgy czy jakos tak - z Lidla). Tutaj tez nastepuje powiazanie - im wieksza baza syntetyczna tym z reguly mniejszy odpad, wiec wymaganie wysokiego TBN staje sie zbedne. Tak wiec nawet polsyntetyk na poziomie sredniej polki np Elf, bedzie o wiele lepszy od nalepszego oleju mineralnego (wiec cervadesowe Texaco jest be). Z reguly powrot z mineralnego oleju do polsyntetyka nie jest zyt trudny poniewaz roznice wspoczynnika gestosci sa raczej niewielkie. Przeskok z oleju semisyn na fullsyn juz nie jest taki bezproblemowy poniewaz roznica gestosci potrafi byc nawet dziesieciokrotnie wyzsza niz w przypadku minerala i polsyntetyka. Stad tez bierze sie druga przyczyna utraty szczelnosci przez silnik. W zasadzie taki przeskok powinno sie wykonywac tylko w przypadku kiedy silnik spelnia normy zewnetrznej szczelnosci, pracowal na oleju, ktorego TBN rekomepensowal zdolnosci odpadowe a roznica miedzy obecnym stopniem sprezania i fabrycznym nie przekracza 5%. A i silnik nie pracuje na LPG lub CNG - wyzsza temperatura spalania paliwa niestety jest tutaj spora przeszkoda.
----
Lotos - za duze wytracenie osadu, za duzy TBN ktory odpowiada za reakcje z el. uszczelniajacym - ktore sa na nie podatne po osiagnieciu pewnego przebiegu do tego wspolcznnik gestosci ma mniejszy, co wplywa rowniez na latwosc roszczelnienia... Kiepska ciaglosc filmu olejowego w warunkach ekstremalnych (korki).
----
Co racja, to racja. Syf rozcieńczany wodą, którego żaden ciasno i dobrze spasowany silnik raczej długo nie zniesie. A jak zniesie to... cóż, chwała mu za to... Na normalnym oleju zniósł by 3x dłużej.
Co prawda pare zdań tam to czysta teoria, raczej nie poparta jakimiś doświadczeniami, ale z Lotosami to dałbym sobie spokój |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
zibi_43
C250TD
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 18:22
|
|
|
Nic dodać nic ująć Camel |
_________________ W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 18:39
|
|
|
aha czyli co w takim razie wybrac ? |
|
|
|
|
bambero
R129 SL500
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 450 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 18:49
|
|
|
Ja jak zakupilem auto to w ksiazce serwisowej do przebiegu 227tys w serwisie mercedesa byl lany mobil 5W-40 (czyli syntetyk) nastepnie ktos odkupil to auto i poszedl po kosztach i nie robil wymiany w serwisie mercedesa i zalal odrazu przy 240tys shell 15w40 (czyli mineral) co mnie bardzo zdziwilo . Wiec jak go zakupilem bilem sie z myslami co zalac. Postawilem na (połsyntetyk Castrol nie pamietam jaki dokladnie) zrobilem to przy 256tys. teraz mam 261tys i jak narazie ani grama nie wziol, a zostal zalany silnik na maksa bo sie obawialem ze bedzie bral. Jak narazie u mnie nic sie nie dzieje. |
_________________ EX: C30 CDI AMG.
R129 SL500 98r. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 21:06
|
|
|
Co chodzi o olej to nie polecam Lotosa! To jest syf! Ostatnio znajomy robił silnik cos tam mu padło mniejsza z tym to w srodku był syf muł i w ogóle caly remont robił! Co sie okazało to przez olej bo lotos nie dawał sobie rady! Chodzi o 270cdi! Szkoda silnika! pozdro |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 21:35
|
|
|
to jaki olej kupic ???
Castrol Magnatec 10w40 czy Mobil 1 S 10w40 ???
PS http://www.allegro.pl/ite...ier_expres.html
tani jakis jak na mobil 4l, w sklepie z 130 kosztuje, pewnie odchodza koszty magazynu itd. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 22:05
|
|
|
Ja nie ryzykuje, raz na 10 tys można się szarpnąc na olej za około 100zł + filtr koło 20, wymiana we własnym zakresie i mamy pewnośc. A tu niby oszczędzenie nawet 50% - bo koło 60zł - tylko gorzej jak to sie okaże olej do smażenia, a nie silnikowy
A zalewać bym radził conajmniej półsyntetyki i to dobrej klasy, a sam jestem zwolennikiem syntetyków - i to tylko tej najlepszej (przynajmniej pozornie ). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 3 Luty 2009, 23:07
|
|
|
btx napisał/a: | Castrol Magnatec 10w40 czy Mobil 1 S 10w40 |
Kup tańszy, oba są dobre. Ale potem się go trzymaj, silniki nie lubią ciągłych zmian
Cytat: | tani jakis jak na mobil 4l, w sklepie z 130 kosztuje, pewnie odchodza koszty magazynu itd. |
Temat pojawiał się już na forum. To są oleje od naszych zachodnich sąsiadów. Teoretycznie wszystko jest OK, ale.. powtórzę to kolejny raz: Mobil to najczęściej podrabiana marka. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów, dołóż trochę i kup u autoryzowanego dystrybutora. Np. w Intercars (dałem u nich 179 PLN za 7 litrów ww. Castrola - uważam to za dobrą cenę). |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 4 Luty 2009, 00:34
|
|
|
Polecam Orlen Platinum - oba auta jeźdżą na nich od kilku wymian, tak samo u moich znajomych i jest OK. Spełnia normę MB i jest sporo tańszy od ww. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,076 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|