Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:05 |
MB 250 td teleskop tłumiący drganiaprzy pasku klinowym |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 09:35
|
|
|
mnef napisał/a: | Polecicie jakiś dobry trwały smar? Jaki byłby odpowiedni dla takich warunków? |
A co konkretnie chcesz smarować? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 10:18
|
|
|
Ten duży wiatrak od chłodzenia na zimno strasznie trze, jest brudny więc zapewne mieli brud, chce to wyczyścić i nasmarować, żeby chodził cicho. Jeszcze nie wiem jak wygląda jego napęd i czy w ogóle da się to załatwić. Tylko jaki smar? Jakiś przemysłowy lepiej, czy np. zwykły ŁT-43, tylko czy nie za gęsty. |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 10:41
|
|
|
Główny wiatrak od chłodzenia masz napędzany elektrycznie? Czy wisko? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:28
|
|
|
Raczej elektrycznie. Po czym mogę poznać różnicę i jakie są konsekwencje tych wariantów podczas konserwacji? |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 12:39
|
|
|
mnef napisał/a: | Raczej elektrycznie. Po czym mogę poznać różnicę i jakie są konsekwencje tych wariantów podczas konserwacji? |
Poznać łatwo - ten elektryczny nie będzie napędzany paskiem wielorowkowym, tak jak to ma miejsce w przypadku wentylatora z wisko.
Jeżeli Ci hałasuje wentylator (elektryczny), to sprawa jest kiepska. Spróbuj go zdemontować, rozebrać i przesmnarować łożyska ślizgowe smarem maszynowym. Spróbować warto - to nic nie kosztuje. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 14:53
|
|
|
No właśnie niewielki koszt a może po prostu on tego wymaga. Jak to nie pomoże, wtedy zostanie mi specjalista.
[ Dodano: 9 Luty 2009, 14:54 ]
Ps. jak demontuję jakakolwiek część, która dostaje napięcie/sygnał powinienem odłączyć akumulator? Niby napięcia nie powinno być, ale tak asekuracyjnie? |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 15:15
|
|
|
mnef napisał/a: | No właśnie niewielki koszt a może po prostu on tego wymaga. Jak to nie pomoże, wtedy zostanie mi specjalista.
[ Dodano: 9 Luty 2009, 14:54 ]
Ps. jak demontuję jakakolwiek część, która dostaje napięcie/sygnał powinienem odłączyć akumulator? Niby napięcia nie powinno być, ale tak asekuracyjnie? |
Teoretycznie nie, ale asekuracyjnie tak |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 20:50
|
|
|
Byłem u specjalisty, wszystko jasne, winny nie jest wiatrak, ma spore luzy, ale wynika to z kończącej się pompy wody (dla mnie już czarna magia ale taka diagnoza i nic tylko zaufać, że to o to chodzi), oryginał z robotą i przeglądem mechanizmu paska, ok. 1100zł.
Będzie trzeba wziąć to pod uwagę. |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 22:29
|
|
|
mnef napisał/a: | Byłem u specjalisty, wszystko jasne, winny nie jest wiatrak, ma spore luzy, ale wynika to z kończącej się pompy wody (dla mnie już czarna magia ale taka diagnoza i nic tylko zaufać, że to o to chodzi), oryginał z robotą i przeglądem mechanizmu paska, ok. 1100zł.
Będzie trzeba wziąć to pod uwagę. |
wymiana pompy 1100 zeta!! mogę tylko pompy zmieniać!! |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Luty 2009, 23:29
|
|
|
waldek500 napisał/a: | wymiana pompy 1100 zeta!! mogę tylko pompy zmieniać!! | nie rozumiem?
pompa po rabacie kosztowałaby 877zł (przez wysoki kurs euro niestety), godzina pracy mechaników (120zł), 5 litrów płynu ( prawie 90zł). Razem prawie 1100zł. Przegląd rejonu paska, napinacza, rolek itp. gratis 'przy okazji' celem wyeliminowania ewentualnych podejrzeń czegoś więcej. |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 13:16
|
|
|
mnef napisał/a: | pompa po rabacie kosztowałaby 877zł (przez wysoki kurs euro niestety). |
Z czego ta pompa?
Ze złota?
Gdzie mają takie chore ceny?
Cena takiej pompy ze znaczkiem nie powinna być wyższa niż jakieś 600 zł (bez łaski).
Bez znaczka - Ruville albo Dolz - nie więcej niż 300-400 (polecam zajrzeć do Intercarsu albo poszukać na Allegro, jest tam tego pełno). |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 13:28
|
|
|
mamy taki a nie inny kurs euro - to podstawowy współczynnik ceny.
też uważam, że dość drogo, z kolei zamienniki bywają kiepskiej jakości.
Więc co polecacie? |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 20:33
|
|
|
A byłeś w CAR-REX na niemierzyńskiej..? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
mnef
C180 ESPRIT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 417 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:11
|
|
|
nie, tylko w warsztacie.
Ale polatam za tematem wkrótce. |
_________________ MB W202 C180 97' ESPRIT |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Luty 2009, 21:22
|
|
|
Możesz podać nr tej pompy to popytam przy okazji. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|